2016-12-03 00:27

ECONOMIE


Nu construim autostrăzi, dar plătim pentru proiecte ipotetice. Studii de fezabilitate de milioane de euro

 |  18:29
Nu construim autostrăzi, dar plătim pentru proiecte ipotetice. Studii de fezabilitate de milioane de euro

Deşi nu are bani pentru construcţia de autostrăzi,Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) “sparge”milioane de euro pe studii de fezabilitate. După licitaţia pentru studiul defezabilitate privind autostrada Târgu Mureş-Iaşi, proiect ce se va realiza la“Paştele cailor”, şefii de la CNDADNR se pregătesc să scoată la mezat proiectulpentru autostrada Bucureşti-Videle-Craiova, hârtii pentru care statul va plăticel puţin 2 milioane de euro.

Chiar dacă există o autostradă de peste 100 km careleagă Capitala de Craiova, respectiv Bucureşti-Piteşti, în perioada următoare,Compania de Autostrăzi organizează o licitaţie pentru realizarea unui studio defezabilitate privind traseul şi construcţia autostrăzii Bucureşti-Craiova, prinVidele. Acest proiect este un vis mai vechi al ministrului transporturilor, RaduBerceanu. Construcţia unei autostrăzi de la Bucureşti la Craiova, prin Videle,ar putea costa aproximativ 2 miliarde de euro. “În România, un kilometru deautostradă, în zona de câmpie, a ajuns să coste şi 10 milioane de euro.Autostrada Bucureşti-Videle-Craiova, cu tot cu exproprieri, va costa între 1,8 şi2 miliarde de euro. Există o autostradă de peste 100 km, respectivBucureşti-Piteşti. În ultmii ani, municipiul Piteşti a devenit unul dintre celemai importante noduri rutiere ale României. Se poate construi o autostradăîntre Piteşti şi Craiova cu maxim un miliard de euro. Această autostradă s-arlega de Coridorul IV paneuropean. Nădlac-Constanţa”, ne-au declarat surseavizate din Ministerul Transprturilor.

Studiile de fezabilitate pentru drumurile expres expiră în acest an

În pofida faptului că şefii de la CNADNR plătescsume imense pentru studiile de fezabilitate aferente autostrăzilor saudrumurilor expres, aceste hârtii expiră în doi ani. “Autostrada Bucureşti-Videle-Craiova,comparativ cu autostrada Piteşti-Craiova, costa dublu ca timp şi ca bani. Nuexistă două miliarde de euro pentru această autostradă. Nici de concesiune nuse poate pune problema”, ne-au spus sursele citate. Potrivit acestora, studiulde fezabilitate construcţia drumului expres Piteşti-Craiova expiră. “S-a puspraful pe studiile de fezabilitate pentru construcţia drumurilor expres. Înacest an expiră studiile de fezabilitate avizate de Compania de Autostrăzipentru drumurile Sebeş-Turda,Sibiu-Făgăraş, Petea-Satu Mare-Baia Mare, Brăila-Galaţi. Orice studiu de fezabilitate moare după doi ani. Revizuirea acestoracosta alte milioane de euro. Este pierdere de timp, nici un studiu defezabilitate care se realizează nu va fi pus în aplicare. Lărgirea drumuluiexpres de la Piteşti la Craiova, pentru care există studiu de fezabilitate, ardura maximum 3-4 luni. Există constructori şi bănci interesate pentruautostrada Pitesti-Craiova. Dacă s-ar fi început lucrările în acest an, în 2013am fi circulat pe patru benzi de la Craiova la Constanţa”, au mai spus surselecitate.

Reactualizarea studiului de fezabilitate al unui tronson din autostradaTransilvania, circa 1,5 milioane de euro

Chiar dacă nici nuau început lucrările la tronsonul Cluj-Zalău, din proiectul autostrăzii Transilvania,Compania de Drumuri ar putea plăti aproape 1,5 miliarde de euro pentru cei 70km de autostradă. “În prima fază, cei 70 km de autostradă ar fi trebuit săcoste aproximativ 700 milioane de euro. În prezent, în urma refacerii studiuluide fezabilitate, a proiectului şi a detaliilor de execuţie, cei 70 km deautostradă ar putea să coste şi 2 miliarde de euro. Nu este terminatăreactualizarea studiului şi a proiectului pentru acest tronson din autostradaTransilvania”, ne-au explicat sursele din MTI. Acestea ne-au explicat căreactualizarea hârtiilor pentru construcţia tronsonului de autostradă Cluj-Zalăuar costa circa 1,5 milioane de euro. “Trebuie reactualizate şi studiile defezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre Cristian (Braşov) şi Făgăraş.Oricum, peste 6-7 ani când se va construi acest tronson de autostradă, studiilese vor mai reface cel puţin o dată”, au arătatsursele citate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-05-27



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image