2019-02-19 01:01


Ponta cere reluarea urgentă a privatizării CFR Marfă

 |  19:20
Ponta cere reluarea urgentă a privatizării CFR Marfă
Marilena Dan

Deşi scandalul privind privatizarea eşuată a CFR Marfă este în plină desfăşurare, premierul Victor Ponta i-a solicitat, miercuri, ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să reia procedurile de vânzare în perioada imediat următoare. Solicitarea, în ton cu cea a fostului ministru liberal al Transporturilor, Relu Fenechiu, a fost făcută în contextul în care Ministerul Transporturilor nici măcar nu a decis dacă va returna omului de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, garanţia de 10 milioane de euro depusă pentru preluarea CFR Marfă. În plus, nu s-a stabilit – şi probabil nici nu se va stabili - care sunt persoanele responsabile de acest eşec remarcabil. Singura certitudine este aceea că s-au pierdut timp şi bani, iar investitorii străini au şi mai multe motive să stea departe de ţara noastră.

“Veţi primi criticile, bineînţeles, pentru CFR de la cei care, timp de şase luni, au ţipat ca nu cumva să dăm CFR-ul lui Gruia Stoica. De ieri ţipă aceiaşi, că să-i dăm CFR-ul lui Gruia Stoica. Doamna ministru, eu vă rog doar să aplicaţi legea, să continuaţi discuţiile cu cei de la FMI şi astăzi (miercuri - n.r.), după ce prezentaţi în Guvern nota de informare cu finalizarea procedurii iniţiale, să porniţi, practic, de astăzi, de mâine, procedurile pentru o nouă privatizare. De data aceasta fără a ne mai bloca CSAT-ul, nici să mai fie speriate băncile sau funcţionarii”, a declarat premierul Victor Ponta, în deschiderea şedinţei de Guvern. El a precizat că acest demers va fi făcut “cu selectarea consultantului, cu timp destul până-n vara anului viitor”. “Acum, cu un management corect şi cinstit şi cu o procedură care să se desfăşoare fără presiuni politice, sunt convins că finalul va fi unul normal. Nu vreau să privatizăm în orice condiţii şi în orice fel. Cred în continuare că, pentru CFR Marfă, prezenţa unui investitor privat este o soluţie bună şi, practic, de astăzi, de mâine, puteţi începe noua procedură”, a mai declarat premierul, citat de Agerpres.

Fostul ministru Relu Fenechiu, “artizanul” privatizării CFR Marfă cu Grup Feroviar Român (GFR), a declarat că Ministerul Transporturilor a cheltuit circa un milion de euro la prima încercare de privatizare a CFR Marfă, pentru plata consultanţilor, a avocaţilor şi pentru anunţurile în presa străină.

Gruia Stoica vrea banii înapoi

Omul de afaceri Gruia Stoica s-a declarat surprins de declaraţia ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, referitoare la analiza posibilităţii de a reţine garanţia de 10 milioane de euro. El a afirmat că  a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.

Consultantul juridic care asistă GFR a afirmat că, întrucât privatizarea CFR Marfă nu s-a realizat, iar vina nu este a cumpărătorului, garanţia trebuie recuperată imediat, în timp ce banii din contul escrow ar trebui să fie disponibili în trei zile de la notificarea GFR. Potrivit sursei citate, GFR analizează şi posibilitatea de a cere daune în instanţă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-10-16

TAGURI: ponta, reluare, privatizare, cfr, marfa, gruia, stoica, ramona, manescu
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri



STARBAG




loading...