2016-12-09 19:46

ECONOMIE


Obligaţii privind spaţiul Schengen. CFR va securiza şapte puncte de trecere a frontierei cu 5 milioane de euro

 |  18:39
Obligaţii privind spaţiul Schengen. CFR va securiza şapte puncte de trecere a frontierei cu 5 milioane de euro

Ministerul Transporturilor va aloca aproape 5milioane de euro pentru securizarea punctelor feroviare de trecere a frontierei,în vederea respectării obligaţiilor legate de aderarea României la spaţiulSchengen. Pe de altă parte, potrivit hotărârii privind aprobarea actuluiadiţional pe anul 2011 la contractul de activitate a companiei CFR SA pentruperioada 2008-2011, Guvernul alocă puţin peste 500.000 de euro pentru reparareaa patru tuneluri aflate pe reţeaua infrastructurii feroviare.

Guvernul Boc cheltuieşte 21,7 milioane de leipentru securizarea a şapte puncte feroviare de trecere a frontierei cu Ucraina,Moldova şi Serbia, potrivit bugetului pentru lucrări de reparaţiiinfrastructură feroviară publică. Pe de altă parte, compania CFR SA are nevoiede cel puţin 160 milioane de lei pentru reparaţia a 28 de poduri şi zecetuneluri. Conform actului adiţional pe anul 2011 la contractul de activitate acompaniei CFR pentru perioada 2008-2011, CFR SA îşi „permite”, cu aproximativ14 milioane de lei, să repare numai două poduri şi patru tuneluri, un mărunţiş carenu ar ajunge Companiei Naţionale de Autostrăzi nici pentru doi kilometri deautostradă. “CFRSA va executa lucrări în conformitate cu programele de investiţii, de reabilitareşi reparaţii, în limita alocaţiilor bugetare acordate anual cu aceastădestinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. CFR SA,prin programul de întreţinere, reparaţii şi modernizări în anul 2011, va diminuanumărul de zone şi numărul de kilometri cu restricţii de viteză, precum şi de punctepericuloase de pe infrastructura feroviară publică şi va contribui la creştereavitezei existente, în limita alocaţiilor bugetare alocate anual cu aceastădestinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”, se arată în actul adiţional lacontractul de activitate a companiei CFR SA.

Peste200 milioane de euro necesari pentru infrastructura feroviară

În acest an, compania CFR SA primeşte de labuget apoximativ 56 milioane de lei pentru lucrări de reparaţii lainfrastructura feroviară publică. Din aceste fonduri, numai 6,48 milioane delei sunt distribuiţi pentru repararea a 63,5 km de linie CF, 11,7 milioane leipentru reabilitarea a două poduri şi numai 2,75 milioane de lei pentru modernizareaa patru tuneluri. Potrivit documentului citat, principalele lucrări de reparaţiila infrastructura feroviară necesare în acest an costă 871,31 milioane de lei,din care 457,85 milioane de lei pentru reparaţia a 268 km de linie, 124,51milioane de lei pentru reparaţia a 28 de poduri sau 35,93 milioane de leipentru reparaţia a 10 tuneluri. Actul adiţional cuprinde şi 22 de programeprioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructuriiferoviare publice pentru anul 2011. Printre aceste programe prioritate senumără reabilitarea şi modernizarea Coridorului transeuropean IV, modernizareastaţiilor de cale ferată, realizareainstalaţiilor de centralizare electronică ale staţiilor de cale ferată,realizarea infrastructurii de acces a noului pod peste Dunăre de la Calafat –Vidin sau realizarea interoperabilităţii feroviare din România cuinfrastructura feroviară europeană şi electrificarea liniilor. De asemenea,este vorba despre implementarea cerinţelor Schengen pentru controlul înpunctele de trecere a frontierei terestre cu ţările non-UE, reabilitarea şimodernizarea Coridorului transeuropean IX, promovarea investiţiilor înParteneriat Public-Privat (PPP) sau promovarea transportului intermodal. “Calculul şi încasarea Taxeide Utilizare a Infrastructurii (TUI) revin în sarcina CFR SA, în calitate deadministrator al infrastructurii feroviare. TUI se aplică în modnediscriminatoriu pentru toţi operatorii de transport feroviar, pentru condiţiisimilare de transport. Metodologia de calcul a Taxei de Utilizare aInfrastructurii (TUI) se bazează pe următoarele elemente tarifare: distanţaparcursă de tren, tonajul brut al trenului, tipul de trafic marfă sau călători,ruta de circulaţie şi clasa secţiei de circulaţie, precum şi dotarea cu sistemede electrificare pentru asigurarea curentului de tracţiune”, se mai arată în documentul citat.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-07-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image