2016-12-05 20:56

ECONOMIE


Peste 75% din locomotivele şi vagoanele CFR au durata de viaţă depăşită

 |  18:28
Peste 75% din locomotivele şi vagoanele CFR au durata de viaţă depăşită
Situaţia parcului rulant al CFR Călători esteuna la limită din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei, având în vederecă 75% dintre locomotivele şi vagoanele companiei au durata de viaţă depăşită,potrivit informaţiilor remise Agerpres de Ministerul Transporturilor. Companiaare circa 400 de automotoare Desiro, producţie Siemens, care au început să fielivrate din 2003, câte 40 anual, şi chiar şi acestea au probleme referitoare larevizii, unul dintre acestea având probleme tehnice serioase chiar la o vizităpe şantierul feroviar între Câmpina şi Predeal a ministrului transporturilor,Anca Boagiu. Doar două locomotive au fost achiziţionate recent de CFR, cea mainouă fiind produsă în 1991, la Electroputere Craiova. Şi în cazul vagoanelor,situaţia este destul de gravă, mai ales că în ritmul acesta ar trebui miliardede euro alocaţi în următorii ani pentru remedierea situaţiei. Materialul rulant- locomotive sau vagoane - din dotarea operatorilor de transport persoane saumarfă are o vârstă medie de 25 de ani, iar infrastructura feroviară publicăeste scadentă la reparaţii pe aproape 90% din poduri şi lucrări de artă, 90% dinreţeaua de tracţiune electrică şi 50% din infrastructură. În prezent, caleaferată din România are o lungime de peste 11.300 de kilometri, din care maimult de 20% sunt situaţi pe reţeaua ferată europeană (TEN-T). Din întreagareţea, doar 36% este electrificată (4.000 de kilometri). Potrivit programuluide dezvoltare a parcului rulant, până în 2012, CFR Călători ar trebuie săachiziţioneze 500 de vagoane noi, alte 700 urmând să fie modernizate, printr-uncontract cu Astra Vagoane Călători.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639249-09-27



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image