2016-12-09 09:50

ECONOMIE


Încep concedieri angro. Restructurarea CFR, bătută în cuie. Dispar regionalele Braşov, Constanţa, Craiova şi Galaţi

 |  19:35
Încep concedieri angro. Restructurarea CFR, bătută în cuie. Dispar regionalele Braşov, Constanţa, Craiova şi Galaţi

Restructurarea celor trei companii feroviareşi concedierea a peste 7.000 de ceferişti va avea drept consecinţă dispariţiatrenurilor de navetişti, ne-au declarat liderii sindicatelor feroviare. La CFRSA, din opt regionale, rămân patru, iar aproximativ 1.500 de angajaţi pleacă în şomaj. RegionaleleConstanţa, Braşov, Galaţi şi Craiova vor fi absorbite de cele din Bucureşti, Timişoara,Cluj şi Iaşi. De la CFR Marfă, dacă nu se renunţă la anumite prime, vor fitrimişi în şomaj 4.350 de ceferişti. Dacă se renunţă la prime, CFR Marfă va disponibilizadoar 3.000 de salariaţi. Şi CFR Călători trimite în şomaj aproximativ 1.500 desalariaţi.

Noua structură organizatorică a companiei CFRSA va conţine patru regionale de conducere și coordonare, cu opt structuriteritoriale de întreținere și reparații. Prin înjumătăţirea numărului deregionale şi disponibilizarea a 1.500 de salariaţi, CFR SA are în vedere diminuareacheltuielilor cu aproximativ 330 milioane de lei/an. “Ca urmare a creșteriivolumului de activitate și a lungimii efective a liniilor care vor fi preluateîn exploatare, este necesară menținerea unor structuri organizatorice lasediile regionalelor care se desființează. Aceste structuri sunt necesarepentru acoperirea atribuțiilor instrucționale privind desfășurareaactivităților”, se arată în varianta finală de restructurare a companiei CFRSA.

Odată cu reorganizarea structurilor lanivelul subunităților, CFR SA va disponibiliza 324 de ceferişti, prin redimensionareastructurilor la nivelul centralului sucursalelor regionale, alţi 452 desalariaţi vor trece în şomaj. Restructurarea structurilor la nivelulcentralului companiei de Infrastructură înseamnă alţi 36 de şomeri. Deasemenea, continuarea închirierii secțiilor de circulație neinteroperabilerămase neadjudecate până în prezent, respectiv 27 de secții cu 599,3 km,conduce la trimiterea în şomaj a 399 de salariaţi. Totodată, din închiriereaunor noi secții de circulație aparținând infrastructurii feroviareneinteroperabile vor rezulta aproximativ 290 de şomeri. Printre dezavantajele programului derestructurare a CFR SA ar fi riscul de a pierde oameni cu experiență, creştereacheltuielilor de deplasare sau îndepărtarea punctelor de lucru de punctul decomandă, dispersie mare în raport cu autoritățile locale.

LaMarfă şi Călători pleacă între 4.000 şi 5.800 de oameni

Nici ceferiştii de la CFR Marfă şi Călătorinu scapă de restructurări. Prin măsurile de reorganizare și restructurare de lacele două companii feroviare, cel puţin 4.000 de salariaţi vor pleca în şomaj. “Noi avem două variante la CFRMarfă. Dacă nu renunţăm la primele de drept, adică cele de vacanţă, Paşte şiCrăciun, aproximativ 4.350 de ceferişti trebuie să fie disponibilizaţi. Dacă serenunţă la prime, numai 3.000 de oameni vor pleca în şomaj de la CFR Marfă”, ne-au explicat liderii de sindicat.Aceştia ne-au mai precizat că CFR Călători trebuie să concedieze între 900 şi 1.500 de salariaţi. “La CFR Călători nu este bătută încuie restructurarea şi reorganizarea activităţii. CFR Călători se pliază dupăcompania de Infrastructură, adică vor rămâne regionalele Bucureşti, Tmişoara,Cluj şi Iaşi. Consiliul de Administaţie al CFR Călători va lua o decizieprivind reorganizarea companiei”, ne-au mai spussindicaliştii.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-04-23

Mai multe imagini:
Încep concedieri angro. Restructurarea CFR, bătută în cuie. Dispar regionalele Braşov, Constanţa, Craiova şi Galaţi
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

BADITA STEFAN
26 Noi 2011

din 2012 se revine la vechile regionale!
ANONIM
07 Mai 2013

disponibilizarile sa se faca si la nivel de administratie , nu numai la nivel de executie , prin neredistribuirea persoanelor cu functii de conducere in alte posturi ,,inventate,,peste noapte, aglomerind birourile ~.cercetati va rog
ION
09 Mai 2013

o alta ameteala cu aceeasi invarteala. ei raman pentru ca vor fi invartiti,iar noi vom pleca pentru ca suntem ametiti. ca intotdeauna...
DECEBAL
09 Mai 2013

Ramane sa le multumim celor ce i-au ales! Atata timp cat in Romania politica se face cu orice numai cu capul nu, vom avea numai astfel de rezultate. Atat se pricep sa faca politicienii nostri.
GIGI
13 Mai 2013

Ca peste tot la CFR CALATORI este o mafie enorma.Personal Tesa full dau pe afara,au birouri etajate iar cei care produc si duc greul ii trimit acasa.Dorobantul asta pe unde afost praful s-a ales de aia,a venit si la Calatori s-o faca praf si sa-i avantajeze pe privati unde are interese.Daca nu se face ceva cu aceste molii ,,personal Tesa,, care sunt enorm de multi si vad ca nu se ia nimeni de ei,tot,, prostimea,, o da afara, o sa-ti fie frica sa mai mergi cu trenul,deoarece randurile celor ce asigura siguranta circulatiei se subtie tot mai mult.
GETA
14 Mai 2013

bv voua ma , asta e adevarata romanie , nu avem locuri de munca nu mai avem unde munci avem rate datorii dar nu intereseaza pe nimeni hai sa plecam toti fara exceptii sa ramana doar "capetele luminate "sa vada si ei ce inseamna munca Mai e ceva de furat la CFR ?cu siguranta ceva ceva mai e... MULTUMIM PTR INTERESUL OMULUI MUNCITOR ...afara cu el

Adauga un comentariu

Random image