2016-12-09 15:38

ECONOMIE


Proiectul-fantomă al Ancăi Boagiu. Egis Scetauroute primeşte milioane de euro pentru supervizarea autostrăzii Transilvania

 |  19:02
Proiectul-fantomă al Ancăi Boagiu. Egis Scetauroute primeşte milioane de euro pentru supervizarea autostrăzii Transilvania
Chiar dacă lucrările la tronsonul Suplacu deBarcău - Borş, al autostrăzii Transilvania, sunt abandonate de aproape doi ani,consultanţii de la Egis Scetauroute merg la serviciu pentru aproape un milionde euro pe lună. Conducerea Companieide Autostrăzi are grijă, de la începutul anului 2009, ca lamijlocul fiecăriei luni să deconteze facturi, între 2,8 şi 3,7 milioane de lei,fără TVA, pentru consultantul autostrăzii Braşov - Borş. Din vara anului 2009,de când, practic nu se mai lucrează la cei 64 km de autostradă, între Suplacude Barcău - Borş, Compania de Autostrăzi a plătit aproape 20 milioane de euronumai pentru consultanţă.

După aproape şapte ani de la începerealucrărilor la autostrada Braşov - Borş, Compania Naţională de Autostrăzi şiDrumuri Naţionale din România se poate lăuda cu 54 km de autostradă, pentrucare a “spart” peste o jumătatede miliard de euro. Pe lângă cel maipăgubos contract pentru România, Compania de Autostrăzi gestionează şi acordulîncheiat cu firma Egis Scetauroute pentrusupervizarea lucărilor la cei 415 km de autostradă, între Braşov şi Borş. Înprezent, lucrările la tronsonul de autostradă Suplacude Barcău - Borş al autostrăzii Transilvania sunt abandonate din cauza lipseifinanţării. “Practic, din varaanului 2009, lucrările pe tronsonul de autostradă Suplacude Barcău - Borş, În momentul în care activitatea s-a redus pe tronsonul de autostradădin judeţul Bihor sau lucările intră în conservare, în maximum trei luni,Compania de Autostrăzi ar fi trebuit să atenţioneze consultantul Egis Scetauroute.Dacă se reduce ritmul lucrărilor trebuie să se reducă şi echipa de consultanţisau în momentul în care se sistează lucrările şi Egis îşi întrerupe activitatea”, ne-au declarat surse ministeriale.

Contracul pentruconsultanţă se poate dubla

Din informaţiileafişate pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi, în ultimii doi ani, EgisScetauroute a primit aproape 80 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor deconstrucţie a autostrăzii Braşov - Cluj - Borş. “În afară de câţiva pazinici,pe şantierul tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău - Borş nu este nimeni.Consultanţa nu are ce lucrări să supervizeze pe cei 64 km din trosonul aflat peteritoriul judeţului Bihor”,ne-au explicat sursele citate. Dacă pe parcursul anului2009, Compania de Autostrăzi a înregistrat facturi de aproape 50 milioane deeuro pentru lucrările la tronsonul de autostradă Suplacude Barcău - Borş, anul trecut, americanii de la Bechtel audepus facturi la CNADNR, în valoare aproximativ 1,5 milioane de euro. “După valoarea facturilor sepoate demonstra că nu se mai lucrează pe şantierul de la Bihor. Consultanţaautostrăzii Braşov – Cluj -Borş, pentru perioada 2004-2013, costă aproximativ 57milioane de euro. Cât timp există un contract cu Bechtel, Egis Scetauroute primeştebani pentru consultanţă, valoarea acestui contract se poate dubla”, ne-au mai declarat sursele ministeriale.

Şi responsabilii Corpului de Control dinMinisterul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) ausemnalat, încă din 2008, că reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi auaprobat facturi pentru supervizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, în2005, timp de nouă luni, perioadă în care ministrul transporturilor a fost GheorgheDobre, în prezent secretar general al MTI. “Conform contractului, în 2005, în perioada în care au avut loc negocierile întreBechtel şi Compania de Autostrăzi, consultantul nu ar fi trebuit să încasezebani. Numai în această lună, pentru supervizarea lucrărilor de construcţie aautostrăzii Braşov - Borş, din luna ianuarie, consultantul are de primitaproximativ 2,7 milioane de lei, fără TVA”, au adăugat sursele menţionate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639240-09-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image