2016-12-09 05:59

ECONOMIE


Încă 5.000 de angajaţi concediaţi

 |  21:00
Încă 5.000 de angajaţi concediaţi

La începutul celui de-al patrulea an de criză, conducerile celor trei societăţi CFR pregătesc un nou val de concedieri în sistemul feroviar. Presat de Fondul Monetar Internaţional, Guvernul Boc pregăteşte un program care vizează concedierea a cel puţin 4.500 de angajaţi de la companiile feroviare. Mai mult, angajaţii care au rămas în sistemul feroviar şi au câştigat plata unor drepturi salariale sunt ameninţaţi cu restructurarea.

După ce a trimis în şomaj aproape 1.000 de salariaţi şi a tăiat veniturile ceferiştilor prin reducerea programului de lucru, CFR Infrastructură se pregăteşte să diponibilizeze încă 2.000 de ceferişti din cauza nereducerii cheltuielilor bugetare cu aproape 43 milioane de lei. Şi directorul CFR Călători, Dorin Ioan Maer, le pregăteşte salariaţilor o surpriză neplăcută. „În ultimele luni, CFR Infrastructură a concediat aproximativ 1.000 de oameni şi a tăiat veniturile angajaţilor care au rămas. Anul 2012 aduce încă aproximativ 2.000 de şomeri la administratorul infrastructurii feroviare. Închiderea liniilor neinteroperabile afectează şi CFR Călători. Astfel, de la începutul anului viitor, CFR Călători ar putea trimite în şomaj încă 2.500 de ceferişti. Tot de la începutul anului viitor, angajaţii societăţii Intervenţii Feroviare vor fi obligaţi să semneze un act adiţional prin care va fi redus programul de muncă la patru zile pe săptămână. SC Intervenţii Feroviare ar putea dispărea anul viitor, iar în urma absorbţiei acestei societăţi ar mai putea fi trimişi în şomaj aproape 500 de oameni”, ne-au declarat liderii de sindicat din sistemul feroviar.

Drepturi salariale de 50 milioane de euro

Pe lângă reducerea cheltuielilor bugetare prin trimiterea în şomaj a mii de ceferişti, conducerile celor trei societăţi feroviare trebuie să achite zeci de milioane de euro reprezentând plata unor drepturi salariale câştigate de angajaţi în instanţă. „În 2007, fostul ministru al transporturilor a aprobat o parte din prima acordată de Ziua Feroviarului, în valoare de 300 de lei. Am primit atunci 100 de lei. De atunci nu am mai primit nici o primă ocazionată de Ziua Feroviarului. Mai există doar prima de Crăciun, de Paşte şi al 13-lea salariu, pe care le-am recâştigat în instanţă. Foştii angajaţi ai celor trei societăţi CFR au câştigat în instanţă plata unor drepturi salariale în valoare totală de aproape 260 milioane de lei. Există sentinţe definitive şi irevocabile în valoare de peste 20 milioane de lei”, ne-au explicat liderii de sindicat. Pentru ceferiştii rămaşi în sistem, statul a decis că drepturile salariale câştigate în instanţă se vor achita eşalonat din 2012. „Ceferiştii care au rămas în sistem au fost ameninţaţi că vor fi daţi afară dacă cer executarea plăţilor câştigate în instanţă. Astfel, prima ocazionată de Ziua Feroviarului, câştigată în instanţă de un salariat, în valoare de 1.000 de lei, va fi plătită eşalonat în perioada 2012-2014”, ne-au mai spus liderii de sindicat din CFR.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-01-02

TAGURI: Disponibilizari CFR, FMI, Guvernul Boc



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

ELENA
14 Dec 2011

minister? tu stii cati angajati are Ministerul Transporturilor si Infrastructurii?? aproximativ 400 de angajati, care se ocupa de 4 ramuri de transport : naval, rutier, feroviar si aerian. deci, care minister are peste numarul de salariati din CFR??? inainte de a posta niste prostii, informeaza-te corect.
PETRICA
14 Dec 2011

cu maer dorin la cfr calatori o sa mai plece 5000 de angajati, sigur ! iar cu trantorii din minister ca sa mai zici, la greu , de acolo nu pleaca nimeni.
ION CIOACA
06 Ian 2012

reteaua de cale ferata este la pamant ,muncitorii de la intretinera liniilor de cale ferata au fost concediati an proportie de 90% liniile nu mai prezinta siguranta pentru materialul rulant investitii nu se fac iar an caz de o deraere cine raspunde????????? rasspund cei mai de jos ,cei care antretin calea ferata si cei care fac reviziea zilnica a liniei va dau un exeplu concret la ora ctuala o portiune de 25km. linie plus trei gari cu liniile aferente acestora se ancearca antretinera lor cu 3 oameni deci ganditiva pana unde sa ajuns . da sun de acord sa se faca restructurari dar acolo unde trebuie mai precis la cei care ocupa un scaun la un birou si unde nu sa unblat de loc si au salarii foarte mari comparativ cu un muncitor de la intretinere care are un salaru de 10 sau cel mult 11 milioane lei vechi si pe deasupra mai are si raspundere directa nu indirecta precum sefii lor deja este un atentat la siguranta circulatiei

Adauga un comentariu

Random image