2016-12-06 23:58

ECONOMIE


Reviriment la vânzările de electrocasnice. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, în creştere timidă după doi ani de scădere

 |  17:42
Reviriment la vânzările de electrocasnice. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, în creştere timidă după doi ani de scădere
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a însumat 307 milioane de euro înprimul trimestru al anului, cu 10,7% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut, înregistrând creştere pentruprimadată în ultimii doi ani. Aproapetoate sectoarele au fost pe plus, potrivit unui studiu GfK Temax.

Sectoare precum foto şi electronicele de larg consumşi-au confirmat evoluţia încurajatoare de la sfârşitul anului trecut, în timpce IT-ul a avut un trimestru excelent, cu o creştere de peste 25%, potrivitunui comunicat al GfK.

Vânzările de electrocasnice mici au crescut, de asemenea,în primele trei luni ale acestui an, cu 6,5%, în timp ce electrocasnicele marişi sectorul telecom au avut vânzări relativ stabile. Piaţa echipamentelor debirou continuă să întâmpine dificultăţi, înregistrând dinnouoscădere, de peste 20%.

Valoarea totală a pieţei foto în primul trimestru a fostde 9 milioane deeuro, în condiţiile în care vânzările de camere digitaleau avansat cu 28,6%.

Pentruprimadată în mai mult de doi ani, şidinamica trimestrială a vânzărilor din sectorul IT a fost una pozitivă,valoarea vânzărilor fiind cu 26% peste cea din intervalul corespunzător alanului trecut. Principalul declanşator al creşterii a fost încă o datăsegmentul computerelor portabile, ajutat şi de o rată de penetrare naţionalăscăzută.

Vânzăriledin sectorul IT au atins 101 milioane de euro

Pe sectorul electronicelor de larg consum, vânzările aucrescut cu aproximativ 15%, ajungând la un total de 65 milioane de euro. „Dintr-unpunct de vedere, considerând faptul că electronicele au încheiat anul 2010 cuevoluţii pozitive datorită îmbunătăţirii graduale a vânzărilor trimestru cutrimestru, se poate presupune că piaţa iese din recesiune. Totuşi, trebuieamintit faptul că întreaga piaţă este ridicată de vânzările de televizoare cuecran plat”, se menţionează în comunicat.

Piaţa de electrocasnice mici a atins 23 milioane de euro,tendinţa pozitivă menţinându-se pentru toate produsele din această categorie,cu un avans de două cifre în cazul aparatelor de coafat părul, a celor pentruprepararea băuturilor calde, a celor de ras pentru bărbaţi, de tuns şifierbătoarele.

Primul trimestru din 2011 a fost unul stabil pentru piaţaelectrocasnicelor mari, în termeni de vânzări, atingând aceeaşi valoare ca anultrecut, respectiv 59 milioane de euro, însă unul dintre factorii care aucontribuit la aceaste rezultate a fost creşterea TVA de anul trecut.

Maşinile de spălat au fost produsele care au performatcel mai bine în acest trimestru, dominând cu ratele lor de creştere sectorulelectrocasnicelor mari. În schimb, aragazurile au fost produsele cu cele maislabe vânzări, înregistrând totodată şi cea mai mare scădere în cadrulsectorului. Cauza se referă, în principal, la o reorientare a preferinţelorconsumatorului către produse mai noi şi mai atractive, cum ar fi aparatele degătit incorporabile.

Printre segmentele care au avut scăderi ale vânzărilor seremarcă cel al dispozitivelor de telecomunicaţii (telefoane mobile şismartphone-uri), care au atins 41 milioane de euro, mai puţin cu 1,5%comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2010.

În acelaşi timp, vânzările în unităţi pentru acestedispozitive au scăzut şi mai mult decât cele în valoare din cauza declinului depe piaţa telefoanelor mobile. Unul dintre motivele pentru această scădere îlreprezintă rata de penetrare pentru această categorie, care este mai mare decâtcea a oricărei alte categorii monitorizate de GfK Temax.

Scăderea în valoare este mai mică decât scăderea înunităţi datorită creşterii continue a ponderii smartphone-urilor, ceea ce acrescut preţul mediu de achiziţie în sectorul telecom. Vânzările desmartphone-uri cresc rapid, câştigând gradual cotă de piaţă în detrimentultelefoanelor mobile şi dublându-şi vânzările în unităţi faţă de trimestrulanterior.

Şi piaţa de imprimante şi multifuncţionale se menţine înprimul trimestru al anului 2011 pe un trend negativ, cu o scădere de 23,3%, la8 milioane de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639246-12-02



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image