2016-12-04 04:10

ECONOMIE


Firma prin care Mihai Necolaiciuc a vândut fier vechi va dezvolta infrastructura feroviară în zona portuară. Consal Trade a întors o licitaţie la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa

 |  16:56
Firma prin care Mihai Necolaiciuc a vândut fier vechi va dezvolta infrastructura feroviară în zona portuară. Consal Trade a întors o licitaţie la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa

Dacă tot se doreşte distrugerea Portului Constanţa, prinînchiderea a 140 km de cale ferată din zona de acces, Compania AdministraţiaPorturilor Maritime Constanţa a „bătut în cuie” licitaţia pentru dezvoltareacapacităţii feroviare din cel mai important port la Marea Neagră. După ce înluna februarie, comisia condusă de directorul tehnic al AdministraţieiPorturilor Constanţa, Emil Banias, fratele senatorului PDL Mircea Banias, adesemnat drept câştigător al licitaţiei consorţiul condus de Arcada Company,aflat pe locul al treilea din punctul de vedere al ofertelor financiare, cu unpreţ de 13,3 milioane de euro, în urmă cu câteva zile, compania aflată subautoritatea Ministerului Transporturilor a decis ca licitaţia să fie atribuităasocierii reprezentată de Consal Trade, care a oferit aproape 12,7 milioane deeuro. Surprinzător, numele Consal Trade este legat de celebrul MihaiNecolaiciuc, o parte din vânzările de fier vechi din mandatul fostului directorgeneral al CFR SA fiind derulate prin societatea care a câştigat licitaţia.

Compania Naţională Administraţia Porturilor MaritimeConstanţa s-a sucit! Dacă în februarie licitaţia privind achiziţia lucrărilorde proiectare şi execuţie privind dezvoltarea capacităţii feroviare în PortulConstanţa a fost câştigată de consorţiul condus de Arcada Company, la sfârşitullunii trecute, în urma reevaluării ofertelor, contractul a fost atribuitasocierii reprezentantă de Consal Trade.

La sfârşitul lunii octombrie, Administraţia PorturilorMaritime Constanţa a publicat în SEAP anunţul privind achiziţia lucrărilor deproiectare şi execuţie privind dezvoltarea capacităţii feroviare în PortulConstanţa, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 67,84 milioanede lei. Consorţiul condus de firma Consal Trade a oferit preţul de 12,7milioane de euro, asocierea reprezentată de compania Swietelsky a prezentat unpreţ de execuţie de 13,1 milioane de euro şi grupul reprezentat de ArcadaCompany a avut o ofertă de 13,3 milioane de euro. Deschiderea ofertelor a avutloc în 20 decembrie, iar în urma analizelor ofertelor, asocierea Arcada Companya fost desemnată câştigătoare.

Şi asocierea reprezentată de Swietelsky a fost respinsă

După desemnarea câştigătorului licitaţiei pentru investiţiaferoviară, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a fost informată deConsiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor că asocierea reprezentată deConsal Trade a depus o solicitare privind anularea procedurilor de licitaţie,pe motiv că Arcada Company nu îndeplineşte anumite cerinţe. În urma reevaluăriiofertelor, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a decis ca asociereareprezentată de Consal Trade să fie desemnată câştigătoare şi ofertele depusede Arcada Company şi Swietelsky să fie respinse. “Autoritatea contractantă apreciază căofertantul Swietelsky nu a formulat precizări, cu atât ai mult, nu aadus clarificări referitoare la modul de abordare a lucrărilor în zona desiguranţă a infrastructurii CFR SA, raportat la traficul existent. În contextuldiferenţei dintre termenul de proiectare de şase luni prevăzut în documentaţiade atribuire de către autoritatea contractantă şi termenul de două luni,prevăzut de Swietelsky în ofertă, nedemostrării posibilităţii concrete şiefective de finalizare a lucrărilor în termenul de execuţie ofertat de 10 luni,comisia de evaluare constată că termenul de 10 luni nu este real şifundamentat. Oferta desemnată câştigătoare este cea a asocierii ConsalTrade-Livarom Prest-Elcomex şi Vio-Top”, se arată în comunicarea transmisă de Administraţia Porturilor Maritime Constanţafirmei Swietelsky şi semnată de directorul CNAPMC, Andrei Aurelian Popa.

Tunuri de peste 100 milioane de dolari din locomotive şi vagoane vechi

Presa a relatat de-a lungul timpului despre legăturafirmei Consal Trade, în perioada 2002-2003, cu CFR SA. În acea perioadă, CFRSA, condusă de Mihai Necolaiciuc, a vândut aproape 700.000 de tone delocomotive, vagoane şi şine de cale ferată, încasând cu 100 de milioane dedolari mai puţin decât valorau acestea la preţurile de pe piaţa europeană. Omare parte din vânzările de fier vechi de la CFR s-au derulat de către firmaConsal Trade. În prezent, Consal Trade se ocupă de comercializarea de fiervechi sau a altor tipuri de metale fieroase. Având în vedere că Guvernul adecis închiderea a peste 1.000 km de cale ferată în acest an,patronii firmei Consal Trade se pot „bucura” de peste 200.000 de tone de fiervechi. “Unmetru de şină cântăreşte aproximativ 65 kg. Afaceri de milioane deeuro se dezvoltă odată cu tăierea şinei de cale ferată”, spun sindicaliştii din CFR.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-04-22



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

NECOLAICIUC
03 Apr 2011

La gara se vorbeste ca colo e groasa, ca cica DNA -ul a intrat pe fir...sotul Nicoletei Dogaru, sefa serviciului de achizitii din port, ar lucra ca director la Consal Trade si au avut acces la documentele celorlalti participanti la licitatie...si unde mai pui ca Chicheanu s-a dus la Dobre cu o saptamana inainte de licitatie impreuna cu Traian Preoteasa, fostul Director de la CFR si actual consilier penal (vezi gripa aviara!) al doamnei Boagiu! Lucrurile vor degenera cand decizia va fi finala..
NECOLAICIUC
03 Apr 2011

Prietenii stiu de ce! Si au si probe! Audio si video!
GEORGEDAMIAN
03 Apr 2011

Cred ca cel care a scris a luat SPAGA de la Dobre ca sa ii strice ploile Ancutei!!! Anca Boagiu nu e din Constanta cumva?
NENEA BRANCOVEANU
04 Apr 2011

La inceputul anilor `90 au venit la Bucuresti doi specialisti de la Uzinele krup din Germania ca sa cumpere fier vechi din Romania. Au propus sa aduca o statie de taiat si ambalat si sa instruiasca gratis personalul necesar. Impreuna cu ei am mers la forul decizional de atunci si mi s-a raspuns in felul urmator: NU SE POATE DOMNULE. ROMANIA IMPORTA MINEREU TOCMAI DIN AMERICA LATINA CU STERIL CU TOT SI DUMNEATA VREI SA-L VINZI PUR ???? Am plecat de acolo si am renuntat sa ma fac vre-o "afacere".
NENEA BRANCOVEANU
04 Apr 2011

DUPA FOARTE SCURT TIMP AM AUZIT CA "DOMNII CARE M-AU PUS LA PUNCT" AU APROBAT AFACEREA SI LA CAMPIA TURZII A SOSIT SI S-A PUS IN FUNCTIUNE STATIA DE TAIAT SI AMBALAT FABRICILE SI UZINELE DIN rOMANIA.

Adauga un comentariu

Random image