2016-12-11 00:33

ECONOMIE


GfK: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut la 305 milioane de euro. Românii, nevoiţi să renunţe la electrocasnice, din cauza lipsei banilor

 |  18:59
GfK: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut la 305 milioane de euro. Românii, nevoiţi să renunţe la electrocasnice, din cauza lipsei banilor

Piaţatotală a bunurilor de folosinţă îndelungată monitorizată de GfK TEMAX a fost de305 milioane de euro în cel de-al treilea trimestru al acestui an (T3), înscădere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, când a înregistrat valoareade 343 milioane de euro, potrivit unui raport publicat ieri de GfK. "Doarsectorul foto (+9%) şi cel al electronicelor de larg consum (+0,1%) au avutvânzări mai bune decât în T3 2009, deşi trebuie menţionat faptul că piaţaelectronicelor de larg consum este puternic influenţată de o singură categorie,cea a televizoarelor", se arată în raport. Astfel, în comparaţie cu aceeaşiperioadă a anului precedent, în cel de-al treilea trimestru al anului 2010,vânzările de aparate foto digitale şi rame foto digitale au crescutcu 9%,atingând o valoare de 10 milioane de euro în T3 2010.

Înceea ce priveşte sectorul produselor electronice de larg consum, acestaaafişat o uşoară creştere, de 0,1%,cu vânzări de 59 milioane de euro. Potrivitraportului, tehnologia Flat TV continuă să crească în importanţă pe piaţă,înregistrând un salt de 12% în T3 2010 faţă de T3 2009, în timp ce televizoarelecu ecran plat mediu (32") încă reprezintă aproape jumătate din totalulvânzărilor LCD de pe piaţă. Cu toate acestea, ritmul de creştere este mai lentpentru acest segment, comparativ cu tv de 22-23", a căror cotă în unităţiLCD a crescut la aproape un sfert în T3 2010.

Pede altă parte, piaţa românească a electrocasnicelor mici a scăzut cu 4,1% în T32010 comparativ cu T3 2009, ajungând la 19 milioane de euro. "Pe bazacreşterii cererii pe piaţă, produse cum ar fi fiarele de călcat, categoriaaparatelor electrice de ras şi de epilat şi aspiratoarele au atins în T3 2010cea mai mare valoare a anului, dar au fost încă sub valoarea din T3 2009. Înschimb, vânzările de aparate de tuns şi aparate de preparare a băuturilor caldeau fost mai mari decât în trimestrul similar al anului trecut", se spuneîn raport.

Conformraportului GfK, sectorul IT a scăzut în altreilea trimestru al acestuian, în comparaţie cu perioada corespunzătoare a anului trecut, cu 8,4%,atingând o valoare de 79 milioane de euro. "Programul guvernamental –Euro200 - a încurajat consumatorul să se concentreze asupra produselor IT, maiales în timpul vacanţei de vară, dar efectele negative ale creşterii TVA auînsemnat că vânzările au fost mai mici decât ar fi fost de aşteptat", searată în raport. Piaţa telecomunicaţiilor a avut o scădere de 32,8%, având ovaloare de 41 milioane de euro în al treilea trimestru din 2010, în vreme cesectorul echipamentelor de birou s-a diminuat cu 37,2% comparativ cu perioadasimilară a anului 2009, atingând o valoare de 6 milioane euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638948-12-25



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image