2016-12-07 14:46

ECONOMIE


Începerea anului şcolar, paralizat de oprirea trenurilor

 |  18:02
Începerea anului şcolar, paralizat de oprirea trenurilor
Ceferiştii sepregătesc să oprească trenurile în perioada premergătoare începerii anuluişcolar, nemulţumiţi de anunţul privind concedierea a circa 8.000 de angajaţidin cele trei companii feroviare. După ce a suspendat câtevasute de trenuri, într-un an şi jumătate, Ministerul Transporturilor vrea să “spele” nişte bani prin CFR Călători.În prezent, în contextul restructurărilor, Ministerul transporturilor cere încă275 milioane de lei pentru majorarea subvenţiei la CFR Călători.

Liderii de sindicatdin CFR nu acceptă propunerile din Strategia de Restructurare a DomeniuluiFeroviar, prin care aproape 8.000 de ceferişti vor pleca în şomaj, începând cu1 septembrie. “Mai avem o întâlnire cu directorii celortrei companii feroviare şi după aceea cu ministrul Radu Berceanu. Nu mai facemreduceri de personal. CFR SA este o companie tehnică unde avem un deficit depersonal. Dacă şi la următoarea întâlnire cu cei trei directori de la companiileferoviare ni se cere să restructurăm personalul, începem procedurile de grevăgenerală. În perioada începerii anului şcolar vom declanşa greva generală laCFR. Trenurile vor fi oprite pe termen nelimitat”, ne-au declarat sindicaliştidin CFR. Aceştia ne-au explicat că Strategia de Restructurare a Domeniului Feroviar prevede reducerea anumitorcheltuieli “care oricum nu s-au făcut nici în 2009 şi 2010”. “Ajutoarele materiale de Paşte, Crăciun sauZiua Feroviarului, plus primele de vacanţă, nu se primescîncă de anul trecut. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu este înstare să atragă fonduri nerambursabile pentru calea ferată. Ceferiştii care aumai rămas la cele trei companii feroviare au mii de ore suplimentare neplătite destat. Bate vântul falimentului la CFR”, ne-au mai explicat liderii de sindicat.

Trenurile se suspendă,subvenţia creşte

MinisterulTransporturilor se pregăteşte să “fure” cetăţenii de încă 275 milioane de lei.Chiar dacă în 2009 au fost suspendate aproximativ 25% din trenuri şi anulacesta încă aproximativ 10% din garnituri, pe motiv că CFR Călători ar faceeconomie, Ministerul Transporturilor “cerşeşte” încă 275 demilioane de lei pentru majorarea subvenţiei la operatorulferoviar de călători, în condiţiile în care pregăteşte şi o majorare a preţuluibiletelor cu circa 10%. “Înperioada 2001-2009, nivelul anual al subvenţiei aprobate prin bugetul devenituri şi cheltuieli fie nu a acoperitdiferenţa dintre costurile reale de transport şi veniturile realizate dintarifele de transport, fie nu a permis realizarea profitului prevăzut legal (de3-5%). În această situaţie, CFR Călători SA a înregistrat la 31 decembrie 2009 pierdericumulate de 745 milioane de lei. În acest sens, propunem întreprindereademersurilor necesare pentru alocarea sumelor restante din anii anteriori. (…).Majorareasumelor prevăzute în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructuriipentru plata compensaţiilor legale alocate categoriilor de personal cebeneficiază de facilităţi de călătorie. Valoarea minimă se estimează la 275milioane de lei”, se aratăîn Strategia de Restructurare aDomeniului Feroviar.

Liderii de sindicat spuncă Strategiade Restructurare a Domeniului Feroviar “a fost făcutăpe picior”. “DeşiMinisterul Transporturilor a justificat reducerea numărului de trenuri pringenerarea de economii la CFR Călători, fără să ţină cont de pagubele indirecteproduse la CFR SA şi nici de personalul feroviar ce trebuie concediat în urmareducerii activităţii, acum se urmăreşte o nouă alocare bugetară care nu sereflectă în calitatea serviciului feroviar. Mişcările nesăbuite aleMinisterului Transporturilor blochează calea ferată. O parte din pierderile CFRSA au provocate de suspendarea trenurilor de la CFR Călători”, ne-au mai spus liderii de sindicat.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-10-06



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image