2016-12-03 13:49

ECONOMIE


Noua campanie pentru Ciocolata ROM i-a lovit pe români la coarda naţionalistă | VEZI VIDEO

 |  16:58

Ciocolata ROM, care, potrivit producătorilor săi, a rămas neschimbată din 1964, şi care este considerată demulţi ca fiind unul dintre ultimele lucruri încă sută la sută româneşti, seaflă în centrul unei dispute cu iz naţionalist creată de noul ambalaj. Patroniifabricii au făcut o mişcare “radicală”, înlocuind steagul românesc de peambalaj cu cel american şi adoptând sloganul “The taste of coolness”. Un tsunamide reacţii negative a apărut aproape imediat atât pe diferite reţele desocializare, cât şi pe site-ul campaniei.

Înurmă cu aproximativ o săptămână, pentru ciocolata ROM a fost lansată o nouăcampanie publicitară. “Noul ROM”, care se aflădeja în magazine, are pe ambalaj steagul american în loc de cel românesc şi estepromovat prin două spoturi video, în care este prezentat produsul într-oengleză cu accent american. “E noul ROM. Nu e la fel. E mai bun! Steagulromânesc a fost înlocuit cu cel american. De ce? Pentru tine. Ca să-l mănâncioriunde în lume şi să fii mândru”.

AdrianBoţan, Creative Partner McCann Erickson, compania care a conceput nouacampanie, explică, într-un comunicat, ideea acesteia: “Am auzit cu toţii deVisul american şi am crezut în el chiar dacă nu ni s-a cerut; Românii au nevoiede simboluri puternice care să-i motiveze şi să-i inspire, iar ROM se schimbăpentru ei: de azi, el apare cu un nou ambalaj şi o nouă campanie”.

Potrivitspecialiştilor care au conceput campania, aceasta “ar trebui să genereze odezbatere aprinsă în rândul tinerei generaţii cu privire la actualitateavalorilor româneşti”.

Rămâneînsă întrebarea: este aceasta doar o campanie “scandaloasă” cu scopul de areaduce în atenţie produsul, ca apoi să se revină la ROM-ul clasic, sau este oidee curajoasă care implică un “face-lift” radical pentru un produs considerattradiţional românesc?

Sursedin advertising sunt de părere că “această campanie este făcută oarecum înglumă, foarte subtilă de altfel, dar în glumă. Probabil că peste o periodă vorlansa o altă campanie în care se va anunţa întoarcerea la valorile tradiţionaleromâneşti. Dacă nu, riscă să distrugă brandul ROM, dat fiind naţionalismul careînconjoară acest produs”. Altfel spus, campania ar aveadoar două direcţii: una în sus, dacă va fi bine primită de public, sau directîn mormânt, împreună cu întreg brandul ROM, vechi de 46 de ani. “ Risculeste unul incredibil, dar dacă le iese, vor avea foarte mult de câştigat. Dacănu, asta va fi o pată atât pe brandul ROM, cât şi pe portofoliul McCann”, ne-audeclarat surse dintr-o companie de advertising concurentă.

Grup de protestatari pe Facebook

Site-ulnoului ROM are şi o rubrică denumită "Opinia Românului”, care a adunatdeja sute de comentarii negative, ba chiar agresive la adresa schimbării deambalaj. Comentarii de genul “Noul ROM nu mai reprezintă ROMÂNIA!” sau “Penibil.Ce, până acum nu puteam să fiu mândru când mâncam un ROM, pentru că era custeagul României pe el? Voi fi acum că are steagul USA? Total greşit”, afirmăunii consumatori.

Darnu numai site-ul oficial este plin de astfel de reacţii. Pe reţeaua desocializare Facebook a fost deja creat un grup numit "Vrem Ciocolata ROMAutentic Înapoi”. Acolo, utilizatorii nu fac altceva decât să criticeschimbarea de imagine şi să ceară, în moduri mai mult sau mai puţinpoliticoase, întoarcerea la “clasicul ROM, pe care îl mânca şi bunicul”.

Înconcluzie, campania şi-a atins scopul de a readuce ciocolata ROM în atenţiapopulaţiei, dar acum rămâne de văzut dacă acest lucru va duce şi la o creşterea vânzărilor.

ROMeste un brand al companiei Kandia Dulce, deţinută în proporţie de 100% defondul de investiţii Oryxa Capital. Până în vara acestui an, Kandia era partedin Cadbury România, însă a fost vândută după ce grupul Kraft Foods aachiziţionat Cadbury pe plan global.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638945-08-04



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

COSTACHE
08 Oct 2010

Pacat ca nu au facut si varianta "Harcov", cu steagul maghiar. Nu vor putea patrunde cu tricolorul romanesc pe o piata atat de "generoasa"... :D
BOBY
09 Oct 2010

Rautacios si iritant acest articol ! Cum adica : i-a lovit pe romani in coarda nationalist ?!! Domnilor - desi sintagma nu vi se potriveste deloc - D-vs. carei natii ii apartineti ? Ale cui interese le serviti ? Nu aveti pic de rusine ? Sa va ierte cel de Sus !

Adauga un comentariu

Random image