2016-12-03 02:36

ECONOMIE


RAR scumpeşte service-ul

 |  21:00
RAR scumpeşte service-ul

Conducerea Registrului Auto Român a decis majorarea taxelor de autorizare a service-urilor auto, până la 20 de ori, în funcţie de numărul de mărci de maşini care sunt reparate şi de activităţile desfăşurate. Ca un tăvălug, toate aceste costuri ajung să fie plătite de şoferii care au ghinionul de a avea nevoie de serviciile mecanicilor auto. Iar tarifele percepute de ateliere pentru reparaţii pot creşte substanţial, cu aproximativ 20-30%.

Proprietarii de autovehicule vor avea o surpriză în momentul în care îşi duc maşina în service. Dacă până anul acesta, reprezentanţii service-urilor auto trebuiau să achite o taxă anuală de 1.000 de lei pentru autorizarea unităţilor. De la 1 octombrie, Registrul Auto Român a decis ca unităţile de reparare a maşinilor să achite o taxă în valoare de 500 de lei pentru fiecare tip de maşină reparată plus un tarif de aproximativ 200 de lei pentru activităţile desfăşurate. “Tarifele legate de repararea, întreținerea, diagnoza electronică, partea de tinichigerie sau dezmembrarevor creşte începând din această lună din cauza modificării sistemului de autorizare. Preţurile cresc în funcţie de marca maşinii şi nu putem suporta aceste taxe. Dacă reparăm 20 de mărci achităm o taxă de 10.000 de lei. Există service-uri care repară şi peste 30 de mărci. Dacă socotim taxa de autorizare, plus tariful pentru activităţile desfăşurate, reprezentanţii service-urilor auto achită în conturile RAR peste 20.000 de lei. Să nu se mire şoferii când angajaţii service-urilor auto le cer mai mulţi bani”, ne-au explicat reprezentanţii unui service.

Aceştia au declarat că au luat în calcul şi varianta prin care plata taxelor către RAR să se facă eşalonat. “Aceste tarife de reparaţii au intrat deja in vigoare, iar în perioada următoare ne putem aştepta la o dublare a preţului manoperei pentru anumite reparaţii auto. Atunci când un şofer îşi va schimba anvelopele de iarnă, la un preţ majorat semnificativ al manoperei, considerăm că este corect şi important ca clientul să ştie cauza acestor majorări de tarife”, ne-au mai spus reprezentanţii service-urilor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639263-01-30

TAGURI: RAR, taxe, soferi



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MIRCEA
27 Oct 2011

Hotilor de la RAR, de ce nu va miscati curul pe teren sa amendati pe cei cu servisuri clandestine?E mai simplu sa stai in birou la cafea, sa te plangi ca ai salariu mic si sa ceri bani de 10 ori mai multi de la servisurile legale.Hotilor!Sotir, te bag in...
CRISTI
27 Oct 2011

DEMISIA PORCILOR PORTOCALII COCOTATI IN FRUNTEA RAR-ULUI!VOM INCHIDE SERVICE-URILE SI VETI AVEA OAMENI PE CONSTIINTA JIGODIILOR!DUPA CE CA SOLICITATI SPAGA LA FIECARE AUTORIZARE, ACUM MAJORATI SI TAXA DE 10 ORI? CE DATI IN SCHMBUL ACELOR BANI?SA VA DEA D-ZEU SA AVETI SOARTA LUI CEAUSESCU!
RADU
27 Oct 2011

Stimati domni de la RAR tocmai ati concediat cateva sute de angajati. Daca piata nu va accepta o crestere de minim 80% la tarife fiecare administrator de service va fi pus in situatia de a concedia un nr. considerabil de angajati pentru ca angajati RAR sa poata ramane in functii.
ANDRA SLATINA
27 Oct 2011

Dupa ce ca avem mari probleme cu ticalosii astia de la asigurari care nu platesc daunele, ca sa ne ajutati si voi sa inchidem servisurile, puneti taxe prohibitive pt autorizare.cum ati ajuns la acel calcul?de ce nu ati facut-o de 1 000 000 de lei?Boagiu, fa un bine natiunii si demite-l pe Sotir si gasca lui de hoti.
ASSAI
27 Oct 2011

