2016-12-08 02:24

ECONOMIE


Modernizarea magistralei feroviare Bucureşti-Braşov, la paştele cailor. Căruţa, mai rapidă decât trenul pe ruta Câmpina-Predeal

 |  17:21
Modernizarea magistralei feroviare Bucureşti-Braşov, la paştele cailor. Căruţa, mai rapidă decât trenul pe ruta Câmpina-Predeal

După trei ani de la demararea lucrărilor demodernizare a liniei de cale ferată Câmpina-Predeal, fiecare tren care circulă peruta Bucureşti-Braşov şi retur, întârzie, în medie, 100 de minute zilnic. Maimult, cei 47 km de cale ferată sunt străbătuţi de fiecare garnitură de tren încirca trei ore. Ceea ce înseamnă o viteză de aproximativ 15 km/oră. CFRInfrastructură ameninţă cu rezilierea contractului cu firma Porr, care lucreazăpentru modernizarea celor 47 km şi dotarea celor 6 staţii de cale ferată dintreCâmpina şi Predeal.

De la Câmpina la Predeal seajunge mai repede cu căruţa sau cu bicicleta decât cu trenul, din cauzalucrărilor la calea ferată, care nu se mai termină de aproape trei ani. Speriaţică ar putea pierde fonduri ISPA de circa 150 milioane de euro pentrumodernizarea liniei de cale ferată Câmpina-Predeal, CFR Infrastructură a pusbiciul pe constructori. Chiar dacă lucrările de modernizare a celor 47 km decale ferată au început în urmă cu aproape trei ani, nici jumătate dininfrastructura feroviară nu este modernizată între Câmpina şi Predeal.

Surse din MinisterulTransporturilor şi Infrastructurii (MTI) ne-au declarat că CFR Infrastructură arputea rezilia contractul cu firma Porr pentru modernizarea căii ferateCâmpina-Predeal din cauza întârzieii lucrărilor. “CFR Infrastructurăa cerut firmei Porr ca, până la sfârşitul acestui an, aproximativ 85% dinlucrare să fie finalizată. În caz contrar, CFR Infrastructură ar putea reziliacontractul de modenizare a celor 47 km de cale ferată între Câmpina şi Predeal.Odată cu rezilierea contractului, firma Porr nu va mai putea să participe lanici o licitaţie. Pentru a finaliza lucrările de modernizare a căii ferate,Porr a subcontractat o parte din lucrări”,ne-au declarat sursele citate. Mai mult, executantullucrărilor de modernizare a celor 47 km de cale ferată ar fi cerut şi omajorare a contractului cu câteva milioane de euro. “Lucrările costă aproximativ215 milioane de euro, cu o finanţare de 75% de la Uniunea Europeană, restulfiind suportat de la CFR Infrastructură. Dacă tot a întârziat lucrările, Porr acerut un kleim de câteva milioane de euro”, ne-aumau spus sursele din MTI.

Toate trenurile întârzie cel puţin 100 de minute

Un tren rapid sau intercity carecirculă pe calea ferată dintre Câmpina sau Predeal, de pemagistrala Bucureşti-Braşov, străbate cei 47 km de infrastructură feroviară înaproape trei ore. “Am plecat cu trenulrapid 831, dimineaţa la 8 şi jumătate de la Bucureşti spre Braşov. Trenul a parcurs ceiaproape 100 km, dintre Bucureşti şi Câmpina în aproximativ 60 de minute. DupăCâmpina a început calvarul. Căruţele şi bicicletele au ajuns mai repede ca noila Predeal. În jur de ora 9.40 a plecat trenul din gara Câmpina şi la ora 12.30a ajuns la Predeal. Un călător care a urcat de la Ploieşti a cerut explicaţii îngara Predeal pentru întârzierea trenului rapid. O doamnă de la gară i-a pus înbraţe o condică pentru a-şi vărsa toţi nervii acumulaţi în cele trei ore deaşteptare. Trenurile care vin spre Bucureşti, de la Braşov, înregistreazăaceleaşi întârzieri”, ne-au spus călătorii din trenul rapidBucureşti-Braşov.

LiniaSighişoara-Braşov intră în modernizare peste cel puţin 5 ani

Dacă CFR Infrastructură nu ia decizia de aface anumite reparaţii capitale şi de întreţinere pe linia Braşov-Sighişoara,în câţiva ani, s-ar putea închide legătura feroviară între aceste două oraşe. “Linia de cale ferată dintreSighişoara şi Braşov nu este prinsă în finanţarea UE pentru perioada 2007-2013.Lucrările la această linie de cale ferată ar putea începe cel mai devreme în2015, deoarece această lucrare de modernizare a infrastructurii feroviare va fiprinsă în bugetul UE 2014-2020. Este nevoie decâteva milioane de euro pentru aceste lucrări de reparaţii şi întreţinerecurentă pentru linia Braşov-Sighişoara”, au adăugat sursele din MTI.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-01-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

PISI
02 Aug 2010

din pacate traim in ROMANIA SI ASTA E O NENOROCIRE. am fost si eu pe aceasta ruta si am crezut k nu mai ajung in Predeal. asa ceva este inadmisibil. oamenilor ar trebui sa l impuscam pe nenorocitu asta de BERCEANU PE TOTI DIN GUVERN SE DUCE TARA DE RAPA
DANUTZ
02 Aug 2010

O.K., deci coridorul 4 va fi terminat undeva la finele anului 2020 (?!!!!) , dar cum ramane cu coridorul 9 , cel ce trebuia inceput si terminat intre 2014-2020, va fi el oare terminat pana in anul 2050 cand voi fi un batranel respectabil ? Desi in alte tari cu traditie comparabila ( Elvetia , Germania , Austria )trenul este mai important decat masina personala , desi in tari fara traditie precum Turcia (!!!) , Spania , Norvegia , Suedia se investeste in liniile de mare viteza... Rusine !
SEBY D MIHAI
06 Ian 2013

normal si dupa lege ar fi trebuit ca lucrarile sa inceapa de la predeal pana la sighisoara deoarece orasele brasov predeal si sighisoara sunt orase turistice

Adauga un comentariu

Random image