2016-12-10 01:25

ECONOMIE


Fără cauciucuri de iarnă, plăteşti

 |  12:38
Fără cauciucuri de iarnă, plăteşti

Pe lângă amenda de până la 4.000 de lei pe care o riscă după 1 noiembrie şoferii care nu şi-au echipat autoturismele cu anvelope de iarnă, cei care sunt implicaţi într-un accident vor fi obligaţi să plătească şi costurile legate de fluidizarea traficului. Specialiştii nu recomandă cauciucuri de iarnă la mâna a doua, deoarece, spun ei, utilizarea acestora afectează distanţa de frânare.

Cu două săptămâni înainte de punerea în aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011, prin care se introduce obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, Poliţia Rutieră şi Autoritatea Rutieră Română refuză să explice cum vor fi verificate maşinile aflate în trafic în privinţa anvelopelor de iarnă. „Nu trebuie să ai studii superioare ca să verifici autovehiculele dacă sunt echipate cu anvelope de iarnă. Există anumite instrucţiuni în teritoriu şi poliţiştii Direcţiei Rutiere vor acţiona conform legii. Dacă nu am bani să îmi cumpăr anvelope de iarnă, nu circul”, a declarat Costin Tătuc, comisar-şef serviciu IGPR, în cadrul unui seminar pe tema importanţei folosirii anvelopelor de iarnă organizat de Michelin.

Nici directorul general al Autorităţii Rutiere Române, Florian Coman, nu ne-a explicat cum vor verifica inspectorii ARR dacă autovehiculele sunt echipate cu anvelope de iarnă. „După 1 noiembrie, în condiţiile în care va ninge, vom demara controale şi vom aplica şi sancţiuni dacă nu se respectă Ordonanţa Guvernului nr. 5/2011. (…) Dacă autoturismele nu sunt echipate cu anvelope de iarnă şi sunt implicate într-un accident, administratorul drumului are la dispoziţie cinci zile de la data producerii accidentului rutier pentru întocmirea unui deviz care să conţină contravaloarea daunelor legate de fluidizarea traficului rutier. Administratorul drumului se adresează firmei de asigurare cu care proprietarul autovehicului, răspunzător de producerea accidentului rutier, a încheiat contractul de asigurare obligatorie, pentru despăgubiri”, a precizat Coman. Potrivit acestuia, dacă despăgubirea stabilită prin contractul de asigurare nu acoperă în totalitate prejudiciul produs, administratorul drumului notifică şoferul vinovat de producerea accidentului şi îl obligă să achite prejudiciul pentru care asigurătorul nu a acordat despăgubiri.

Cauciucurile la mâna a doua, un pericol

Pilotul profesionist de raliuri Titi Aur, prezent la seminar, a precizat că distanţa de frânare a maşinilor scade cu până la 50% atunci când maşina este echipată cu anvelope corespunzătoare sezonului în care sunt folosite. „Foarte mulţi şoferi spun că îşi vor echipa maşina cu anvelope de iarnă la mâna a doua. Este o mare greşeală, pentru că distanţa de frânare este afectată. Anvelopele de iarnă se recomandă la temperaturi mai mici de 7 grade. În sezonul rece, dacă maşina este echipată cu anvelope de iarnă, distanţa de frânare poate fi redusă cu 6 metri pe un drum umed, comparativ cu situaţia utilizării unor anvelope care nu sunt pentru sezonul rece”, ne-a mai spus pilotul Titi Aur.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639262-10-29

TAGURI: cauciucuri, iarna



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Zâmbete de iarnă pentru copiii sărmani Începând cu 1 decembrie, Helen Doron English Constanţa devine centru de colectare ShoeBox pentru... 04 Dec 2016 | (0)