2016-12-07 16:39

ECONOMIE


Românii, cei mai pesimişti din lume când vine vorba de lansarea unei afaceri

 |  20:08
Românii, cei mai pesimişti din lume când vine vorba de lansarea unei afaceri
Doar 4,29% dinpopulaţia cu vârsta între 18 şi 64 de ani din România era implicată anul trecutîn lansarea unei afaceri sau conducea şi deţinea o firmă demaipuţinde trei ani şi jumătate, potrivit unui studiu la care a participatUniversitatea “Babeş-Bolyai” dinCluj-Napoca.

"În2010,rataactivităţii antreprenoriale în stadiu incipient în Româniaera de 4,29%, ceea ce înseamnă că 4,29% dintre românii între 18 şi 64de ani erau implicaţi în demararea unei afaceri sau conduceau şi deţineau oafacere de mai puţin de 3,5 ani.Acest rezultat, la prima vedere, ne-arpărea că este unul destul de acceptabil, întrucât rata este chiar mai ridicatădecât pentru unele ţări precum Germania şi Danemarca, dar mai redusă decâtpentru state precum Spania sau Portugalia. Dacă ne uităm la ţările cu nivel dedezvoltare ca al României, în această grupă de ţări am depăşit doar Rusia în2010", a declarat Lehel-Zoltan Gyorfy, lector universitar la Facultatea deŞtiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor din cadrul Universităţii “Babeş-Bolyai”.

Ela precizat că rata activităţii antreprenoriale în stadiu incipient în România ascăzut de la 4,02% în 2007 la 3,98% în 2008, pentru ca în 2009 să avanseze la5,02%.

Gyorfya arătat căpesimismul întreprinzătorilor din România este cel mai ridicatdin ţările participante la studiu, iar 85% dintre întreprinzătorii în stadiulincipient spun că este mai greu să porneşti o afacere pe plan local decât anultrecut.

"Şiîn 2010, şi 2009 am fost lideri mondiali la acest capitol (pesimismulîntreprinzătorilor - n.r.). Trebuie adăugat că, pe de o parte, aceste datetrebuie analizate şi de sfera guvernamentală şi, pe de altă parte, trebuievăzut că este nevoie şi de o schimbare de mentalitate la nivel individual, însensul că nu trebuie aşteptate condiţiile şi sprijinul care niciodată nu vor fiperfecte. Şi în alte ţări a fost criză, şi în alte ţări s-au făcut greşeli şitind să cred că nu la noi situaţia este cea mai imposibilă", a continuatlectorul universitar.

Pede altă parte, Gabriel Creţu, director Canale de Distribuţie şi ManagementulSucursalelor la OTP Bank, consideră căantreprenorii români ar fi pututevita multe situaţii dificile dacă ar fi avut cunoştinţe financiare de bază. "Concluziilestudiului coincid şi cu rolul pe care ni l-am asumat la bancă, acela de a puneaccent pe consultanţa pe care o dăm clienţilor, pentru că zilele trecutediscutam cu clienţii mei şi am simţit nevoia lansării unor produse mult maisimplificate din punct de vedere al gradului de interacţiune dintre bancă şiIMM-uri. (...) Ne-am dat seama că problemele pe care le-au avut clienţii noştriîn criză au strânsă legătură cu nivelul de înţelegere din punctul de vederefinanciar al afacerii pe care o gestionau", a spus Creţu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639240-02-09



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image