Piaţa tichetelor de vacanţă valorează 1,3 milioane de euro
2018-08-22 07:04


Piaţa tichetelor de vacanţă valorează 1,3 milioane de euro

 |  13:32
Piaţa tichetelor de vacanţă valorează 1,3 milioane de euro

Piaţa tichetelor de vacanţă are, în prezent, o valoare de 1,3 milioane de euro, a declarat Jean Istasse, director general al companiei Sodexo Soluţii pentru Motivare.

,,Estimăm că piaţa tichetelor de vacanţă are în prezent o valoare de 1,3 milioane de euro şi că Sodexo este lider pe această piaţă cu o cotă de aproximativ 55%. Angajaţii încadraţi cu un contract de muncă pot beneficia de prima de vacanţă în tichete de vacanţă, în valoare totală de până la 4.800 de lei, pe parcursul unui an, valoarea maximă deductibilă stabilită prin lege. Analizele realizate de Sodexo arată că valoarea medie a primei de vacanţă acordată în tichete de vacanţă este de 1.000 de lei/angajat”, a precizat Jean Istasse, citat de Agerpres.

Piaţa tichetelor de vacanţă are patru mari competitori - Sodexo , Edenred, Cheque Dejeuner şi Ascendi.

“Grija pentru angajaţi reprezintă în alte ţări din Europa o normalitate, deoarece angajatorii au conştientizat faptul că angajaţii sunt cea mai preţioasă resursă. Angajaţii odihniţi sunt mai performanţi, lucru demonstrat de toate studiile realizate în domeniul sănătăţii şi protecţiei muncii, care arată legătura dintre lipsa odihnei şi a vacanţei cu incidenţa unor boli cauzate de stres. România a început să dezvolte politici de protecţie a angajaţilor, în special aduse pe piaţa locală de către marile companii. Din experienţa Sodexo, în domeniul beneficiilor pentru angajaţi, în timp, şi companiile mai mici încep să adopte şi să implementeze bunele practici ale companiilor mari, deoarece încep să conştientizeze importanţa performanţei angajaţilor pentru business, în întregul său”, a spus Jean Istasse.

În topul regiunilor de unde provin cei mai mulţi salariaţi care primesc tichete de vacanţă se afla Regiunea Sud şi Regiunea Nord Vest. “În România, din păcate, încă există mulţi angajaţi care nu folosesc concediul pentru a pleca undeva în vacanţă, iar tichetele au tocmai acest rol, vin să încurajeze petrecerea concediului în destinaţii locale de vacanţă”, a mai spus Jean Istasse.

Turismul urban a reprezentat principala opţiune a angajaţilor care au primit tichete de vacanţă, concentrând 23% din cerere în ultimele 12 luni, conform unui studiu al companiei Sodexo Soluţii pentru Motivare. Pe locurile următoare în topul destinaţiilor se situează Valea Prahovei şi Braşov (21%), staţiunile balneare (19%), staţiunile de pe litoral (17%) şi Bucureşti (10%). Alte destinaţii turistice preferate de beneficiarii de tichete de vacanţă au fost mănăstirile, oraşul Sibiu, zonele Maramureş şi Delta Dunării.

Industria chimică şi metalurgică, distribuţia şi serviciile sunt principalele domenii de activitate ai căror angajaţi beneficiază de tichete de vacanţă, conform studiului Sodexo.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-05

TAGURI: tichete, vacanta, angajati, Sodexo, studiu





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...