2018-12-12 09:57


O treime din maşinile din România sunt vechi de 15 ani

 |  17:17
O treime din maşinile din România sunt vechi de 15 ani
Alina Oprea

Parcul auto naţional avea la 31 decembrie 2014 un total de 5,98 milioane de vehicule, din care aproape 180.000 au sub doi ani vechime, peste 2,3 milioane au între 2 şi 10 ani vechime, iar peste 2 milioane sunt mai vechi de 15 ani, potrivit datelor BCR Leasing, care citează cifrele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

“Vechimea parcului auto local a crescut în ultimii şase ani deoarece ponderea automobilelor între 0 şi 2 ani a scăzut la 3% în 2014, faţă de aproximativ 23% în 2007″, spun oficilii companiei.

Potrivit acestora, România are cea mai mică rată de motorizare din UE, 234 de maşini la 1.000 de locuitori. De asemenea, ei consideră că tendinţa tinerilor de a adopta un stil de viaţă “eco” şi îmbătrânirea populaţiei vor avea un efect de moderare a cererii pentru transport individual.

Anul trecut, în România au fost înmatriculate 219.000 autovehicule second hand şi 71.000 autovehicule noi, faţă de 222.000 autovehicule second hand în 2013 şi 58.000 maşini noi. Cel mai înalt nivel a fost atins în 2008, când au fost înmatriculate 301.000 autovehicule second hand şi 286.000 autovehicule noi.

“Vedem un reviriment al pieţei auto în 2015 în România. De asemenea, clienţii îşi păstrează preferinţă pentru autoturisme rulate. În ceea ce priveşte piaţa de leasing, ea nu este încă la nivelul la care ar putea ajunge, există potenţial de creştere”, a declarat Bogdan Speteanu, director general BCR Leasing IFN.

De când a început criza, numărul de maşini second hand care intră pe piaţa din România a crescut (valoarea raportului privind înmatriculările de maşini second hand importate faţă de cele noi a fost de 3,8 ori în 2013. În luna martie 2015 au fost înmatriculate 7.855 maşini noi, în creştere cu aproape 16% faţă de martie 2014. Datele DRPCIV arată că, din cele aproape şase milioane vehicule, 4,96 milioane sunt autoturisme, peste 615.000 utilitare, iar 300.000 sunt remorci şi semiremorci.

Sectorul auto, inclusiv cel comercial şi cel de piese de schimb, reprezintă aproximativ 5% din PIB-ul României (la nivelul anului 2013). Sectorul auto local are aproape 300.000 angajaţi (49% în industria prelucrătoare şi 51% în comerţ şi servicii).

“Vânzările de vehicule în Europa au crescut în 2014 pentru prima oară după şapte ani, datorită cererii de vehicule low-cost fabricate de Renault/Dacia, Skoda, Volkswagen. Sectorul auto se va concentra mai mult pe pieţele emergente, unde numărul de vehicule la mia de locuitori este scăzut şi unde parcul de vehicule este vechi”, mai spun oficilii companiei.

Potrivit acestora, pieţele emergente vor deveni principalul motor de creştere a sectorului auto, dar concurenţa va pune presiune din ce în ce mai mare pe preţ.

“Economiile emergente tind să crescă într-un ritm mai rapid decât cele bogate. Există o tendinţă globală de mutare a producţiei auto pe pieţe emergente. Producătorii auto îşi redefinesc produsele pentru a răspunde preferinţelor clienţilor: există cerere mare pentru maşini cu buget redus şi vor fi produse doar acele modele care reuşesc să acopere costuurile de producţie prin volume mari de vânzări”, au menţionat reprezentanţii companiei.

Industria auto este una dintre cele mai dinamice industrii din România. În 2013, România a urcat pe locul patru din Europa Centrală şi de Est în privinţa producţiei de maşini (circa 411.000, conform Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Autovehicule). 91% din producţia totală a fost destinată exportului în 2013. Principalele pieţe de export pentru modelele de autoturisme produse în România sunt: Franţa (18%), Germania (15%), Turcia (11%), Italia (9%), Marea Britanie şi Algeria (cu câte 8%).

BCR Leasing IFN, companie membră a Grupului Banca Comercială Română, parte a ERSTE Group, a obţinut în primul trimestru al acestui an un profit net de 6,3 milioane lei, faţă de 0,7 milioane lei în primele trei luni de anul trecut, raportând o creştere a vânzărilor cu 66% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Compania a atins la sfârşitul lunii martie o cotă de piaţă de 8%, ocupând poziţia trei în topul companiilor de leasing de pe piaţa naţională în funcţie de volumul vânzărilor noi.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-19

TAGURI: piata, auto, vehicule, inmatriculari
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...