2016-12-10 20:46

ECONOMIE


Ministerul Transporturilor şi CFR SA se contrazic pe tema cedării sediului Regionalei Braşov

 |  20:05
Ministerul Transporturilor şi CFR SA se contrazic pe tema cedării sediului Regionalei Braşov

Conducerea MininsteruluiTransporturilor a reacţionat vehement după publicarea dezvăluirii privind iminenţacedării sediului regionalei CF Braşov, o clădire de 25 milioane de euro dincentrul Braşovului, către “băieţii deştepţi” din industria feroviară. Însă, deşiMinisterul Transporturilor a anunţat, ieri, că secretarul general al instituţiei,Gheorghe Dobre, a informat firma STS Trading că deocamdată nu se pune problemaunui parteneriat pentru sediul regionaleiCF Braşov, Direcţia Patrimoniu din CFR SA, condusă de Dorina Voicu, a cerutdirectorului regional Nicolau Costache o estimare a costurilor de mutare dinsediul aflat în centrul oraşului Braşov.

În data de 19 octombrie, secretarul generalal MTI, Gheorghe Dobre, îi transmite firmei STS Trading că sediul regionalei Braşov este utilizat destructurile de conducere şi administrative ale CFR SA Braşov şi nu existăspaţii excedentare, însă lasă deschisă portiţa unei colaborări în cazul în caresituaţia se va schimba. Iar schimbarea bate la uşă, având în vedere căMinisterul Transporturilor vrea să desfiinţeze Regionala CFR Braşov. “Clădireasituată în Braşov, str. Politehnicii nr. 1 este sediul social al sucursalei regionale CFBraşov şi este utilizată integral de structurile de conducere şi administrativeale acesteia. La acest moment nu există spaţii excedentare pentru a stabili unparteneriat cu societatea dumneavoastră. În această perioadă există în lucru oanaliză a patrimoniului feroviar. Dacă la un moment dat se întrevădposibilităţi de colaborare, veţi fi avizaţi de către responsablii din CN CFRSA”, se arată răspunsul semnat de secretarul general Gheorghe Dobre. Însă după zecezile, Dorina Voicu, directorul Direcţiei de Patrimoniu dincadrul CFR SA, transmite o notă sucursalei regionale CF Braşov prin care cere oestimare a costurilor de mutare şi reinstalare a echipamentelor aferente.“Referitor la solicitarea societăţii comerciale STS Trading privind efectuareaunui schimb imobiliar în urma căruia se preia clădirea situată în Braşov,strada Politehnicii nr. 1, în care se află sediul sucursalei regionale CFBraşov, vă rugăm să ne comunicaţi în regim de urgenţă o estimare a costurilorde mutare şi reinstalare a echipamentelor aferente”, se arată solicitarea direcţieiPatrimoniu din CFR SA.

După publicarea solicitării semnate de DorinaVoicu, biroul de presă al CFR SA ne-a transmis un răspuns adresat firmei STSTrading, tot de la direcţia Patrimoniu, de data aceasta parafat de directorulgeneral Valeriu Trică, în care se precizează că sediul regionalei CF Braşov, situatîn Braşov, str. Politehnicii nr. 1, nu poate fi schimbat din cauza costurilor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638949-03-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

CATALIN GRIGORE
22 Noi 2010

deci lcrurile stau cam asa: i-ati prins la furat s s-au speriat asa de rau incat au inceput sa greseasca si sa se dea de gol...lucru asteptat la cat de babalai sunt! 1. domnul dobre a scris in data de 18 octombrie ca nu da spatiu catre firma privata din Brasov, iar doamna Voicu le scrie celor de la Regionala din Brasov sa faca o analiza in vederea mutarii pe 29 octombrie? fals! dobre sa speriat si a antedatat hartia fara a stie de solicitarea doamnei Voicu!
CATALIN GRIGORE
22 Noi 2010

2. Domnul trica scrie pe data de 11 noiembrie pe un antet de la patrimoniu ca nici el nu este deacord sa cedeze spatiul! FALS! si el sa speriaT pentru ca numarul de inregistrare este mai recent decat numarul solicitarii facute de doamna Voicu. asta inseamna ca si el a antedat fara sa TINA CONT DE NR. DE INREGISTRARE. SI MAI MULT DECAT ATAT PE FAXUL DE LA CFR SE VEDE FOARTE CLAR CA DATA ESTE DE ATAZI...LUCRU PE CARE AU UITAT SA IL STEARGA CAND L-AU DAT LA PRESA.
CATALIN GRIGORE
22 Noi 2010

De ce doamna Boagiu insista saptamana trecuta ca la Brasov sa se rezolve problema fara tam tam? simplu, pentru ca dl. Stinghie trebuie sa rezolve repede PROBLEMA! CEEA CE NU STIE DOAMNA boagiu ESTE CA STINGHIE A DISCUTAT DEJA CU DOMNUL MARIUS SULU (DNA Brasov) DESPRE ARANJAMENTUL DE LA MTI
CEAPA DORU
23 Noi 2010

DEMISIA ! DEMISIA! DEMISIA!
AUGUSTIN
23 Noi 2010

Rusine D.na Ministru pentru.ca ati intrat in jocurile mizerabile ale interlopilor ! Comana Costel Si Ganea Iorgu conduc ministerul transporturilor , din pacate de ani multi ! Dvs. D.na Boagiu sunteti doar UN EXECUTANT ! Inca nu s-a inventat ministrul care nu mai da subventii la PRIVAT ! Astia vor toata Romania, ne le mai ajunge, dar exista un D.zeu pt. toti ! Dati afara toti angajatii de la cfr si ramineti cu hotii si coruptii !Succesuri si sa traiti bine ! DEMISIA !
GEORGE VELEA
23 Noi 2010

