2017-11-25 00:11


ROMATSA nu are bani de salarii, sindicaliştii ameninţă cu greva

 |  21:01
ROMATSA nu are bani de salarii, sindicaliştii ameninţă cu greva

Statul trebuie să se împrumute pentru a plăti salariile angajaților de la ROMATSA. Regia de stat are conturile blocate, după o decizie a instanței în procesul cu frații Micula. Liderii sindicali au declarat pentru ziarul PUTEREA că s-au strâns deja 63 de milioane de euro pe care ROMATSA ar trebui să-i ia de la Eurocontrol, iar fondurile existente în prezent ar ajunge pentru plata salariilor numai până în februarie. Astfel, Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA va fi în curând în imporisiblitatea de a-şi plăti angajaţii. Sindicaliștii sunt de părere că statul român va pierde procesul cu fraţii Micula şi ameninţă acum cu proteste.

“Este o problemă serioasă. Din luna septembrie a anului trecut, niciun ban plătit de companiile aeriane nu a mai ajuns la ROMATSA. Fraţii Micula au blocat conturile ROMATSA de la Eurocontrol. Micula solicită statului român 200 de milioane de euro. Regia a angajat avocaţi să ne reprezinte interesele la Bruxelles, în procesul cu cei doi oameni de afaceri. Cu toate acestea, la procesul de la Bruxelles, avocaţii statului român au spus că banii sunt ai statului român, nu ai ROMATSA. Iar directorul nostrum general, care era acolo, deşi el angajase aceşti avocaţi, a ales varianta lor. În plus, la Ministerul Transporturilor şi la Ministerul de Finanţe ne dăduseră dreptate, că banii sunt ai ROMATSA. Mai mult ca sigur, vom pierde procesul. Banii nu ne vor ajunge de salarii. S-au strâns 63 de milioane de euro care se cuvin ROMATSA. Iar fondurile, banii pe care îi avem acum ne-ar putea ajunge până în februarie”, a declarat, pentru PUTEREA, liderul de sindicat al ROMATSA Gabriel Tudorache.

Sindicat: “Este jaful secolului!”

Sindicalistul numeşte aceste probleme ca fiind “jaful secolului”. Conturile bancare ale ROMATSA nu mai sunt alimentate cu sumele de bani aferente serviciilor, deja efectuate, de dirijare a traficului aerian, situația fiind determinată de o hotărâre a instanței de judecată din Belgia prin care sumele colectate de EUROCONTROL în numele ROMATSA sunt blocate în contul unei datorii a statului român.

“Este vorba de jaful secolului ce se întâmplă aici. După părerea mea, sunt nişte interese mult mai mari. Mai mult ca sigur vor fi proteste”, a precizat Tudorache.

Regia are în prezent 1.500 de angajaţi, din care 600 sunt controlori de trafic aerian. Între 2.500 – 3.000 de aeronave tranzitează, în fiecare zi, teritoriul României.

De asemenea, de teamă că ROMATSA ar putea pierde procesul în care a contestat sechestrul pus de fraţii Micula, ministrul de Transporturi caută soluţii ca instituţia care dirijează traficul aerian să nu rămână fără bani. Ministerul Transporturilor și Ministerul Finanțelor Publice iau în calcul obținerea unui credit de trezorerie pentru ROMATSA, în vederea asigurării desfășurării activității acesteia, până la finalizarea procesului fraților Micula cu statul român, după ce aceștia au obținut poprirea pe conturile de la Bruxelles ale ROMATSA.

"Este un proces complex, sunt implicate mai multe părți, inclusiv Comisia Europeană. Din păcate, frații Micula și-au ales ca țintă din tot patrimoniul statului român o companie din portofoliul Ministerului Transporturilor. Evident, nu putem influența cursul acțiunii judecătorești, care se desfășoară la Bruxelles. M-am văzut personal cu sindicaliștii acum câteva zile. Sunt preocupat, în afară de câștigarea procesului, de a asigura banii pentru activitatea ROMATSA. Practic, statul român este reprezentat de MFP, de avocații lor. Ei lucrează cu avocații angajați de ROMATSA - mai bine sau mai puțin bine - din câte s-au exprimat unii. Principala mea preocupare este de a asigura banii după perioada de 2-3 luni, când rezervele ROMATSA se vor termina. Pentru aceasta am avut deja discuții cu MFP. Lucrăm la mai multe variante, inclusiv obținerea unui credit de trezorerie, pentru a încerca să asigurăm această continuitate, pentru că ROMATSA, cu siguranță, nu se va opri aici. ROMATSA are venituri sigure, este o companie solidă, va trebui doar să traverseze această perioadă dificilă și asta încercăm acum cu MFP: să asigurăm traversarea acestei perioade", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

El a precizat că este pregătit pentru ambele variante, respectiv câștigarea sau pierderea procesului. "Ca orice persoană care lucrează în managementul riscului, nu pot să stau cu capul în nisip ca un struț și să spun: 'O să câștigăm.' Eu sunt pregătit și pentru câștig și pentru pierdere. Pentru ambele variante", a spus Costescu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-01-14

TAGURI: romatsa, bani, micula, transporturi, trafic, aerian



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
15 Ian 2016

NU ESTE O REGIE DE STAT. ROMATSA ESTE O REGIE AUTONOMA. Am scris cu majuscule ca sa vada si cei care " nu vad bine ".
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova