2016-12-05 02:46

ECONOMIE


Grevă la metrou pentru telecomunicaţii

 |  21:00
Grevă la metrou pentru telecomunicaţii

Sindicatele de la metrou anunţă că vor recurge la grevă în cazul în care Executivul va decide aplicarea unei hotărâri privind externalizarea telecomunicaţiilor pentru unităţile din subordinea Ministerului Transporturilor, implicit metrou. În opinia sindicaliştilor, o astfel de măsură ar însemna "un pericol de moarte".

Preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, a prezentat joi, într-o conferinţă de presă, un proiect de hotărâre de Guvern iniţiat în mandatul guvernului Boc, care prevede externalizarea telecomunicaţiilor din unităţile aflate sub autoritatea, subordinea şi coordonarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Potrivit actului normativ, unicul operator autorizat să furnizeze servicii de telecomunicaţii în sistem integrat va fi SC Telecomunicaţii CFR SA, care va utiliza ca suport reţeaua integrată de comunicaţii de siguranţa circulaţiei şi exploatare în domeniul transporturilor. “Acest lucru înseamnă constituirea unui monopol informaţional, noi urmând să fim obligaţi să plătim bani către această societate, pentru a beneficia de serviciile de telecomunicaţii”, a precizat Rădoi.

Liderul USLM a declarat că în ultimii doi ani metroul a investit 100 de milioane de euro doar în echipamente de telecomunicaţii.  “Această sumă ar urma să o facem cadou SC Telecomunicaţii CFR. E un lucru absolut sfidător, mai ales în condiţiile în care se spune că metroul nu dispune la ora actuală de personal calificat. Personalul nostru este foarte bine pregătit, chiar de către firmele care au furnizat echipamentele. Dacă aceste echipamente nu mai sunt ale metroului şi nu mai sunt nici cei 290 de specialişti din prezent, există pericolul de deraiere a trenului - căci aşa se întâmplă când nu există supraveghere - pericolul de nefuncţionalitate a macazurilor, a semnalului. În orele de vârf transportăm două mii de oameni într-o garnitură, iar pe zi, un milion de călători", a spus Rădoi.   

Liderul sindical a subliniat că în nici o ţarădin lumea serviciilor de telecomunicaţii din transporturi nu sunt externalizate. "De peste 30 de ani de când ne ocupăm de aceste servicii nu a murit nici un călător. Dacă privatizăm siguranţa circulaţiei suntem unici în lume. Nu ştiu dacă veţi mai avea curajul să mergeţi cu metroul", a afirmat Rădoi.

Iniţiatorii proiectului au justificat că aceasta ar fi o cerinţă a FMI, iar tarifele vor fi impuse fără drept de negociere, a subliniat  Rădoi. El a mai spus că USLM a sesizat, împreună cu administraţia Metrorex şi alte 48 de organizaţii din transporturile aeriene şi navale, care ar fi de asemenea afectate de această hotărâre, MTI, Guvernul, Preşedinţia, Ministerul Finanţelor, Ministerul Justiţiei, care ar trebui să îşi pună avizul pe acest act, dar nu a primit răspuns de la nici o instituţie. Sindicaliştii sunt hotărâţi să recurgă la mişcări de stradă, mitinguri şi chiar greva generală dacă acest proiect va fi aprobat de Guvern.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-04-09

TAGURI: greva, metrou, telecomunicatii



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

DUMITRU IUGA
16 Feb 2012

Scurt - Metroul trebuie preluat de o alta autoritate si trebuie terminat cu sindicatul comunist de acolo. Punct! Vedeti ce avere are Radoi! Pe banii dvs.!
NEICANIMENI
18 Feb 2012

1. Comentariul d-lui Dumitru Iuga este aiurea. Cei care isi aleg reprezentantul sunt sindicalistii. 2. In privinta privatizarii telecomunicatiilor de la metrou, au perfecta dreptate cei care se opun. Din pacare, CFR-ul prin starea in care a ajuns demonstreaza in ce hal poate ajunge o astfel de companie sparta in bucati. CFR-ul dintr-un TITANIC al Romaniei a ajuns o barja nenorocita, plina de gauri, barja care nu poate nici macar sa se departeze de mal.
MORENA
21 Feb 2012

Ei asi, hai sa fim seriosi ca toata lumea stie afacerile domnului Radoi cu metroul. Acolo e o mare sleahta de afaceristi pe buzunarele noastre. Am vazut si eu la Moise Guran stirea si din cate spunea omul ala eu nu inteleg care e cea privatizare ca intentiile cu legea aia erau altele. Cei de la telecomunicatii propuneau ceva ce domnul Radoi nu a auzit dar care in tarile din europa e utilizat la scara larga. Aici e problema caci nu mai ieseau afacerile domnului Radoi.
MIHAI NICOLICI
21 Feb 2012

