2018-12-17 19:53


Privatizarea CFR Marfă, minată de datorii

 |  21:00
Privatizarea CFR Marfă, minată de datorii

Vânzarea societăţii CFR Marfă depinde de ştergerea unor datorii de aproximativ 300 milioane de euro. Pentru a putea face această operaţiune, Guvernul Ungureanu are nevoie de avizul Direcţiei Generale de Concurenţă, Registrul ajutoarelor de stat din cadrul Comisiei Europene (DG Competition). Dacă oficialii CE nu vor aproba ştergerea datoriilor CFR Marfă, Executivul ar putea vinde „pe doi lei” operatorul feroviar.

Deşi s-a ales consultantul pentru privatizarea CFR Marfă, vânzarea şi valoarea operatorului feroviar de transport de marfă sunt condiţionate de oficialii Comisiei Europene. Înainte de a scoate la privatizare CFR Marfă, Ministerul Transporturilor trebuie să scape de datoriile istorice de aproximativ 300 milioane de euro ale companiei. „După ştergerea datoriilor CFR SA, Guvernul vrea să cureţe de balast şi CFR Marfă. Numai că pentru ştergerea datoriilor CFR Marfă sau CFR Călători este nevoie de avizul DG Competition. Ştergerea acestor datorii înseamnă distorsionarea pieţei feroviare de marfă, pentru că ridică semne de întrebare cu privire la corectitudinea preţurilor practicate de CFR Marfă. Compania se poate vinde pe o sumă acceptabilă, în preţul de evaluare trebuie luate în considerare şi aceste datorii care scad valoarea de achiziţie”, ne-au declarat specialişti din industria feroviară.

De partea cealaltă, oficialii Ministerului Transporturilor au refuzat să ne explice cum vor afecta procesul de privatizare datoriile istorice şi datoriile curente înregistrate de CFR Marfă sau care este termenul-limită pentru aprobarea ştergerii datoriilor. „Aspectele invocate vor fi analizate de către consultantul selectat de Ministerul Transporturilor în cadrul procedurii transparente derulate începând cu luna martie care, după aprobarea de către Guvern, urmează a se încheia contractul de servicii de consultanţă pentru privatizarea CFR Marfă. Consorţiul format din firmele Deloitte, Muşat şi Asociaţii S.p.a.r.l. şi Systra va analiza aspectele ce fac obiectul întrebărilor, în cadrul unor servicii din cadrul contractului”, ne-au precizat oficialii MTI.

Consorţiul Deloitte Consultanta, Muşat şi Asociaţii şi Systra Franţa, consultantul desemnat pentru privatizarea CFR Marfă, va primi un onorariu de succes de 0,01% din valoarea tranzacţiei, pe lângă un comision fix de 375.000 euro.

„Datoriile vor fi luate în calcul de ofertanţi”

Secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare din România (AIF), Ştefan Roşeanu, a adăugat că procesul de privatizare a companiei CFR Marfă se poate finaliza chiar dacă nu se şterg datoriile. „Faptul că CFR Marfă are datorii nu este o piedică de netrecut în calea privatizării. Aceste date vor fi luate în considerare de orice ofertant în construirea preţului pe care îl propune pentru achiziţie”, a spus Roşeanu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639560-09-02

TAGURI: cfr marfa, privatizare
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...