2018-05-21 10:34


Înmatriculările maşinilor second-hand domină piaţa auto

 |  19:07
Înmatriculările maşinilor second-hand domină piaţa auto

Statisticile de la jumătatea anului îngrozesc piaţa auto. Românii nu mai cumpără maşini noi, pentru că au ajuns la fundul sacului de când cu austeritatea, iar, ca să-şi facă treaba, apelează la autoturisme de cât îi ţin buzunarul. Aşa că piaţa auto a ajuns să fie sufocată de tot felul de rable, pentru că ele au căpătat un avantaj nesperat din partea autorităţilor care au promovat o legislaţie prin care o maşină cu cât este mai veche şi mai proastă, cu atât are taxe mai mici. Producătorii interni din industria auto au noroc doar cu exportul.

Înmatriculările de maşini noi au căzut, în iunie, la 3.967 de autovehicule, fiind cu peste 45% mai mici decât în iunie 2012, se arată în statisticile Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În aceste condiţii, pe primele 6 luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2012, numărul înmatriculărilor a scăzut cu 26,37%. În total, în perioada ianuarie – iunie, s-au înscris în circulaţie 24.549 autovehicule noi, faţă de perioada similară din 2012, cât pe piaţă au ajuns 33.343 maşini noi.

Cea mai vândută maşină nouă rămâne Dacia, cu un nivel al înmatriculărilor de 6.440 de autoturisme în primele şase luni, mai mic cu 23% faţă de acelaşi nivel al anului trecut. Ford, celălalt producător care are o unitate de producţie în România, a consemnat pe piaţa locală 1.407 unităţi înmatriculate în primele şase luni, în scădere cu 45% faţă de prima jumătate a anului trecut. Trendul descrescător a fost urmat de toate celelalte mărci tranzacţionate în România.

Frenezie second-hand

Vedetele pieţei auto rămân în continuare maşinile second-hand, dar cu un apetit crescut din partea cumpărătorilor, după ce timbrul de mediu a deschis drumul pentru cumpărarea de super-rable.

Tot statisticile Direcţiei de Înmatriculări Auto arată că, pe primele 6 luni ale lui 2013, comparativ cu anul trecut, numărul înmatriculărilor de maşini uzate a crescut cu 36,56%, iar numai într-o lună, iunie, majorarea a fost de aproape 20%. În cazul maşinilor secord-hand, înmatriculările sunt dominate de autoturismele nemţeşti. Cap de listă este Volkswagen, cu peste 25.000 de înmatriculări în 6 luni, urmată de Opel şi Ford. Daciile vechi nu au căutare, abia fiind tranzacţionate 38 de maşini uzate în luna iunie 2013.

„Sabotaj” prin lege

Dezvoltarea extraordinară a pieţei maşinilor second-hand este puternic sprijinită de valorile noii taxe plătite la prima înmatriculare, ajunsă acum să se numească timbru de mediu. Noua abordare a Ministerului Mediului a făcut ca valoarea timbrului de mediu să fie cu atât mai mică cu cât maşina este mai veche şi mai uzată. De la apariţia timbrului de mediu, piaţa maşinilor second-hand a cunoscut o creştere semnificativă, în detrimentul achiziţiei de autovehicule noi. În plus, Programul „Rabla“ 2013 este extrem de sărac, banii ajungând pentru numai 20.000 de maşini. Toate datele arată că Fondul pentru mediu, care susţine financiar acest program, nu mai are bani.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-10

TAGURI: Inmatriculari, auto, uzate, second, hand, rabla, timbru





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri







Apa Nova