2016-12-08 18:17

ECONOMIE


Reînvie proiectul Canalului Dunăre-Bucureşti

 |  20:59
Reînvie proiectul Canalului Dunăre-Bucureşti

Ideea ca Bucureştiul să fie port la Dunăre nu a fost abandonată, ci pusă din nou în actualitate de către promotori. Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile a început demersurile pentru obţinerea acordului de mediu, document indispensabil pentru continuarea lucrărilor demarate în anii ’80. Proiectul, estimat la mai mult de 9 miliarde de lei, vrea să permită navigaţia pe râurile Argeş şi Dâmboviţa, astfel trebuind să fie construite şi porturi, chiar lângă Bucureşti.

Proiectul „Amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe”, propus a fi amplasat pe cursul râurilor Argeş şi Dâmboviţa, în judeţele Ilfov, Giurgiu şi Călăraşi, cu titular Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa, a debutat la începutul anilor ’80, o parte dintre lucrări fiind executate până în decembrie 1989; ideea datează din 1880.

Cele mai înaintate lucrări sunt pe râul Argeş, lacul de acumulare de la Mihăileşti - Cornetu fiind finalizat după anul 1990, însă la parametri mai reduşi faţă de documentaţia iniţială.

Canal pentru Coridorul VII

Administraţia Canalelor Navigabile ţine la realizarea acestui obiectiv pentru că prezintă beneficii „prin legarea municipiului Bucureşti cu fluviul Dunărea, respectiv cu Coridorul Transeuropean de Transport nr. VII”, se arată în Memoriul tehnic înaintat de companie Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în vederea obţinerii acordului de mediu. În acest fel, se obţine racordarea capitalei ţării la principala arteră de navigaţie transeuropeană, ceea ce permite legătura directă a Bucureştiului cu alte capitale şi mari centre orăşeneşti europene, precum Belgrad, Budepesta, Bratislava, Viena, Frankfurt, Duisburg, Rotterdam etc., plus accesul direct la portul maritim Constanţa, iar prin canalul Rhin - Main - Dunăre la reţeaua europeană de căi navigabile.

Canalul astfel obţinut va permite transportul de mare capacitate, nepoluant, şi va avea şi rol de apărare împotriva inundaţiilor. Lucrarea va fi bună la irigaţii, va permite producerea de energie electrică, circa 120 GWh/an şi va duce la dezvoltarea navigaţiei de agrement şi a turismului în zonă.

Bucureştiul cu două porturi

Pe cele două râuri sunt prevăzute lucrări pentru amenajarea şenalului navigabil, a ecluzelor, a porturilor şi a utilităţilor necesare folosirii acestui canal navigabil.

Bucureştiul este privilegiat şi va avea 2 porturi, unul în zona de sud-vest a oraşului, pe Argeş, denumit Bucureşti - 1 Decembrie, şi altul în zona de sud-est, pe Dâmboviţa, denumit Bucureşti - Glina. Ultimul port din serie este cel de la Olteniţa, la confluenţa Argeşului cu Dunărea.

Estimările beneficiilor sunt extrem de încurajatoare, astfel că se pune întrebarea de ce a fost abandonată o astfel de lucrare acum mai bine de 20 de ani. Canalul va permite un tranzit de mărfuri de circa 20 milioane de tone/an, materialele de construcţii fiind primele care ar putea fi transportate pe această cale. Există, totuşi, o reţinere. Costul lucrării în varianta optimă, este de 9,207 miliarde de lei.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-01-06

TAGURI: Canalul_Dunare-Bucuresti, Ceausescu, Glina, 1_Decembrie, Dunare, navigabil, Administratia_Canalelor_Navigabile



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

ZORRO
08 Feb 2012

Megalomania lui Ceausescu nu a fost chiar asa de rea, se pare! Pacat de modul abrut in care s-au intrerupt, in 1990, toate investitiile incepute, inclusiv aceasta cu canalul. Asta e destinul nostru, de a fi mesteri Manole! Construim, daramam, iar construim...!

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Incendiu extrem de puternic la groapa de gunoi Glina Un incendiu puternic a izbucnit sâmbătă dimineaţă, la groapa de gunoi Glina, mai multe... 03 Dec 2016 | (0)
3-7 mai 2017. Cirque du Soleil revine la Bucureşti Între 3 şi 7 mai 2017, Cirque du Soleil revine la Bucureşti cu spectacolul Varekai. Pentru fanii... 22 Noi 2016 | (0)