2016-12-08 00:29

ECONOMIE


Încă doi ani de întârzieri. Autostrada Soarelui “s-a rupt” între Cernvodă şi Medgidia

 |  19:01
Încă doi ani de întârzieri. Autostrada Soarelui “s-a rupt” între Cernvodă şi Medgidia

După ce s-a lăudat că din această vară româniivor ajunge pe autostradă de la Bucureşti la Marea Neagră, ministrul transporturilor,Anca Boagiu, a recunoscut că nu se vor finaliza lucrările în acest an. Maimult, românii vor putea să meargă pe litoral pe autostrada Bucureşti - Constanţaabia din 2013, din cauza rezilerii contractului dintre Compania Naţională deAutostrăzi şi societatea franceză Colas, constructorul tronsonului Cernavodă -Medgidia.

După amânarea lucrărilor la centura la nivelde autostradă a municipiului Arad, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale(CNADNR) a recunoscut că nu este în stare să taie panglica nici la tronsonulCernavodă - Constanţa. Rezilierea contractului pentru construcţia celor 20 kmde autostradă Cernavodă – Medgidia înseamnă amânarea cu cel puţin doi ani a finalizăriitronsonului dintre Bucureşti şi Constanţa. Surse ministeriale ne-au explicat călucrările pe acel tronson de nici 20 km sunt finalizate în proporţie deaproximativ 30%. “Construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia vamai dura încă cel puţin doi ani. Odată cu anularea contractului cu firma Colas,trebuie alocate fonduri pentru lucrările de conservare. Relicitarea acestuitronson durează minimum trei luni. Organizarea de şantier şi lucrările dureazăaproximativ 24 de luni. Până în vara anului 2013 nu vom circula pe autostradăde la Bucureşti la Constanţa”, ne-au declarat sursele citate.

Contractul de construcţie a celor 20 km deautostradă a fost semnat în mandatul fostului ministru al transporturilorLudovic Orban. “Francezii au venit cu diverse acte adiţionale pentru majorareacontractului. Contractul are mai multe probleme, nu se pot acorda klaim-uri. Vorfi probleme mari pentru că francezii de la Colas vor acţiona în judecatăMinisterul Transporturilor”, ne-au explicat surse ministeriale.

Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, aafirmat în mai multe rânduri de la începutul acestui an că autostrada va fideschisă circulaţiei în această vară, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiateîn totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost câştigat deColas în noiembrie 2008. Potrivit ministrului, autostrada Cernavodă - Constanţava fi recepţionată anul următor, iar pe tronsonul unde constructorul refuză sălucreze vor exista rute alternative, astfel încât şoferii să poată ajunge lacentura Constanţei. Compania Colas a fost deja amendată de autorităţi pentrunerespectarea contractului. Ministrul Anca Boagiu spune acum că şoferii vorajunge la vară pe autostradă de la Bucureşti la Constanţa, însă pe porţiuneadintre Cernavodă şi Medgidia vor circula pe o rută alternativă. „Vom ajunge peautostradă la mare, dar între Cernavodă şi Medgidia pe rute ocolitoare, adicănu pe autostradă", a afirmat ministrul.

O altă problemă care va îngreuna traficulspre litoral este faptul că podul de la Cernavodă este închis pentru reparaţiipentru o perioadă de un an, până în 2012. Situaţia obligă şoferii din nou săapeleze la rute ocolitoare.

Nici tronsonul Medgidia - Constanţa nu esteunul uşor de construit, o problemă fiind siturile arheologice care nu au fostîncă studiate, precum şi construcţia noului pod peste canalul Dunăre - MareaNeagră, care reprezintă, de altfel, cea mai complicată lucrare. ArheologulMihaela Simion care lucrează pe câmpul de la Murfatlar spune însă că lucrărilede arheologie vor fi finalizate la timp.

Sectorul Medgidia - Constanţa este construitde consorţiul italo-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de211 milioane de euro. Lucrările la cele două tronsoane sunt finanţate de BancaEuropeană pentru Investiţii (BEI) şi de bugetul de stat. Constructorul francez,cu venituri de 11,6 miliarde de euro în 2009, este parte a grupului Bouygues,care derulează operaţiuni în industria construcţiilor, imobiliare, energie,media şi telefonie. Compania Colas a mai efectuat lucrări de drumuri înRomânia, cum ar fi tronsonul de autostradă Lehliu - Drajna, care face parte totdin autostrada spre Constanţa, drumul naţional Urziceni - Buzău, DN17 Sadova - GuraHumorului - Suceava, DN6 Caransebeş - Lugoj sau DN21 Slobozia - Drajna.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639240-02-20



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image