2016-12-08 10:03

ECONOMIE


Record: 115 luni pentru 64,5 km de șosea

 |  21:00
Record: 115 luni pentru 64,5 km de șosea

Continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania depășește orice record în materie de construcții. Astfel, construcția tronsonului Suplacu de Barcău - Borș, în lungime de 64,5 km, demarată în iunie 2004, va fi finalizată în decembrie 2013, potrivit datelor CNADNR. Asta înseamnă, în medie, câte 18 metri de autostradă construiţi în fiecare zi din iunie 2004 până în decembrie 2013.

Chiar dacă a rupt contractul cu Bechtel, Guvernul Boc cotizează în continuare la americani, având de plătit datorii de aproape 200 milioane de euro pentru lucrările la Autostrada Transilvania. “Există penalități de zeci de milioane de euro neachitate de Compania Națională de Autostrăzi (CNADNR). Timp de aproape un an nu s-a achitat nici o factură. Interesant cum s-a înțeles Guvernul Boc cu americanii, în contextul în care numai datoriile, la începutul negocierilor, se ridicau la circa 446 milioane de euro. Probabil se plătesc 6,9 milioane de euro/km de autostradă din tronsonul Suplacu de Barcău - Borș, adică aproximativ 440 milioane de euro. Foarte multe lucrări la acest tronson vor fi plătite de două ori. Dacă socotim cele aproape 200 milioane de euro deja achitate pentru lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău - Borș, rezultă că cei 64,5 km de autostradă vor costa circa 650 milioane de euro”, ne-au declarat surse ministeriale.

Datoriile, plătite până la 31 mai 2012

Oficialii CNADNR ne-au declarat că datoriile către Bechtel vor fi plătite integral până la 31 mai 2012, așa cum este prevăzut în cel de-al doilea Acord de modificare la contract. “Valoarea totală a acestor datorii la data prezentei este de 160,181 milioane de euro, plus TVA”, ne-au precizat oficialii CNADNR. Potrivit acestora, alte trei tronsoane din Autostrada Trasilvania, în lungime totală de aproximativ 60 km, vor fi finanțate de la bugetul de stat. “Ca urmare a aprobării celui de-al doilea Acord de modificare la Contractul de construire încheiat cu Bechtel, obiectul contractului a fost redus la execuția a numai două secțiuni, reprezentând 113 km din cei 415 km prevăzuți inițial. Este vorba de finalizarea tronsoanelor Câmpia Turzii - Gilău și Suplacu de Barcău - Borșpână la sfârșitul anului 2013, în condițiile contractului negociat și cu finanțarea lucrărilor de la bugetul de stat. Tot de la bugetul de stat se vor finanța tronsoanele Gilău - Nădășelu, 8,7 km, Câmpia Turzii - Iernut, 33,6 km şi Iernut - Târgu-Mureș, 18,3 km. Menționăm că primul tronson va fi scos la licitație până la finalul acestui an, iar celelalte la începului anului 2012”, ne-au mai precizat oficialii CNADNR.

Americanii ar fi trebuit să finalizeze 415 km de autostradă în perioada 2004-2013, cu aproximativ 2,2 miliarde de euro. Guvernul Boc s-a înțeles cu Bechtel pentru finalizarea a două tronsoane din opt, porțiuni pentru care România va cheltui aproape două miliarde de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639268-11-28

TAGURI: Bechtel, Autostrada Transilvania, datorii



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Ceaţă în Moldova şi Transilvania. Vizibilitatea, sub 50 de metri Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, vineri dimineaţă, mai multe... 25 Noi 2016 | (0)
Avertizare meteorologi: Cod galben de ninsoare în judeţe din Transilvania Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, luni dimineaţă, mai multe avertizări... 28 Noi 2016 | (0)