2016-12-05 18:50

ECONOMIE


Pasajul Basarab, utilitate sau nervi în plus? La pomul lăudat să nu te duci cu sacul gol

 |  18:51
Pasajul Basarab, utilitate sau nervi în plus? La pomul lăudat să nu te duci cu sacul gol

Multaşteptata inaugurare a pasajului Basarab a pus ani de zile la încercare nerviibucureştenilor. La o săptămână de la darea spre circulaţia rutieră ainfrastructurii, o arteră de circulaţie este practic blocată la orele de vârf.O altă hibă a pasajului este inexistenţa rampei de urcare dinspre BulevardulVasile Milea, fapt ce face inutilizabil pasajul pentru şoferii care circulă dindirecţia Drumul Taberei către Piaţa Victoriei. Pe celălalt sens, benzile decoborâre către Regie, Carrefour Orhideea şi sensul de mers către fosta Apacainduc în eroare şoferul, de multe ori acesta fiind pus în situaţia de aconstata fie că nu s-a încadrat la timp pe bretaua de coborâre, fie că acoborât mult prea devreme de pe pasaj.

Principalaproblemă pe care o au şoferii care circulă dispre cartierele Militari şi DrumulTaberei este că pasajul Basarab nu este prevăzut cu bandă de urcare dinBulevardul Vasile Milea. În schimb, pe această arteră de circulaţie, pasajuleste prevăzut cu bandă de coborâre pentru şoferii care circulă din direcţiaBulevardului Nicolae Titulescu. Chiar şi aşa, conducătorul auto trebuie să fieatent pentru a se încadra la timp pe banda de coborâre, având în vedere căpoate fi uşor indus în eroare de peisagistica pasajului şi să se trezeascămergând către Palatul Cotroceni, intersecţia “Leu”.

Revenidla direcţia de mers dinspre Militari şi Drumul Taberei, pentru a ajunge la pasaj,şoferii trebuie să utilizeze rute ocolitoare, să aştepte la semafoare şi să făcătot felul de viraje. Singura rampă de urcare pe pasaj din această direcţie estecea construită pe Şoseaua Grozăveşti. Potrivit declaraţiilor primarului generalSorin Oprescu, odată cu începerea lucrărilor la magistrala de metrou DrumulTaberei, intersecţia de la Răzoare va intra în stare de lucrări, fapt ce va îngreunaşi mai mult accesul autoturismelor către rampa de urcare de pe Şoseaua Grozăveşti

Deasemenea, nu există rampă de urcare pe pasaj dinspre Şoseaua Giuleşti. Aiciexistă doar o rampă de coborâre, construită în curbă, care lipseşte practicaccesul pietonilor la trotuar în zona cu pricina. De asemenea, această rampă îngusteazăcu o bandă pe sens circulaţia dinspre Calea Plevnei către Şoseaua Giuleşti,sens prevăzut până la rampa de coborâre cu trei benzi pe sens. Această arterăface legătura între Calea Plevnei şi Podul Grant.

Oaltă problemă a pasajului inaugurat de municipalitate este inexistenţa rampelorde coborâre pe Calea Griviţei, pe sensul de mers dinspre Gara de Nord către PiaţaChibrit. Singura rampă de coborâre a fost prevăzută cu ieşire spre Gara deNord, astfel încât pentru a putea vira stânga şoferii trebuie să înainteze cătreintersecţia de acolo. În această intersecţie însă este interzis virajul lastânga. Astfel, şoferii care doresc să circule către cartierul Bucureştii Noi,spre exemplu, se văd nevoiţi să ruleze pe pasajul Basarab până la ieşirea din şoseauaNicolae Titulescu şi, de aici, să înainteze pe Banu Manta. Odată cu punerea încirculaţie a pasajului, această arteră a devenit practic sufocată de numărul maşinilorcare o tranzitează. De altfel, şi la coborârea de pe pod, în această zonă,putem identifica două probleme. Prima ar fi că, pentru a putea vira la dreapta,pentru a intra pe strada Alexandru Ioan Cuza, şoferii trebuie să acordepropritate autoturismelor care circulă pe breteaua din dreapta. Breteaua esteprevăzută cu semafor electric la intersecţia cu Alexandru Ioan Cuza. Pentru a putea vira la dreapta, pentru a întoarce şiajunge din nou la intersecţia cu Calea Griviţei (singura posibilitate de aajunge de la podul Basarab pe sensul de mers către Piaţa Chibrit), trebuie să aşteptaţila semaforul instalat la intersecţia dintre Banu Manta cu Nicolae Titulescu. Laverde, mai aşteptaţi să treacă şicoloana de maşini carecirculă pe sensul opus.

Podul Grant va fi băgatîn reparaţii capitale?

Pelângă toate aceste probleme de ordin rutier, locatariiblocurilor de pe Titulescu acuză că, de la deschiderea pasajului, noaptea esteun zgomot infernal. Panourile antizgomot instalate aici fac faţă cu greusirenelor salvărilor care tranzitează pasajul.

Potrivit unor surse din cadrulPrimăriei Capitalei, odată cu deschiderea pasajului Basarab, municipalitatea iaîn calcul şi efectuarea de reparaţii capitale la Podul Grant. Pentru aceasta, el va trebui să fie închis circulaţieirutiere. În acest sens, podul Basarab va trebui să preia sarcina Podului Grant.Încondiţiile descrise mai sus, este de la sine înţeles cum anume se va circula înaceastă zonă a Bucureştiului.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639250-04-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

TEODOR
24 Iun 2011

Apoi nu cred ca mai exista pe pamant o natie,vesnic nemultumita,asa ca noi,romanii!Nu m-ar mira ca maine-poimaine sa vina oarece cetateni nemultumiti la Sorin Oprescu si sa-i ceara,nici mai mult,nici mai putin decat demolarea Pasajului Basarab!

Adauga un comentariu

Random image