In aer pluteste un miros de miting...
AURELIAN
27 Oct 2011

Conducerea RAR poate sa dea o motivare argumentata a acestor cresteri de tarife ? Poate ca se justifica , printr-o eventuala majorare a cotei parte cu care trebuie sa contribuie la buget. Care este destinatia acestor bani incasati si ce plus valoare aduc in relatia cu service-urile sau cu clientii persoane fizice ai RAR ? Care sunt atributiile si mijloacele practice ale RAR , de a combate efectuarea de lucrari in garaje neautorizate ? Aceste lucrari nu contribuie la cresterea gradului de risc al circulatiei rutiere ?
SOTIR STANCU
27 Oct 2011

Argumentele pt majorarea taxelor sunt: 1. Suntem prea lenesi ca sa mergem pe teren sa sanctionam servisurile clandestine. 2. Suntem prea lacomi sa ne multumim cu salariile inghetate. 3. Suntem prea prosti ca sa avem solutii. Sotir Stancu Director General Registrul Auto Roman
VASILE
27 Oct 2011

Este aberant sa platesti o reautorizare(atentie service-urile sunt deja autorizate sa functioneze)care nu are nici o legatura cu capabilitatile tehnice ale unitatii de reparatii. Daca trebuie sa schimb un debitmetru de aer (HFM5 de la Bosch este in echipare standard pe cel putin 20 de marci de autoturisme)trebiue sa platesc o taxa de 4000ron,in caz contrar sunt pasibil de amenda din partea RAR-ului si nici nu pot oferi garantie pentru lucrarea efectuata. Efectul acestei masuri va fi similar cu cel al impozitului forfetar impus de guvern si anume marea majoritate a unitatilor de reparatii vor lucra la negru. Cred ca o pozitie dura din partea service-urilor si a importatorilor(inclusiv cu contestarea in instanta a legalitatii acestei masuri) este solutia acestei problema.In definitiv cate 100ron din partea a 3500 service-uri (nu zic 7000) reprezinta o suma tentanta pentru orice casa de avocatura.
FLAVIUS C.
27 Oct 2011

Hotie pe fata!Nici p..a nu creste de 10 ori.Unicul criteriu de selectie a servisurilor sa fie cel care da cei mai multi bani ca sa reziste pe piata este o ticalosie fara margini!Cereti autorizarea de miting pt ca eu si cei 24 de angajati ai mei, participam!
PROCURORU
27 Oct 2011

Normal ca RAR sa majoreze taxele de autorizare. Doar la anu' sunt alegeri si, in felul acesta, Tiriac, Tariceanu si alti "politicieni" vor putea sa faca plati catre partide in cel mai ingenios mod gandit de la revolutie incoace. Ma intreb daca idee apartine PeNaL-istului sau "mistretului"?! Pana la urma ce mai conteaza, tot fraierii vor cotiza in final...
CRISTI
27 Oct 2011

VINE CAMPANIA ELECTORALA!
PORTOCALIUL
27 Oct 2011

Iubesc culoarea portocaliu...nu stiu de ce, dar sub auspiciul acestei culori s-au intamplat numai lucruri bune in Romania.
CINEVA
27 Oct 2011

E clar ca RAR-ul a ales sa vina in ajutorul nostru al reparatorilor, numai ca noi nu ne dam seama. Sacrificiul suprem al conducerii actuale al RAR da dovada de solidaritate si in acelasi timp de maturitate. Pana la urma RAR-ul ne da PALMA care ne va trezi si ne va impinge catre o solutie impotriva acestor nesimtiri din sitem. Acea SOLUTIE pe care sper sa o folosim si impotriva ASIGURATORILOR. Asa ca DESTEAPTA-TE ROMANE !!!! Respect pentru conducerea RAR care a ales un sfarsit de cariera GLORIOS.
STILISTU'
27 Oct 2011

In acest sfarsit de an se poarta stramt ( mai ales la curea) , bine muncit dar neplatit, cu pete portocalii pe creier, bine impozitat, iar promisiunile se poarta invaluite in MIniSTER. Mitingurile consitente si sutinute vor lua locul celor pinguinizate si sarmalizate. La miting se poarta rustic cu accesorii arhaice gen rascoala. Diferitele jocuri din copilarie vor fi jucate impreuna cu alesii nostri: Ascunsa, prinsa, caramizile , hotii si vardistii , magarus , spanzuratoarea.

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

BNR: Creșterea salariilor și tăierea taxelor pot duce la supraîncălzirea economiei! Implementarea, chiar și parțială, a măsurilor fiscale și salariale inițiate în perioada... 13 Noi 2016 | (1)
Când discută CCR sesizarea președintelui asupra legii celor 102 taxe Curtea Constituțională a României (CCR) va discuta în 14 decembrie sesizarea președintelui... 15 Noi 2016 | (1)