Activele statului. CFR pierde, dup? Astoria, ?i Palatul Transporturilor Statul se execut? pe el însu?i 23 Noiembrie 2010 O datorie de nici dou? milioane de euro este motivul pentru care CFR SA a fost for?at s? renun?e la Palatul Transporturilor din Capital?, de?i imobilul valoreaz? câteva zeci de milioane de euro. Nici la Bra?ov, situa?ia patrimoniului C?ilor Ferate nu este una mai roz: un SRL obscur a pus ochii pe cl?direa regionalei CFR de acolo. Ca s? nu îi execute creditorii activele, dup? cum s-a întâmplat acum un an când un SRL obscur s-a procopsit cu hotelul ?Astoria din Capital? în contul unei crean?e de doar 17.000 de euro asupra CFR, statul se execut? singur. Societatea de cale ferat? are datorii de 1,5 miliarde lei doar la furnizorii de electricitate, nivelul total fiind de 4,2 miliarde lei. La finele s?pt?mânii trecute, Ministerul Transporturilor ?i Infrastructurii (MTI) a for?at compania feroviar? de stat s? îi cedeze pachetul de ac?iuni de?inut de aceasta la Grupul de Exploatare Între?inere CFR (GEI CFR), firma de?inut? tot de stat care de?ine palatul. Acesta este una dintre cele mai mari construc?ii interbelice din Bucure?ti, având o suprafa?? util? de 42.000 de metri p?tra?i ?i o valoare de pia?? de 40 milioane de euro. R?zboiul Ministerului Transporturilor cu CFR SA, societate a c?rui politic? o face ?i pe care trebuia s? o redreseze, dateaz? din 2001. MT a pus în sarcina companiei plata unei datorii de 109,2 milioane lei, ca urmare a unor „aloca?ii bugetare nerestituite, TVA de recuperat ?i penalit??i de majorare ?i întârziere", potrivit unei note interne a companiei CFR. Actualul secretar general al Ministerului, pe atunci ministru plin, Gheorghe Dobre, a chemat în judecat? CFR la începutul lui 2006 ?i a ob?inut obligativitatea pl??ii datoriei. O ordonan?? de urgen?? emis? în acela?i an a iertat îns? CFR de plata datoriilor, r?mânând de plat? doar penalit??i ?i dobânzi de 6,75 milioane lei. Nivelul datoriei a fost contestat ulterior de MT în justi?ie, acesta câ?tigând în 2008 ?i ob?inând un titlu executoriu în 2010 împotriva CFR. Potrivit notei, exist? îns? un extras de cont recunoscut de MT care men?ioneaz? c? începând din 2008 mai sunt de plat? doar 6,75 milioane lei. F?r? a ?ine seam? c? CFR contest? executarea sa la dou? judec?torii, MT îi blocheaz? conturile ?i accept? deblocarea de abia dup? ce CFR îi cedeaz? pachetul de ac?iuni de?inut la GEI CFR. Totodat?, MT a preluat pachetul de?inut de CFR la CFR Telecomunica?ii (firm? de stat care administreaz? 4.000 de km de fibr? optic? la nivel na?ional), în pofida faptului c? aceast? companie urmeaz? s? fie subordonat? Ministerului Comunica?iilor, prin decizie a Guvernului. Palatul CFR Bra?ov, ?dorit de un SRL Cl?dire simbolic? a Bra?ovului, sediul regionalei CFR Bra?ov a intrat, ?i el, în aten?ia combinatorilor de sub Tâmpa. Firma STS SRL, care are sediu comun cu Regiotrans - operator privat feroviar care deruleaz? trasportul feroviar în zon? ?i care este subven?ionat? de stat - propune într-o scrisoare adresat? ministrului Anca Boagiu un schimb imobiliar cu impozantul sediu al regionalei, aflat pe o arter? important? din centrul Bra?ovului. STS propune o asociere sau ofer? la schimb o cl?dire de birouri care ar avea ?i parcare. Presa a relatat c? Regiotrans, firma privat? cu sediul comun cu STS SRL, deruleaz? cu regionala CFR Bra?ov contracte dezavantajoase pentru stat, în condi?iile în care to?i mini?trii Transporturilor se plâng cât de falimentar ar fi transportul feroviar. „Cl?direa regionalei pare p?r?sit? ?i nu este exploatat? corespunz?tor, în opinia noastr?", î?i argumenteaz? SRL-ul cererea. Dup? declan?area scandalului public, oficiali ai MTI sus?in c? cererea firmei STS a fost respins?.
GEORGE VELEA
23 Noi 2010

TRAIASCA PRESA DIN ROMANIA , CA ALTFEL NE-AR VINDE ASTIA CU FULGI CU TOT ! AM DEVENIT SCLAVII UNUI SISTEM TICALOSIT ! HALAL ROMANIE MODERNA ! TREZITI-VA CFR- ISTI PINA NU NE VIND ASTIA DE TOT ! UNDE ESTE DL. PRIM MINISTRU ? NU VEDE CE OAMENI ARE IN GUVERN SI TERITORIU ? B R A V O PRESA ! FITI CU OCHII PE EI !

Adauga un comentariu

Random image