1.Nici eu nu pricep care e chestia cu privatizarea ca doar cfr-ul e societate de stat deci .... cineva minte. O fi oare iarasi sindicatul? Cat despre cei peste 30 de ani in care nu a murit nimeni din vina comunicatiilor comunicatiilor de la metrou eu unul nu imi amintesc ca asa ceva sa se fi intamplat la cfr. Iar aia au mii de km nu zeci. 2.Desi lucrez in sectorul privat am auzit de acea retea de comunicatii a cfr-ului. Guriel rele spun ca e super tare iar daca imi aduc aminte prin 2002 sau 2003 a fost premiata de ministrul comunicatiilor ca cea mai tare retea de comunicatii a anului. Ma gandesc ca nu toti sunt niste tampiti. 3.Ma indoiesc insa ca cei de la cfr au nevoie de reteaua metroului. Probabil e o nintelegere de interpretare si evident o afirmare pe sticla a liderilor sindical mult iubiti care salveaza oamenii ce erau deja pusi pe listele de disponibilizare. Traiasca liderul.
VALERIU
22 Feb 2012

Un singur lucru are cfr-ul de calitate. Reteaua de comunicații. Am testato pentru un an jumate timp in care operatorul local de cablu la care eram abonat mergea prin ei si avea internetul de la ei. Chiar era calitate asa ca zic eu ca tipii sunt buni. După a venit rds-ul la care sunt si acum si care l-a inghitit ca de obicei pe acel operator. Merge de rahat. Nici macar nu indraznesc sa compar cu ce era.
NICOARA
22 Feb 2012

Ce sa caute telecomunicatiile de la metrou la SC TELECOMUNICATII CFR SA care e falimentara? asta nu se va intimpla niciodata,doar daca vor falimentarea mai rapida si deoparte si de alta,apoi vindute la pachet baietilor destepti asta e...
MARIUS
22 Feb 2012

Am zis sa nu intervin in topicul asta dar vad ca intre timp a aparut un coleg de la metrou asa ca poate ar fi bine sa fie si putina lumina. Eu sunt de pe naval si lucrez in IT. Cred ca sunteti putin neinformati sau rau voit informati. Nu se atinge nimeni de telecomunicatiile din metrou. A ajuns si in posesia mea materialul de prezentare privind infrastructura cu pricina facut de cei de la telecomunicatii si iertati-ma dar ce spun ei acolo e o chestie super tare. Vorbesc insa de multimodal, trasport inteligent si mobilitate in transportui adica de legislatie europeana fratilor. Ma gandesc insa ca in reteaua propusa pot fi introduse si alte retele daca cei ce sunt proprietari nu au specialisti de mentenanta si daca isi doresc asa ceva. Am o veste proasta caci noi cei de pe fluvial ne cam dorim asa ceva. Asa ca e de laudat initiativa caci e in sfarsit cineva care sa puna lucrurile cap la cap. Faptul ca cei de la Comunicatii CFR au gandit un astfel de proiect si o astfel de dezvoltare ma face să cred ca sunt niste profesionisti asa ca desi nu prea stiam mare lucru despre ei au capatat consideratia mea. Ia cam luat ceva timp si ministerului sa se prinda ca fara un coordonator nu o pot scoate la cap dar in sfarsit invatam ca trebuie sa privim lucrurile macro si nu micro sau ma rog punctual. . Fluvialul e pentru.
SI CE DACA
23 Feb 2012

Din cate stiu reteaua asta a cfr-ului e una mare si valoroasa. Culmea e ca e construita chiar de specialistii lor in telecomunicatii de la cap la coada. Nu este genul de retea costruita si predata la cheie de constructor, asa ca specialisti au clar. Pai va dati seama cati baieti cu gulere albe vor fi deranjati de astfel de proiecte indraznete? O astfele de treaba nu va trece oameni buni. Unde ati vazut voi sa se poata face lucruri bune la noi. In primul rand se vor opune chiar cei din interior ca e specific romanesc. Oricum parerea mea e ca ministerul transporturilor are painea si cutitul. Daca vrea cu adevarat o astfel de retea o constituie prin lege si o securizeaza ca infrastrutura critica. Ca doar e cel mai important minister si reteaua se incadreaza clar la infrastructuri critice, odata ce va atinge toate modurile de transport. Statul roman a mai avut o astfel de jucarie candva dar pe care a dato cu nonsalanta si apoi a plans dupa. Se numeste RomTelecom.
OLAROIU
24 Feb 2012

Si eu zic ca unii viseaza frumos. Cum sa se gaseasca solutii pentru ceva modern si la standarde europene. Nu vezi ca deja se cearta intre ei. In Germania ceea ce spun nebunii aia de la telecomunicatii este pus in aplicare. Nu a cracnit nimeni iar cand vrei sa-ti programezi un drum nu trebuie sa iei contact cu toti ci apelezi o aplicatie care concentreaza tot, asa ca poti sa cumperi un bilet desi mergi si cu trenul si cu avionul si cu autocarul si cu vaporul. Te poti abona la servicii specifice prin care esti avizat de inchideri de drumuri, posibilitati de ocolire, caderi de stanci sau avalanse, etc. Transportatorii sunt cei mai avantajati dar poate ca nu asta e interesul statului roman.

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Programul autobuzelor și tramvaielor pentru miercuri și joi Miercuri şi joi, liniile de transport public vor funcţiona în Bucureşti conform programelor de... 30 Noi 2016 | (0)
Secțiunea de metrou Râul Doamnei – Eroilor, finalizată spre sfârșitul lui 2017 Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Bușe, secțiunea de metrou Râul Doamnei - Eroilor va... 27 Noi 2016 | (0)