2016-12-07 12:47

ECONOMIE


Pericol ignorat? Metroul bucureştean poate deraia oricând

 |  18:26
Pericol ignorat? Metroul bucureştean poate deraia oricând

Experţi în material rulant ne-au declarat că uzura şinei arfi una dintre cauzele producerii deraierii unei garnituri de metrou, întrestaţiile Piaţa Unirii 1 şi Timpuri Noi, miercuri seară. Deraierea vagonului de metrou, în direcţia de mers Piaţa Unirii- Timpuri Noi s-ar fi produs din cauza uzurii şinei, cauzată de necompatibilitateacu materialul din care sunt realizate boghiurile trenurilor Bombardier. Trebuieefectuate anumite măsurători şi atunci vom şti exact cauza accidentului”, ne-audeclarat specialişti în ingineria transporturilor. Oficialii companiei Metrorexneagă că şina ar fi uzată şi precizează că “linia a fostmăsurată recent”.

Potrivit unor ingineri specializaţi în material rulant, careau efectuat anumite analize de la punerea în exploatare a trenurilor tipBombardier, într-un interval de câteva luni s-a observat, în timpul circulaţieitrenurilor, apariţia unor vibraţii şi şerpuiri anormale la aceste tipuri derame de metrou, cu accentuarea în timp. Mai mult, din analizele specialiştilor reiesecă cele două tipuri de trenuri de metrou, respectiv cel din perioada ceauşistă şigarniturile de tren Bombardier, nu ar trebui să circule concomitent pe aceeaşişină de cale ferată.

Şeful Catedrei Material Rulant de Cale Ferată dela Facultatea de Transporturi a Universităţii Politehnice din Bucureşti, prof. dr.Ioan Sebeşan, unul dintre “patriarhii” liniei de lametrou, ne-a declarat că uzura şinelor ar putea fi una dintre cauzeleproducerii accidentului dintre staţiile Piaţa Unirii 1 şi Timpuri Noi. “Au fost mai multe greşeli din partea companiilorMetrorex şi Bombardier. Nu ştiu de ce nu am fost consultat în aceste probleme. Ceide la Serviciul Tehnic al Metrorex mă consultă doaratunci când scandalul este mare de tot şi nu mai pot face nimic. Da, poate săfie şi uzura şinelor, vreau să văd ce măsurători s-au făcut în zona respectivă,atunci vom şti precis despre ce este vorba”, ne-a explicat prof. dr. IoanSebeşan, fost membru în Consiliul de Administraţie al companiei Metrorex. Specialistula făcut parte, în urmă cu aproape un an, dintr-o comisie de doctorat care aconstatat că circulaţia trenurilor de metrou alternativ - rame noi şi ramevechi - uzează şina foarte repede, existând oricând riscul unor accidentemajore. “Un aspect deosebit de important caretrebuie menţionat este că anormalitatea uzurilor a constat în principal înviteza de degradare a profilelor roţilor, iniţial la ramele de metrou tip BM2,dar în acelaşi timp şi la şinele de cale ferată, cu o accentuare mai deosebităpe anumite porţiuni (în general pe curbele cu raze mici de curbură), iar înfinal la roţile ramelor de metrou tip REMIVA”, se arată în tezade doctorat susţinută de inginerul Nicolae Sandu.

„Materialul rulant utilizat pe Magistrala 1+3 a fostneuniform”

Din măsurătorile specialiştilor a mai rezultat că uzareaşinelor de metrou pe Magistrala 2 este mai accentuată decât la şinele de peMagistrala 1+3 pe care s-a circulat combinat cu rame de metrou tip REM IVA şiBM2 (ponderea fiind a ramelor de metrou tip REM IVA), şi unde tonajul brutcumulat a fost cu aproximativ 45%. “Materialulrulant utilizat pe Magistrala 1+3 a fost neuniform, iar circulaţiaunidirecţionată. Acest fapt a creat o uzură caracteristică tipului deîmperechere tip REMIVA - cale de rulare, peste care s-a suprapus un alt tip dematerial rulant. Acest aspect s-a reliefat destul de bine pe distanţa decirculaţie dintre staţiile de metrou Semănătoarea şi Crângaşi, unde, dupăintroducerea în circulaţie a noilor trenuri tip BM2, au început să se observepe şină uzuri şi amprente pe zone distincte ale suprafeţei de rulare”, se arată în teza de doctorat a inginerului Nicolae Sandu.

Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte: “Este exclusă uzura şinelor”

Directorul general al Metrorex neagă că şinelear fi uzate şi ne-a precizat că “pot fi numeroasecauze care au condus la accidentul feroviar”. “Esteexclusă şina uzată, recent a fost măsurată linia pe acea porţiune. Şina nu afost deteriorată, doar sistemul electric a fost atins de boghiu. Trenul a fostreconfigurat şi o comisie de anchetă analizează cauzele producerii accidentului”, ne-a explicat Gheorghe Udrişte.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638949-01-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image