Maria Grapini: Vor continua demersurile de promovare a turismului, după modele europene care şi-au dovedit eficacitatea
2018-08-19 08:51


Maria Grapini: Vor continua demersurile de promovare a turismului, după modele europene care şi-au dovedit eficacitatea

 |  11:02
Maria Grapini: Vor continua demersurile de promovare a turismului, după modele europene care şi-au dovedit eficacitatea

Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, a afirmat, într-o întâlnire oficială cu Înaltul Comisar pentru Marca Spania, Carlos Espinosa, că vor continua demersurile de promovare a turismului românesc prin strategii coerente, integrate în programe eficiente, după modele europene care şi-au dovedit eficacitatea.

Potrivit unui comunicat al Departamentului pentru IMM-uri, Mediu de afaceri şi Turism, ministrul de resort, Maria Grapini, a participat, alături de premierul Victor Ponta, la o vizită de lucru la Madrid, în perioada 21 - 23 iulie 2013.

Pe lângă agenda comună, Maria Grapini a participat la o serie de întâlniri oficiale cu Înaltul Comisar pentru Marca Spania, Carlos Espinosa, cu secretarul general pentru industrie şi IMM-uri, Luis Valero Artola, şi cu secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului, Taleb Rifai.

Interesată de revitalizarea industriei turismului şi de adoptarea unor politici eficiente de promovare a turismului românesc, ministrul delegat a dezbătut, împreună cu Carlos Espinosa, mecanismele şi strategiile implementate de statul spaniol pentru atingerea unor directive similare.

Înaltul Comisar pentru Marca Spania are rolul de coordona şi integra politicile existente în prezent la nivelul celor 17 regiuni spaniole, pentru a promova Spania ca întreg. Potrivit acestuia, Marca Spania nu mai este însoţită de niciun slogan şi nici nu beneficiază de o grafică extrem de complexă. Decizia a venit ca urmare a unui studiu desfăşurat în circa 40 de ţări, din care a reieşit că niciuna dintre acestea nu mai recurge la promovarea printr-un slogan, deoarece acesta nu poate cuprinde întreaga diversitate turistică.

Marca Spania urmăreşte în mod special promovarea ţării în rândul investitorilor, prin evidenţierea capacităţii firmelor spaniole de a concura la nivel mondial.

Ministrul Maria Grapini a subliniat faptul că şi în România a existat o iniţiativă de introducere a unei mărci de ţară peste brandurile sectoriale şi urmează ca în viitor să se continue demersurile de promovare a turismului prin strategii coerente, integrate în programe eficiente, după modele europene care şi-au dovedit eficacitatea.

În ceea ce priveşte discuţiile cu privire la mediul de afaceri, ministrul român a avut o întrevedere cu secretarul general pentru industrie şi IMM-uri, Luis Valero Artola, care i-a prezentat proiectul de lege privind susţinerea întreprinzătorilor şi a procesului de internaţionalizare.

Proiectul are ca obiectiv principal crearea unui cadru instituţional şi normativ modern şi flexibil, menit să faciliteze iniţierea şi dezvoltarea unei afaceri.

"Guvernul de la Madrid încearcă să găsească soluţii pentru impulsionarea spiritului întreprinzător ca pârghie majoră pentru crearea de noi locuri de muncă. În acest sens au fost prezentate măsurile de ordin fiscal avute în vedere, precum şi eliminarea obstacolelor administrative. Demersurile rezonează cu iniţiativele Ministrului Delegat pentru IMM-uri, Mediu de afaceri şi Turism, care a propus măsuri similare în contextul economic românesc", se menţionează în comunicat.

În cadrul întâlnirii cu secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului, Taleb Rifai, şi cu echipa de lucru, au fost discutate o serie de probleme legate atât de turism, în general, cât şi de aspectele legislative ale acestui domeniu. Printre temele abordate se numără: regimul internaţional de clasificare a hotelurilor, cadrul de lucru unitar la nivel european, turismul montan, creşterea numărului de turişti prin simplificarea metodelor de obţinere a vizelor, precum şi posibilităţile de abordare a turismului în contextul acordării vizei Schengen.

Problematicile au fost prezentate la nivel general, urmând a se pune în practică planuri concrete de acţiune.

La finalul vizitei, în cadrul agendei comune, au avut loc întrevederi cu o serie de miniştri din Guvernul Comunităţii Madrid, cu primari ai Comunităţii Madrid, cu ministrul regional pentru Asistenţă Socială şi cu preşedintele Camerei de Comerţ.

De asemenea, au existat întâlniri cu membrii comunităţii române din Spania, în care s-a încercat identificarea problemelor cu care se confruntă aceştia în domeniile IMM, mediu de afaceri şi turism, transmite Agerpres.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-24

TAGURI: maria, grapini, turism, madrid





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...