2017-01-24 05:03


Războiul româno-francez al autrostăzii. CNADNR taie ''robinetul cu bani'' firmei Egis, consultantul constructorului autostrăzilor Braşov - Borş şi Arad - Timişoara

 |  19:19
Războiul româno-francez al autrostăzii. CNADNR taie ''robinetul cu bani'' firmei Egis, consultantul constructorului autostrăzilor Braşov - Borş şi Arad - Timişoara

Firmele franceze care au contracte cu MinisterulTransporturilor nu mai stau cu mâinile în sân, aşteptând să li se reziliezecontractele. După francezii de la Colas, a venit rândul companiei de consultanţăEgis Route Scetauroute să reacţioneze, după ce Compania Naţională de Autostrăzia decis să-i închidă „robinetul cu bani”. Dacă tot nu mai primesc bani sau numai câştigă contracte de la CNADNR, francezilor de la Egis Route Scetauroute,care lucrează la sectorul de autostradă Timişoara - Arad, li s-a pus în spate şio amendă de peste 8 milioane de euro pentru anumite gafe în elaborareadetaliilor de execuţie.

Săptămâna viitoare, şefii companiei EgisRoute Scetauroute, din Franţa, vin în România pentru a evalua situaţiacontractelor de consultanţă şi proiectare. Compania de consultanţă francezădeţine mai multe contracte cu Ministerul Transporturilor, printre care şi celde supraveghere a lucrărilor la autostrada Braşov - Borş sau Arad - Timişoara. Sursedin cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România(CNADNR) ne-au explicat că actualul director al Egis România, Gheorghe Ştirbu,ar putea fi înlocuit cu Sorin Ioncu. „Zilele viitoare vin francezii de la EgisRoute Scetauroute pentru a lua o decizie în privinţa continuării activităţii înRomânia. De la începutul acestui an, francezii de la Egis Route Scetauroute auprimit puţini bani pentru lucrările de consultanţă. Pe hârtie sunt bani, darCompania Naţională de Autostrăzi nu a mai plătit. Sorin Ioncu lucrează la EgisRoute Scetauroute Sucursala Bucureşti”, ne-au declarat sursele citate. Potrivitacestora, francezii de la Egis Route Scetauroute au concediat angajaţii de peşantierele din judeţele Cluj şi Bihor, aflate pe aliniamentul autostrăziiTransilvania. „După vizita ministrului transporturilor, Anca Boagiu, şi adirectorului general al CNADNR, Daniela Drăghia, pe şantierul autostrăzii Arad -Timişoara, consultantul Egis Route Scetauroute a primit o amendă de 8 milioane deeuro. Chiar acum o săptămână, Egis Route Scetauroute a primit informareaprivind amenda de 8 milioane de euro pentru unele nereguli prinvind elaborareadetaliilor de execuţie şi modificarea proiectului fără acordul CompanieiNaţionale de Autostrăzi”, ne-au spus sursele citate.

Egis facturează lucrări-fantomă la autostradaTransilvania

Chiar dacă lucrările la autostradaTransilvania au fost abandonate de la începutul anului trecut, francezii EgisRoute Scetauroute au facturat milioane de euro pentru consultanţă. „Au mairămas câţiva oameni la Egis Route Scetauroute, Sucursala Oradea şi Cluj. Chiardacă au venit cu cele mai mici preţuri, francezii nu au prins nici un contractde consultanţă şi proiectare pentru unul dintre cele opt tronsoare deautostradă scoase la licitaţie pe Coridorul IV paneuropean”, ne-au mai declaratsursele din Ministerul Transporturilor.

Francezii trăiesc „pe picior mare” laMinisterul Transporturilor

Egis România este o parte a grupului francez EgisRoute Scetauroute, specializată în servicii de consultanţă de nivel înaltpentru infrastructuri (alimentări cu apă, drumuri, căi ferate, mediu, energie).Pe lângă cel mai păgubos contract pentru România, Compania de Autostrăzigestionează şi acordul încheiat cu firma Egis Scetauroute pentru supervizarealucrărilor la cei 415 km de autostradă dintre Braşov şi Borş. Consultanţaautostrăzii Braşov - Borş, încheiată pentru perioada 2004-2013, costă aproximativ75 milioane de euro. Specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor ne-auexplicat că şefii CNADNR nu pot rupe contractul cu Egis Route Scetauroute. „EgisRoute Scetauroute nu a primit notificare de suspendare a lucrărilor. Cât timpexistă contract cu Bechtel, constructorul autostrăzii Braşov – Borş, nu sepoate rezilia consultanţa cu Egis Route Scetauroute”, ne-au precizatspecialiştii din cadrul MTI.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639249-08-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


NECOLAICIUC
03 Iun 2011

Mihai Georgescu, pre?edinte Confedera?iei Sindicale Feroviarul - Ramura Electrificare, îi scrie ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, întrebând-o care sunt motivele pentru care ”Dup? cum ?ti?i, singurul operator privat din România care are datorii la administratorul de infrastructur? CFR S.A., este compania de?inut? de domnul Cristian Burci, Servtrans Invest S.A. Aceste datorii au ajuns la 22.500.000 lei adica 5.000.000 euro, sum? necesar? pentru achitarea tuturor salariilor restante din sis
Random image