2016-12-09 04:08

ECONOMIE


Încasările agenţiilor de turism au scăzut cu până la 25%, la 9 luni

 |  18:16
Încasările agenţiilor de turism au scăzut cu până la 25%, la 9 luni

Agenţiilede turism au vândut în primele nouă luni 2,5 milioane de pachete de vacanţă,nivel similar celui din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă încasările auscăzut cu până la 25%, în condiţiile în care majoritatea turiştilor au cumpăratvacanţe mai ieftine şi au preferat sejururi mai scurte. Din cele 2,5 milioanede vacanţe vândute, mai mult de jumătate (peste 1,3 milioane) au vizatlitoralul românesc. Pentru extern s-au vândut 800.000 de pachete, sezonul devară înregistrând cea mai mare cerere."Turismul intern a înregistrat ouşoară creştere a numărului de turişti, faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut, iar pentru vacanţele în străinătate a fost raportată o stagnare.Referitor la încasări, acestea au scăzut însă cu 10-25% pentru toatedestinaţiile, în condiţiile în care majoritatea turiştilor au ales pachete maiieftine şi sejururi scurte, în destinaţii mai apropiate", a declaratpreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin,citată de Mediafax. Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în sezonulestival, iar pentru perioada de iarnă este estimată o creştere a numărului deturişti, în special pe segmentul intern, pe fondul lansării programului"Înscrieri timpurii", dar şi pe extern, datorită ofertelor earlybooking din ce în ce mai promovate şi pentru iarnă, a spus Martin.

Potrivit preşedintelui ANAT, 2011 ar putea fi unan al revenirii pentru piaţa de turism. "2010 a fost şi este un an la felde dificil ca şi anul trecut, poate chiar mai greu, fiind al doilea an decriză, al doilea an în care au scăzut încasările, deşi iniţial ne aşteptam cutoţii să fie un an al revenirii. În acest an este posibil ca numărul de turiştisă crească uşor, dar încasările vor rămâne scăzute. Sperăm ca 2011 să fie un anal revenirii, atât pentru turismul intern, cât şi pentru outgoing şi incoming.Pentru intern ne bazăm pe susţinerea campaniilor de oferte speciale şi depromovare din partea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, iar peincoming, pe debutul în forţă al promovării noului brand turistic alRomâniei", a mai spus Corina Martin.

Aparut in:

Ultima modificare in data de :638945-10-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image