2016-12-06 22:06

ECONOMIE


Finalizarea Autostrăzii Transilvania se amână cu cel puţin 5 sau 6 ani. Nici un ban alocat pentru anul viitor

 |  19:01
Finalizarea Autostrăzii Transilvania se amână cu cel puţin 5 sau 6 ani. Nici un ban alocat pentru anul viitor

Dacă anul acesta ministrul transporturilor,Anca Boagiu, şi şeful acesteia, premierul Emil Boc, au reuşit performanţa unicăde a tăia panglica la cea mai mică autostradă din lume, respectiv tronsonul decirca 10 km Turda-Câmpia Turzii, anul viitor, Guvernul nu va inaugura nici un kilometrudin autostrada Transilvania. Mai mult, în contul datoriei de peste 90 milioanede euro, aferentă construcţiei celor 10 km de autostradă, Compania deAutostrăzi, condusă de Liviu Costache, plăteşte penalizări de circa 2 milioanede euro/lună. Directorul Liviu Costache spune că există bani în bugetul de anulviitor pentru autostrada Transilvania, dar refuză să precizeze care va fi sumaalocată.

După ce a “pompat” în autostradaTransilvania sute de milioane de euro anul trecut, înprezent, Compania Naţională de Autostrăzi nuare 90 milioane de euro pentru lucrările la cei 10 km de şosea dintre Turda şiCâmpia Turzii, inauguraţi de curând.

Inaugurarea celor 10 km deautostradă îi costă pe români, pe lângă factura de aproximativ 90 milioane deeuro, încă circa 2 milioane de euro/lună, penalităţi către firma americanăBechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, din cauză că Executivul nu aalocat la timp fondurile pentru plata facturilor. Potrivit contractului dintreBechtel şi Ministerul Transporturilor, în prezent, aproape toate cele opttronsoane ale autostrăzii Transilvania ar fi trebuit “atacate”. “CompaniaBechtel ar fi trebuit să înceapă săpăturile pe aproape toţi cei415 km de la Braşov la Borş. După renegocierea contractului, numai tronsonul deautostradă Braşov-Făgăraş ar fi trebuit să înceapă în primăvara anului viitor.Nu există bani pentru demararea altor lucrări. Compania de Autostrăzi îşipropune ca anul viitor să ajungă la zi cu datoriile faţă de americanii de laBechtel. Nici tronsonul Câmpia Turzii-Cluj nu este finalizat în totalitate. Depindede americani dacă demarează alte lucrări, ei construiesc pe banii lor, iarstatul plăteşte penalităţi pentru fiecare zi de întârziere. Chiar dacă nu mailucrează, Bechtel încasează bani, se încarcă penalităţile”, ne-au declarat surse avizate.

În 2011, trebuia să circulăm pe 180 km din autostradaTransilvania

Pe lângă tronsonul CâmpiaTurzii-Cluj, americanii de la Bechtel mai lucrează pe porţiunea dintre Suplacu de Barcău şi Borş.Chiar dacă lucrările au început acum şase ani, nu se ştie când vor fi predaţicei 64 km de autostradă. “Nu s-a făcut mare lucru, pentru călucrările la acest tronson de autostradă s-au oprit în oraşul de sonde. FinalizareaAutostrăzii Transilvania se amână cu cel puţin cinci sau şase ani”, ne-au spus sursele citate. Conform graficului deexecuţie, românii ar fi trebuit să circule, de la 1 ianuarie2011, pe aproximativ 180 km din autostrada Transilvania. “Dacă Bechtel începe alte tronsoane, românii plătescşi dobânzile la banii de care se foloseşte constructorul pentru continuarealucrărilor”, au precizat sursele.

Proiectulautostrăzii Transilvania a fost împărţit în 8 segmente:

Secţiunea 1A, Braşov-Făgăraş (53 km):perioadă realizare 28.11.2010- 31.12.2013;

Secţiunea 1B, Făgăraş-Sighişoara (52 km):perioadă realizare 28.02.2010- 31.12.2013;

Secţiunea 1C, Sighişoara-Ogra (56 km):periodă realizare 29.11.2009- 31.12.2013;

Secţiunea 2A, Ogra-Câmpia Turzii (37 km):perioadă realizare 29.11.2009-31.12.2010;

Secţiunea 2B, Câmpia Turzii-Cluj Vest (54km): perioadă realizare 28.05.2004- 28.02.2010;

Secţiunea 3A, Cluj Vest–Mihăileşti (24 km):perioadă realizare 01.03.2008- 31.12.2010;

Secţiunea 3B, Mihăileşti-Suplacu de Barcău(76 km): perioadă realizare 02.12.2010;

Secţiunea 3C, Suplacu de Barcău-Borş (64 km):perioadă realizare 28.05.2004- 28.02.2010.

În 2004, lucrările au început simultan pedouă segmente - Secţiunea 2B Câmpia Turzii-Cluj Vest şi Secţiunea 3C Suplacu deBarcău-Borş.

Româniaa atras 1,8% din banii UE pentru infrastructură

România a atras doar 1,8%, sau 83 milioane deeuro, din fondurile europene disponibile pentru dezvoltarea infrastructurii, de4,6 miliarde euro, dar pentru anul viitor Ministerul Transporturilor şi-apropus să contracteze 1,6 miliarde euro, potrivit secretarului de stat din MTI,Eusebiu Pistru. „Anul viitor vom depune proiecte prin care sperăm să obţinem1,6 miliarde euro. România a pierdut startul şi nu a atras timp de doi ani banieuropeni pentru dezvoltarea infrastructurii”,a explicat Pistru.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638949-06-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

UMBRARESCU
29 Noi 2010

foarte tare articolul, macar de ar da banii la drumuri nu la autostrazi ca sa manance si gura mea ceva...inceputul este bestial iar la sfarsit aia cu pistru e fff tare... apropos pistru nu e ala care s-a despagubit singur cu vreo 200 mii de euro pe un teren care il avea exact pe unde trece autostrada de la deva..care mi-o promisese aditu si raducu mie...
PISI
30 Noi 2010

foarte tareeeee articoluuuuu

Adauga un comentariu

Random image