2016-12-08 04:16

ECONOMIE


Glasul roţilor de tren a ruginit. Ministerul Transporturilor sacrifică încă 3.000 de ceferişti

 |  19:33
Glasul roţilor de tren a ruginit. Ministerul Transporturilor sacrifică încă 3.000 de ceferişti
După ce anul trecut a concediat 11.000 deceferişti, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii se pregăteşte săsacrifice încă 6.000 de salariaţi din sistemul feroviar. Sindicatele din CFR seopun oricăror tentative de concedieri colective la CFR Infrastructură sauCălători şi anunţă greve generale începând cu luna mai.

Conducerile societăţilor CFR Infrastructurăşi Călători au înştiinţat sindicatele cu privire la programul de restructurarea unui număr de aproape 3.000 de ceferişti. Preşedintele Federaţiei MişcareComercial, Gheorghe Frăţică, respinge ideea concedierilor colective de la CFRInfrastructură şi Călători. “LaCFR Marfă am fost de acord cu reorganizarea şi diponibilizarea a 3.400 deceferişti de la 1 iunie. Nu sunt de acord cu lista conducerii CFR Marfă.Concedierile colective nu se fac din birou. CFR Marfă trebuie să analizezefiecare locaţie unde nu mai este activitate şi acolo să fie impuse aceleprograme de restructurare. De la Regionala CFR Marfă Banat-Oltenia, fostăTimişoara-Craiova, unde este cea mai mare activitate din ţară, conducerea CFR Marfăa propus să fie concediaţi cei mai mulţi oameni. Nu trebuie să facemdisponibilizări din birou”,ne-a spus Gheorghe Frăţică.

Liderul Federaţiei Mişcare Comercial,Gheorghe Frăţică, a anunţat că salariaţii de la CFR Infrastructură au peste300.000 de ore suplimentare neplătite. “De la 1 iunie, Ministerul Transporturilorvrea să concedieze peste 1.000 de salariaţi de la CFR Călători şi peste 1.500de la CFR Infrastructură. Nu suntem de acord cu aceste concedieri. Fiecare omcare pleacă de la CFR Infrastructură sau Călători lasă în urmă un loc caretrebuie acoperit de cei care rămân. Aici vorbim de siguranţa circulaţiei, nu nejucăm cu viaţa oamenilor. Sindicatele nu sunt de acord cu nici un fel deprogram de restructurare, respectiv disponibilizări, mai ales în ceea ce priveştepersonalul de execuţie. Aceste reorganizări se fac haotic şi nu putem fi deacord ca, după ce anul trecut au dat afară 11.000 de feroviari, în iunie să fiealţii disponibilizaţi. Regionala de Marfă Craiova are cea mai mare cifră dedisponibilizări, 300 de oameni. Această sucursală reprezintă 50% din traficulde marfă şi ar putea fi afectate contractele de transport aflate în derulare”,a adăugat liderul de sindicat. Acesta a precizat că programul de restructurareimpus de Ministerul Transporturilor face parte din acordul cu Fondul MonetarInternaţional. “Dacă cineva vrea sătreacă activele şi activitatea CFR Călători în privat să ne spună, şi noiplecăm acasă”, a afirmat sursa citată.

Şase salarii compensatorii a câte 670 de lei

Potrivit programului de disponibilizări, ceiconcediaţi vor fi primi şase salarii compensatorii a câte 670 de lei. Într-unproiect de act normativ publicat la începutul lunii pe site-ul MinisteruluiTransporturilor şi Infrastructurii (MTI) se arăta că necesarul minim caretrebuie asigurat în 2011 de la bugetul de stat în completarea veniturilorproprii prognozate de CFR SA este de 400 milioane de lei, în vedereafuncţionării infrastructurii feroviare publice la parametri similari anului2010. Potrivit documentului, în anul 2010 s-au produs la instalaţiile desemnalizare, electrificare şi centralizare, în special din cauze tehnice, unnumăr de peste 4.093 deranjamente, care au avut ca efect întârzierea a circa9.750 de trenuri cu 95.822 de minute. Totodată, se preciza că peste 5.708 km delinii de cale ferată sunt scadente la reparaţii capitale, adică 43% dinlungimea totală a liniilor de cale ferată.

Închiderea liniilor, respinsă de Comisia deDialog Social a MTI

Pe site-ul oficial al Ministerului Transporturilora fost publicată minuta şedinţei Comisiei de Dialog Social în care seprecizează că propunerea ministerului de resort pentru închiderea unor linii afost respinsă. “Printretemele aflate pe ordinea de zi a şedinţei, la capitolul de prezentare şi avizarea proiectelor iniţiate de MTI, s-a aflat şi propunerea ministerului de resortpentru închiderea unor linii, precum şi propunerea de închiriere, de către CFRSA, a unor linii din infrastructura neinteroperabilă. Partenerii sociali,prezenţi la sedinţă, au dat aviz negativ celor două propuneri. Evaluarea şiasigurarea veniturilor pentru întreţinerea liniilor au constituit motivelepentru care participanţii la şedintă au considerat respingerea propunerilorMTI. Conducerea companiilor de cale ferată din Europa şi-au exprimat dejaasentimentul pentru reevaluarea listei cu linii propuse a fi închise”, a afirmat Ştefan Roşeanu, secretargeneral al Asociaţiei Industriei Feroviare din România.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-11-06



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MARY
20 Apr 2011

reorganizarea cfr-ului , praf in ochii oamenilor , auzi sa dispara regionale , masura celor din minister in cardasie cu marele sindicalist MOLEA ION. RUSINE SA VA FIE , HOTILOR.

Adauga un comentariu

Random image