2016-12-06 20:20

ECONOMIE


Şapte ani pentru lărgirea a 33 km de şosea

 |  21:00
Şapte ani pentru lărgirea a 33 km de şosea

În timp ce chinezii au construit, în numai patru ani, cel mai lung pod din lume peste apă, o structură în lungime de 42,5 km, Compania de Autostrăzi a anunţat că lărgirea la patru benzi a 33 km din Centura de sud a Capitalei, contract semnat încă din 2008, s-ar putea finaliza abia la sfârşitul anului 2014. Între timp, fără să înceapă lucrările de modenizare a celor 33 km de şosea, valoarea totală a celor trei contracte a ajuns la aproape 250 milioane de euro, de trei mai mult faţă de valoarea iniţială.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a publicat lista obiectivelor de investiţii cu termen de finalizare după 31 decembrie 2011. Capul de afiş al listei îl reprezintă contractele pentru lărgirea la patru benzi a centurii Bucureşti Sud şi a autostrăzii Braşov-Cluj -Borş. Potrivit documentului citat, valoarea totală actualizată a celor 415 km de autostradă a “sărit” de la 2,2 miliarde de euro la aproape 3,18 miliarde de euro. Un calcul simplu ne arată că Autostrada Transilvania, după finalizarea celor 52 km între Câmpia Turzii şi Gilău, s-a scumpit cu aproape un milliard de euro. Mai mult, Ministerul Transporturilornu are bani nici măcar pentru plata datoriilor faţă de americanii de la Bechtel, respectiv 60,5 milioane de lei acoperă doar un sfert din datoria de aproximativ 100 milioane de euro.

Recordul absolut privind durata unei lucrări se înregistrează la cele trei contracte de lărgire a Centurii de sud a Capitalei. Ministerul Transporturilor anunţă că modernizarea celor 33 km de şosea durează cel puţin şapte ani, cu trei ani mai mult faţă de cel mai lung pod din lume construit peste mare, în lungime de 42,5 km. De asemenea, valoarea celor trei contracte de lărgire a Centurii de sud a Capitalei a crescut la peste 964 milioane de lei, iar data finalizării lucărilor pentru modernizarea celor 33 km de şosea este 31 decembrie 2014.

Umbrărescu, înfrânt de italienii de la Astaldi

“Regii asfaltului”au pierdut bătălia cufirmele străine pentru construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia.  Asocierea Astaldi-Max Boegl a câştigat licitaţia pentru construcţia celor aproximativ 21 km de autostradă, în faţa firmelor FCC Construcction sau UMB Spedition, clasate pe primele locuri din punctul de vedere al ofertelor financiare.Valoarea ofertei câştigătoare este de 498.799.999,87 lei fără TVA, în vreme ce valoarea estimată a contractului a fost de 726,212,278.82 lei fără TVA. “Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 km de autostradă. Proiectarea va dura 3 luni, execuţia 12 luni, la care se adaugă 48 de luni perioada de garanţie. Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat. Totodată, termenul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibilă în cursul anului 2012. Lucrările executate de către noul Antreprenor vor avea 4 ani de garanţie, faţă de 2 ani cât prevedea contractul anterior”, arată un comunicat transmis de Compania de Autostrăzi.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-03-20



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image