2016-12-09 21:23

ECONOMIE


Negocieri aprinse. Alstom condiţionează reducerea profitului de prelungirea contractului cu Metrorex

 |  19:14
Negocieri aprinse. Alstom condiţionează reducerea profitului de prelungirea contractului cu Metrorex

Negocierile demarate între conducerea Metrorex şi reprezentanţiiAlstom cu privire la renegocierea contractului privind întreţinerea şireparaţia garniturilor de metrou sunt departe a se încheia. La sfârşitulacestei luni, conducerea Metrorex urmează să anunţe dacă ca continua parteneriatulpentru serviciile de mentenanţă ale metroului cu francezii de la Alstom. Surseavizate ne-au declarat că mangementul Metrorex a cerut în cadrul negocierilor caAlstom să accepte reducerea profitului de la 30% la aproximtiv 10%. Firmafranceză ar accepta această diminuare, condiţionând acest lucru cu prelungireacontractului.

În timp ce conducerea Metrorex se chinuieşte să reducă valoareacontractului de mentenanţă pentru vagoanele de metrou, francezii de la Alstomse pregătesc să execute silit compania aflată sub autoritatea MinisteruluiTransporturilor pentru o datorie de aproximativ 40 milioane de euro. „Avem banide recuperat din 2009. Datoriile companiei Metrorex faţă de Alstom au sărit de40 milioane de euro. Avem de recuperat şi penalităţi care sar de un milion deeuro. Ne pregătim să executăm compania Metrorex. Noi înţelegm că au o problemăfinanciară, dar trebuie să fim plătiţi pentru serviciile prestate”, ne-audeclarat reprezentanţii Alstom. Potrivit acestora, reducerea costurilor pentruîntreţinerea vagoanelor de metrou, cerută de Metrorex, ar însemna prelungireaînţelegerii dintre Alstom şi compania de stat. „Ei vor să facă altă atribuire acontractului de mentenanţă. Pot face ce vor, nu ne pot cere să redimensionămprofitul companiei. Dacă vor să reducem costurile, trebuie să ne ganteze prelungireacontractului şi alte comenzi adiţionale. Vor fi întâlniri aprinse. Dacă sereziliază contractul, vom cere daune de zeci de milioane de euro statuluiromân”, ne-au explicat reprezentanţii firmei franceze.

Metrorex: „Vrem să impunem anumite condiţii companiei Alstom”

De partea cealaltă, reprezentanţii companiei Metrorex ne-auprecizat că una dintre problemele din contractul de mentenanţă ar fi marja deprofit a Alstom. Reprezentanţii Metrorex au cerut ca acest profit să scadă dela circa 30% la cel mult 10%. „Nu ştim exact când se finalizează negocierile,am pus anumite condiţii, aşteptăm răspunsurile celor de la Alstom. Cel târziula începutul lunii iunie vom şti dacă vom contina contractul cu francezii de laAlstom. Există intenţia de încheiere a unui nou contract privind achiziţiaserviciilor de mentenanţă”, ne-au precizat reprezentanţii Metrorex.

Metrorex vrea să extindă Magistrala 4

Metrorex, operatorul reţelei de metrou din Bucureşti, vreasă extindă Magistrala 4 cu două staţii, până în zona lacului Străuleşti, undeva fi construit un nod terminal cu o parcare, un dispecerat şi o autogară,investiţia fiind estimată la 1,22 miliarde de lei, inclusiv TVA (298,5milioanede euro). Investiţia se va derula pe o perioadă de patru ani şiva fi finanţată printr-un împrumut de laBancaEuropeană deInvestiţii, bugetul de stat şi surse proprii ale Metrorex.

„Metrorex a propus revizuirea soluţiilor tehnice pe zonaZarea-Laromet (Laminorului), extensia Tronsonului II până în zona LaculuiStrăuleşti, precum şi realizarea extinderii dispeceratului central(centruoperaţional) şi amenajarea terenului la suprafaţă printr-un nodintermodal în Zona Străuleşti - parcare şi autogară pentru călătorii periurbanicu metroul”, se arată într-un proiect de HG, elaborat de MinisterulTransporturilor.

În prezent, Magistrala 4 de metrou are patru staţii (Garade Nord 2, Basarab 2, Griviţa şi 1 Mai), iar în luna iulie vor fi puse înfuncţiune alte două (Pajura şi Parc Bazilescu). Viitoarele două staţii suntLaminorului şi Lac Străuleşti. Capacitatea de transport a tronsonului va fi de50.000 de persoane pe oră pe fiecare sens, iar Magistrala 4 va avea o lungimetotală de 7,8 kilometri şi opt staţii. Autorităţile intenţionează să dezvoltetransportul subteran cu metroul, astfel încât cel de suprafaţă să devinăcomplementar.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639246-12-14



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image