2016-12-08 22:17

ECONOMIE


Renegocierea contractului cu Alstom, misiune imposibilă. Metrorex vrea să taie 30 milioane de euro pe an din cheltuielile cu întreţinerea vagoanelor

 |  18:27
Renegocierea contractului cu Alstom, misiune imposibilă. Metrorex vrea să taie 30 milioane de euro pe an din cheltuielile cu întreţinerea vagoanelor

Scandalul dintre companiaMetrorex şi Alstom, firma franceză care se ocupă deîntreţinerea garniturilor de metrou, estedeparte a fi terminat. Miza negocierilor dintre Metrorex şi Alstom o reprezintăreducerea contractului de mentenanţă de la aproximativ 45 milioane de euro pe anla circa 17 milioane de euro pe an. Conducerea Alstom nu este de acord cureducerea contractului de la 180-190 milioane de lei pe an la 70 milioane delei pe an. Pe de altă parte, chiar dacă Metrorex şi Alstom au încheiat uncontract de întreţinere şi reparaţie a metroului, în 2003, în valoare de 239 milioanede euro, valabil 15 ani, francezii au încasat deja aproximativ 70% din sumă.

Negocieri aprinse la MinisterulTransporturilor şi Infrastructurii între Metrorex şi francezii de la Alstom. ConducereaMetrorex solicită companiei Alstom reducerea cu peste 60% a costurilor deîntreţinere şi reparaţie a metroului bucureştean. “Potrivit anunţului de intenţiepublicat de Metrorex, contractul privind serviciile de mentenanţă preventivă şicorectivă pentru vehiculele de material rulant din patrimoniul Metrorex, învaloare de aproximativ 700 milioane de lei, va avea o valabilitate de 120 deluni. Data prevăzută pentru începerea procedurilor de atribuire ar fi 30 iunie.În 2003, la semnarea contractului de mentenanţă pentru garniturile de metrou, ofertavalabilă a fost de 239 milioane de euro. Astfel, francezii de la Alstom ar fiavut de încasat aproximativ16 milioane de euro pe an. După semnarea contractuluis-au strâns diverse acte adiţionale, iar valoarea întreţinerii şi a reparaţiilorgarniturilor de metrou a sărit la aproximativ 45 milioane de euro pe an. Estefoarte greu să negociezi un contract de mentenanţă de 180-190 milioane de leipe an”, ne-au declarat oficiali din MinisterulTransporturilor.

Rădoi: “Mentenanţa se poate face cu 10-12milioane de euro pe an

Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou,Ioan Rădoi, ne-a spus că reparaţia şi întreţinerea garniturilor de metrou nupoate costa mai mult de 12 milioane de euro pe an. “Noi am tot spus cămentenanţa costă foarte mult. Mai mult, întreţinerea garniturilor de metroupoate fi mai ieftină, pentru că majoritatea trenurilor vechi s-au înlocuit. Maiavem 20 de trenuri vechi care circulă pe Magistrala 1. În maximum trei ani,Metrorex va scoate şi acele 20 de trenuri vechi aflate în circulaţie, deciînreţinerea nu mai trebuie să coste zeci de milioane de euro”, ne-a explicat Rădoi.Acesta a precizat că întreţinerea şi reparaţia vagoanelor de metrou poate fi asiguratăde angajaţii Metrorex. “Nu existăprobleme cu siguranţa circulaţiei, cu 1.200 de salariaţi şi toate trenurilevechi, mentenanţa costa aproximativ 12 milioane de euro pe an. În prezent, cu480 de oameni şi aproape 70% din trenuri noi se realizează întreţinerea şireparaţia vagoanelor cu aproape 50 milioane de euro pe an”, ne-a precizat Ioan Rădoi.

Alstom: “Nu putemreduce costurile cu peste 60%”

Reprezentanţii Alstom au anunţat că nu îşipermit să reducă costurile de mentenanţă „cu valoarea cerută în cadrulnegocierilor cu Metrorex”. “Suntem înnegocieri, nu a fost demarată acţiunea de reziliere a contractului. În cadrulnegocierilor am făcut o propunere către conducerea Metrorex de reducere acosturilor de mentenanţă cu aproximativ 12%. Negocierile nu sunt finalizate, înaceastă lună urmează să luăm o decizie cu privire la contractul de întreţinereşi reparaţie a metroului bucureştean”, ne-au explicat reprezentanţii firmeifranceze.

Metrouls-ar putea opri la jumătatea lunii

Sindicatele Metrorex ar putea declanşa înperioada următoare conflictul de muncă, în condiţiile eşuării negocierilor cuadministraţia companiei cu privire la noul contract colectiv de muncă, care aexpirat pe 17 aprilie, au declarat surse din cadrul Uniunii Sindicatelor LibereMetrou. "Am avut câteva întâlniri până acum şi urmează ca astăzi (luni,n.r.) să avem o nouă rundă de negocieri privind noul contract colectiv de muncăal angajaţilor, care a expirat la 17 aprilie. Dacă nu vom bate palma astăzi,paşii vor fi următorii: la 10 zile după declanşarea conflictului de muncăurmează greva de avertisment de două ore, între orele 5.00-7.00 dimineaţa, dupăcare urmează greva generală", au spus sindicaliştii, citaţi de NewsIn. Pede altă parte, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a adăugat căprocesul de negociere cu sindicatele cu privire la noul contract colectiv demuncă, ce a expirat pe 17 aprilie, este în plină desfăşurare şi că speră să fiegăsite soluţii pentru a nu se ajunge la grevă. “Conflictul de interese a fost deja declanşat,deoarece a expirat la 17 aprilie contractul colectiv de muncă. Continuămprocesul de negociere cu sindicatele, reprezentantele salariaţilor, încă desăptămâna trecută ne-am tot întâlnit. Se tărăgănează acest proces de negociere,pentru că unele cerinţe ale sindicatelor pot fi realizate, iar altele nu. Nueste compania mea, ştim ce bani avem şi, prin urmare, ne vom axa pe ceea ceavem, nu pe ceea ce nu avem”, a spus Udrişte. Acesta a precizat că speră să nuse ajungă la grevă şi să fie găsite soluţiile pentru stingerea conflictului.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639246-06-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image