2016-12-03 21:48

ECONOMIE


Negocieri cu FMI. Contractul Bechtel ar putea majora ţinta de deficit bugetar pe 2011

 |  18:31
Negocieri cu FMI. Contractul Bechtel ar putea majora ţinta de deficit bugetar pe 2011

Ţinta de deficit bugetar de 4,4% din PIB,stabilită de Guvern cu Fondul Monetar Internaţional pentru acest an, ar fiputea fi majorată cu aproximativ 0,5%, între 500 şi 600 milioane de euro, pentruplata datoriilor către Bechtel şi asigurarea finanţării autostrăziiTransilvania, „gaura neagră” din bugetul României. Dacă la începutul lucrărilorafirmau că vor avea mii de angajaţi pentru autostrada Transilvania, reprezentanţiiBechtel se pregătesc să concedieze 800 dintre cei aproximativ 1.000 desalariaţi, întrucât Guvernul nu a mai finanţat continuarea lucrărilor. Lideriide sindicat refuză să admită că 800 de muncitori de la Bechtel ar putea rămânepe drumuri şi au solicitat prelungirea procedurii de concediere colectivă.

Întrucât se apropie 2012, an electoral, Guvernuls-a gândit să continue lucrările la Autostrada Transilvania, pentru a mai puteatăia nişte panglici înainte de alegerile locale şi parlamentare. Liderul desindicat „Cartel Alfa”Cluj, Grigore Pop, reprezentantul salariaţilor Bechtel, ne-a explicat că deficitulbugetar de 4,4%, convenit între Guvern şi FMI va putea fi majorat cuaproximativ 0,5% pentru asigurarea finanţării autostrăzii Transilvania. “Ţinta de deficit bugetar ar putea fi stabilită la4,9% din PIB. Numai aşa va exista finanţare pentru autostrada Transilvania”,ne-a declarat Pop.

La sfârşitulacestui an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale(CNADNR) a avut grijă ca Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, să alocedin sumele primite din fondul de rezervă bugetară al Guvernului aproximativ 60milioane de lei (circa 15 milioane de euro). “CNADNR a primit la sfârşitulanului trecut aproximativ 241 milioane de lei pentru plata unor constructori,din care a alocat către Bechtel echivalentul a circa 15 milioane de euro. Aceastăsumă reprezintă plata pentru lucrările din 2009”, ne-au declarat surse dincadrul Companiei de Autostrăzi.

Americanii nu au ordin de sistare alucrărilor

Pe de altă parte, liderul de sindicat „CartelAlfa” Cluj, Grigore Pop, ne-a explicat că americanii nu au nici o justificarepentru întreruperea lucrărilor la autostrada Transilvania. “Am cerut InspectoratuluiTeritorial de Muncă Cluj prelungirea procedurii de concediere colectivă a celorpeste 831 de angajaţi ai Bechtel. Compania americană nu are documente de laGuvern prin care să fie precizat faptul că în acest an, din lipsă de fonduri,nu se lucrează la autostrada Transilvania. Bechtel până azi (n.r., ieri) nu primise dispoziţiesă sisteze lucrările la autostrada Transilvania. Guvernul îşi bate joc decontribuabili, Berceanu, Băsescu sau Orban nu plătesc din buzunarele loraceastă autostradă. Ei spun, “lasăcă proştii plătesc”, nu sunt înstare să ceară un plan de bătaie companiei Bechtel”, ne-a spus Grigore Pop. Acestaa explicat că Ministerul Transporturilor intenţionează continuarea lucrărilorla A3, în zona Suplacu de Barcău-Borş, pe o lungime de 33 de kilometri, şi pesegmentul Gilău-Zalău. “Pe tronsonul deautostradă Suplacu de Barcău-Borş trebuie să continuelucrările pentru că se degradează tot ce s-a lucrat. Există front de lucruîntre Gilău şi Zalău, Compania de Autostrăzi ar putea emite ordin de începerepe 10-12 km de autostradă”, ne-a mai spusliderul de sindicat din Cluj.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-04-11



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image