2018-04-22 03:45


EXCLUSIV. Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, ține contractele de reparații a vagoanelor de la CFR Marfă la secret

 |  12:38
EXCLUSIV. Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, ține contractele de reparații a vagoanelor de la CFR Marfă la secret

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, susține că nu poate repara vagoanele CFR Marfă- pentru că firmele care se ocupă cu reparații nu se prezintă la licitații. În replică, reprezentanții societățiilor susțin că Lucian Șova nu a scos la licitații contracte, pentru a putea să vină să contracteze și că ei sunt nevoiți să trimită oamenii acasă. În tot acest timp, 10.000 de vagoane ai revizia periodică expirată.

Întrebați cum au estimat pentru anul 2018 bugetul companiei CFR Marfă pe zero, reprezentanții Ministerului Transporturilor explică faptul că Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pentru anul 2018, are în vedere echilibrarea veniturilor cu cheltuielile. Pentru estimarea veniturilor din servicii prestate în anul 2018, s-a plecat de la estimarea volumului de mărfuri ce va fi transportat în anul 2018, în condiţii de rentabilitate şi eficienţă economică.

Paradoxal, Compania are datorii uriașe. Potrivit reprezentanțiilor Ministerului, actele normative în baza cărora s-a luat măsura conversiei creanţelor în acţiuni în anul 2013 sunt: Ordonanţa de Urgenţa nr. 61/ 2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar – fiscale şi Ordonanţa de Urgenţă nr. 32/ 2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar – fiscale. La data de 19.02.2018 datoriile CFR Marfă către Bugetul de stat consolidat sunt în valoare de 4,30 milioane lei. În ceea ce priveşte datoriile restante către CNCFR S.A., la 31.12.2017 acestea sunt în valoare de 776 milioane lei.

Jumătate din vagoane au revizia periodică expirată

CFR Marfă deţine în parcul de exploatare un număr de cca.10 mii vagoane care au revizia periodică expirată. Numărul vagoanelor CFR Marfă aflate în circulaţie este de aproximativ 12.600. Veniturile totale obţinute de CFR Marfă pe ani sunt următoarele: în anul 2017 venituri preliminat – 789 milioane lei, în anul 2016 – 746 milioane lei şi în anul 2015 – 842 milioane lei. 

Întrebați câți bani a alocat Compania CFR Marfă în ultimii cinci ani pentru modernizarea si repararea parcului rulant, șefii de la CFR susțin că totul este secret.  "În ultimii 5 ani CFR Marfă a efectuat 5 proceduri pentru achiziţionarea de servicii pentru repararea materialului rulant. Continutul si valoarea contractelor de reparatii vagoane incheiate de CFR Marfa cu societatile reparatoare reprezinta date confidentiale", au explicat reprezentanții Companiei CFR Marfă. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-02-26

TAGURI: cfr marfa, vagoane, lucian sova, reparatii, expirate, datorii





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri







Apa Nova