2016-12-08 18:23

ECONOMIE


POS-urile fură banii din carduri

 |  21:00
POS-urile fură banii din carduri

Posesorii de carduri bancare trebuie să aibă grijă când le utilizează la POS-uri, acestea putând fi de foarte multe ori defecte. Este şi situaţia unui client BCR, căruia, deşi POS-ul nu i-a aprobat tranzacţia, i-a luat totuşi toţi banii din cont.

După haosul din ultima săptămână cauzat de atacul informatic asupra bazei internaţionale care conţinea datele de carduri ale mai multor bănci din România, tot mai multe nereguli ale sistemului de plăţi electronice ies la iveală.

De pildă, un client al BCR ne-a reclamat că a încercat să efectueze o plată cu cardul la un terminal POS, de trei ori, fără succes. Apoi, la verificarea soldului la ATM, a aflat stupefiat că, deşi nici o tranzacţie nu-i fusese aprobată, banii au fost totuşi retraşi din cont. „După două tentative de plată respinse («eroare de comunicaţie»), la a treia tranzacţie respinsă, POS-ul a indicat «fonduri insuficiente»,întrucât primele două tranzacţii eliberaseră cea mai mare parte din suma disponibilă în contul de card”,ne-a declarat clientulBCR. Acesta s-a adresat băncii, care s-a rezumat la a-şi cere scuze, motivând că sumele au fost “blocate”, deşi clientul nu fusese informat în prealabil de acest lucru. “Responsabilul BCR de la «incidente plăţi», apelat telefonic chiar imediat după întâmplare, s-a rezumat să constate că sumele au fost blocate şi, pentru rezolvare, trebuie contactată banca. La sediul BCR, angajaţiişi-au cerut scuze după verificarea chitanţelor de tranzacţii respinse şi a extrasului de cont”, ne-a povestit clientul păgubit.  

BCR vina pe POS-ul comerciantului

Contactaţi de ziarul “Puterea”, reprezentanţii BCR au infirmat faptul că ar fi fost blocat cardul. Aceştia au precizat că POS-ul comerciantuluiar fi fost de vină în acest caz. “Situaţia descrisă pare a fi o defecţiune tehnică de comunicaţie între POS-ul comerciantului şi serverele băncii, nicidecum o blocare a contului. Tehnic, sumele au rămas blocate temporar în POS-ul comerciantului. Mai mult,  incidentul nu are nici o legătură cu cazul raportat săptămâna trecută. Nu au fost înregistrate incidente în ceea ce priveşte tranzacţiile cu carduri, ca atare BCR nu are momentan nici un motiv să blocheze carduri. În scop preventiv, totuşi, BCR a luat măsuri suplimentare de monitorizare şi securitate”, ne-au declarat reprezentanţii BCR. Aceştia au ţinut să menţioneze că banca nu face verificări în conturile clienţilor, deci nu are de unde să ştie dacă respectivul client mai are bani în cont sau nu. “Banca nu efectuează verificări ale conturilor clienţilor şi cu atât mai puţin ale tranzacţiilor acestora. În astfel de cazuri, clienţii sunt sfătuiţi să depună imediat o contestaţie a plăţii la cea mai apropiată sucursală. Banii vor fi returnaţi clientului de către bancă”, au spus reprezentanţii BCR.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-03-24

TAGURI: posuri, carduri



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image