2016-12-04 16:21

ECONOMIE


Guvernul, forţat de FMI să înceapă privatizarea CFR Marfă în două luni. Foştii ceferişti vor să execute silit Ministerul Transporturilor

 |  19:44
Guvernul, forţat de FMI să înceapă privatizarea CFR Marfă în două luni. Foştii ceferişti vor să execute silit Ministerul Transporturilor

Guvernul Boc şi MinisterulTransporturilor, condus de Anca Boagiu, trebuie să prezinte, până în lunaaprilie, strategia şi calendarul de privatizare a societăţii CFR Marfă, pentrua respecta angajamentele asumate faţă de FMI. Înainte de privatizarea operatoruluiferoviar de marfă, Guvernul sau Ministerul Transporturilor trebuie să scoată dinvistierie peste 25 milioane de euro, reprezentând drepturile salariale câştigate în instanţă de actualiisau foştii salariaţi ai CFR Marfă. Sindicaliştii nu acceptă plata eşalonată adrepturilor salariale şi spun că vor trece la executareasilită a companiei CFR Marfă.

După efortul concertat defalimentare a societăţii CFR Marfă, din timpul mandatelor foştilor miniştri ai transporturilor,Ludovic Orban şi Radu Berceanu, Guvernul Boc are ca termen luna aprilie pentru demarareaprivatizării operatorului feroviar. Acest termen este prevăzut în scrisoarea deintenţie a Guvernului Boc către Fondul Monetar Internaţional. “În proiectul scrisorii de intenţie către FMI estemenţionat angajamentul Guvernului cu privire la efectuarea de paşi concreţi îndirecţia privatizării acestei societăţi până în aprilie 2011”, se aratăîn nota de fundamentare a proiectului ordonanţă de urgenţă privind platadrepturilor băneşti obţinute în instanţă de ceferişti.

Până la prezentarea strategiei de privatizarea societăţii CFR Marfă, Guvernul Boc trebuie să disponibilizeze circa 4.300 desalariaţi de la operatorul feroviar şi să amâneaproximativ 650 de decizii privind plata unor drepturi salariale, în valoare deaproximativ 110 milioane de euro. Pentrua evita plata acestor bani, conform hotărârilor judecătoreşti definitive şiirevocabile, Guvernul vrea să plătească eşalonat, respectiv în 2012, 2013 şi2014, cei peste 25 milioane de euro datoraţi foştilor salariaţi, din bugetul devenituri şi cheltuieli al companiilor naţionale. “La ora actuală, societăţilecomerciale din sectorul feroviar, la care statul român deţine întregul capitalsocial, se confruntă cu o situaţie financiar-economică dificilă, în principaldatorită efectelor crizei economice care a afectat majoritatea sectoareloreconomiei naţionale. Pe fondul acutei lipse de lichidităţi, asupra acestorsocietăţi este exercitată o presiune suplimentară, generată de acţiunile îninstanţă promovate de actualii sau foştii salariaţi prin intermediulorganizaţiilor sindicale, acţiuni având ca obiect plata unor drepturi salarialeprevăzute în contractele colective de muncă. Numai la nivelul CFR Marfă,societate monitorizată în baza acordului de împrumut semnat cu FMI, suntînregistrate pe rolul instanţelor de judecată, la nivel naţional, aproximativ650 de cereri de chemare în judecată formulate împotriva societăţii de cătreactuali sau foşti salariaţi”, se arată în nota defundamentare a proiectului de ordonanţă iniţiat de Ministerul Transporturilor.Potrivit documentului, plata imediată asumelor prevăzute în titlurile executorii obţinute de actualii sau foştiisalariaţi ai societăţilor din sectorul feroviar “ar presupune un efortfinanciar deosebit, în contextul în care acestea se confruntă cu o lipsă acutăde lichidităţi, înregistrând deja datorii mari şi la bugetul de stat, totodatătrebuind să respecte ţintele de arierate şi rezultat financiar stabilite prin acordulîncheiat cu FMI”. “Punerea în aplicare a sentinţelor judecătoreşti în termenulprevăzut de lege, şi anume 15 zile de la data solicitării de efectuare aplăţii, în cazul în care societăţile ar dispune de lichidităţile respective, arconduce inevitabil la un blocaj major şi chiar la instituirea stării deinsolvenţă”, se mai arată în nota de fundamentare.

“ExecutămCFR Marfă înaintea ordonanţei de eşalonare a drepturilor băneşti

Sindicaliştii nu acceptă plataeşalonată a drepturilor băneşti şi vor pune în aplicarea hotărârile definitiveşi irevocabile. “Trecem la executarea CFR Marfă. Pânăîn aprilie se prezintă strategia de privatizare a CFR Marfă, de aceea segrăbeşte Ministerul Transporturilor să mai trimită în şomaj 4.300 de angajaţide la CFR Marfă! Pe lângă executările salariaţilor, CFR Marfă are o mare problemă cuacel împrumut sindicalizat”, ne-au declarat liderii de sindicat. În opiniaacestora, privatizarea CFR Marfă va dura cel puţin un an şi jumătate. “Un operator feroviar de marfă din Germania ar puteaprelua CFR Marfă. Sunt probleme foarte mari cu datoriile şicu plata creditelor”, ne-au mai explicatsindicaliştii.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-07-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image