2018-12-18 15:15


Master Planul de Transport a fost trimis Uniunii Europene

 |  15:42
Master Planul de Transport a fost trimis Uniunii Europene
Alina Oprea

Varianta revizuită a Master Planului General de Transport transmisă Comisiei Europene prevede realizarea a peste 1.300 de kilometri de autostradă, în valoare de 13,739 miliarde de euro. Documentul transmis miercuri CE mai prevede construcţia de drumuri expres, cu o valoare totală estimată de 9,935 miliarde de euro (1.817 kilometri), drumuri Trans-Regio, în sumă totală estimată de 1,7 miliarde de euro (2.887 kilometri), drumuri Euro-Trans, cu o valoare estimată de 190,1 milioane euro (343 kilometri) şi variante de ocolire, în sumă totală estimată de 461 milioane de euro (175,8 kilometri).

Pe lista de proiecte prioritare pentru autostrăzi se află Sibiu - Piteşti (116,6 kilometri, 1,674 miliarde de euro), Bacău - Paşcani (81,2 kilometri, 485,52 milioane de euro), Comarnic - Braşov (58 kilometri, 997,75 milioane de euro), Sibiu - Braşov (120 kilometri, 816,44 milioane de euro), Suplacu de Barcău - Borş (+ Oradea) (74,5 kilometri, 304,43 milioane de euro), Tg. Neamţ - Iaşi - Ungheni (135 kilometri, 1,129 miliarde de euro), Nădăşelu - Suplacu de Barcău (93,3 kilometri, 1,003 miliarde de euro), Craiova - Piteşti (124,3 kilometri, 899,41 milioane de euro), Tg. Mureş - Tg. Neamţ (183,8 kilometri, 2,943 miliarde de euro), Inel Bucureşti - A0 (102 kilometri, 1,335 miliarde de euro), Braşov - Bacău (160 kilometri, 1,845 miliarde de euro), Ploieşti - Comarnic (51,3 kilometri, 306,77 milioane de euro).

Cea mai scumpă autostradă este Tg. Mureş - Tg. Neamţ, cu o valoare estimată de 2,943 miliarde de euro, dar care este şi cea mai lungă, de aproape 184 kilometri. Aceasta este urmată de Braşov - Bacău, de 160 de kilometri, cu o valoare totală calculată la 1,845 miliarde de euro.

Ca şi costuri pe kilometru, cele mai mari sunt cele calculate la Autostrada Comarnic - Braşov, între 7,96 şi 21,76 milioane euro/kilometru, urmate de valorile aferente Autostrăzii Tg. Mureş - Tg. Neamţ, între 9,17 şi 19,7 milioane euro/kilometru.

Lucrările la Autostrada Sibiu-Piteşti sunt prevăzute să înceapă în 2017 şi să se finalizeze în 2020, iar cele la Autostrada Tg. Neamţ - Iaşi - Ungheni vor începe în 2017 şi se vor finaliza în 2019.

Printre proiectele prioritare pentru drumuri expres sunt înscrise modernizarea Centurii Sud Bucureşti - 4 benzi, Legătura A3 - Aeroport Henri Coandă, Constanţa - Tulcea - Brăila (inclusiv pod peste Dunăre), Buzău - Focşani, Paşcani - Suceava, Bucureşti - Craiova, Suceava - Siret, Buzău - Brăila (faza B2), Suceava - Botoşani, Bacău - Piatra Neamţ, Piteşti - Braşov etc.

Modernizarea Centurii de Sud Bucureşti (35 de kilometri) - 4 benzi va începe în 2016 şi se prevede că se va finaliza în 2017. Valoarea contractului este estimată la 176 milioane de euro.

Proiectul privind realizarea Legăturii A3 - Aeroport Henri Coandă este estimat la 43,11 milioane de euro (9 kilometri) şi se prevede că va începe în 2017 şi se va finaliza în 2019, iar cel pentru Constanţa - Tulcea - Brăila (inclusiv pod peste Dunăre) la 1,142 miliarde de euro (187,7 kilometri), cu începere în 2022 şi finalizare în 2024.

Varianta actuală a Master Planului de Transport prevede reabilitarea a 2.883 kilometri de cale ferată, costurile fiind estimate la 10,740 miliarde de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-08

TAGURI: master, plan, transport, autostrazi, ue, mures, neamt, pitesti, bucuresti, transport
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


FALIMENT GARANTAT ?
09 Mai 2015

Halal Consiliu de Administratie la CFR Calatori sau mari directori la stat ,recomandati si garantati de privati? Director in Ministerul Transporturilor si membru in CA la CFR Calatori, Claudiu Dumitrescu sub Control Judiciar pentru presupuse fapte de coruptie… Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu(ANGAJAT LA OPERATORUL PRIVAT DE TRANSPORT DE CALATORI-REGIOTRANS,CONCURENTUL CFR CALATORI) si Vasile Secara(SUB CONTROL JUDICIAR). In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor. Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu. Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori. Totodata, ministrul Ioan Rus precizeaza „că la începutul lunii martie, Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) a CFR Călători SA a aprobat numirea a trei noi membri în CA al companiei: Iosif Szentes, Ionela Adriana Atanasiu și Dan Iulius Plaveti” si ca „in aceeași hotărâre AGA au fost reconfirmați următorii membri ai CA: Alexandrina Corina Gătej – Președinte, Dana Rachila Galben și Alexandru Petrescu. Numirea lui Iosif Szentes este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori, intrucat acesta este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori. In
MASTER PLANUL DE TRANSPORT= ZE
10 Mai 2015

"Dacă în 1990, trenurile din România transportau oficial 410 milioane de pasageri, aproape un sfert de secol mai târziu, în 2013, numărul acestora scăzuse la 57 de milioane. Lipsa de finanţare, neglijenţa şi nepăsarea unor ministrii ca Miron Mitrea, Anca Boagiu, Relu Fenechiu, Dan Sova, Ioan Rus fac ca infrastructura feroviară din România să ofere servicii demne de prima jumătate a secolului XX. Aici putem adauga si jaful premeditat de la CFR Calatori? Pentru a ajunge în mileniul trei, am avea nevoie de multe miliarde de euro" Ele sunt si acum dar cine sa le acceseze? SZENTES IOSEF, ACTUALUL DIRECTOR GENERAL , GARANTUL FALIMENTULUI CFR CALATORI ? INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii ! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ? DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI (NU SINGURI , BINEINTELES) IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ? ASUPRA LOR PLANEAZA IN CONTINUARE PRESUPUSE FAPTE CU IZ PENAL ?
Random image



Ultimele stiri






loading...