2016-12-04 20:32

ECONOMIE


Standardele de cost întocmite de Ministerul Transporturilor omit construcţia de căi ferate. Instalaţiile de semnalizare din 1930 ale CFR nu sunt considerate priorităţi

 |  18:31
Standardele de cost întocmite de Ministerul Transporturilor omit construcţia de căi ferate. Instalaţiile de semnalizare din 1930 ale CFR nu sunt considerate priorităţi

Dacă tot nu taie panglica la nici o lucrare deautostradă sau infrastructură feroviară sau rutieră, ministrul transporturilorşi infrastructurii, Anca Boagiu, publică filosofia standardelor de cost pentru construcţiade drumuri şi cale ferată. Specialiştii din Ministerul Transporturilor,împreună cu reprezentanţi ai Băncii Mondiale, ai Băncii Europene de Investiţiişi ai Institutului de Proiectare în Transporturi al MTI (IPTANA), au pus la punct un sistem de standarde de costpentru lucrările de infrastructură. Numai că, pe lângă valoarea reabilitării şi reparaţia căiiferate de pe Coridoarele paneuropene, s-a “omis” publicarea standardelor decost pentru construcţia unui kilometru de cale ferată. Mai mult, MinisterulTransporturilor nu a calculat nici costurile de reabilitare a instalaţiilor desemnalizare feroviare sau a mijloacelor de semaforizarece datează din anii 1930 şi 1950.

Deşi există zone între Curtici şiSighişoara, de pe Coridorul IV paneuropean feroviar, unde urmează să seconstruiască aproximativ 10 km de cale ferată nouă, standardele de cost publicatede Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) nu prevăd şi aceastăsituaţie. Astfel, Guvernul ajunge la noi întârzieri pentru negociereafondurilor europene şi a obţinerii resurselor necesare construcţieiinfrastructurii de cale ferată. “Calea ferată, pe lângă şină, mai cuprindeinstalaţii de semnalizare şi de tracţiune electrică. Specialiştiidin Ministerul Transporturilor nu au gândit cum se construieşte calea ferată. Standardelede cost reflectă o metodă de lucru din anii 1940-1950. Aceste costuri au fost concepute mai mult pentrudrumuri şi autostrăzi, şi nu pentru calea ferată. Ministerul Transporturilor nuştie că pe Coridorul IV paneuropean feroviar, între Curtici şi Sighişoara estenecesară construcţia a circa 10 km de cale ferată”, ne-au declarat specialiştidin industria feroviară. Potrivit acestora, standardele de cost pentrureabilitarea sau reparaţia Coridorului IVpaneuropean feroviar nu includ staţiile, instalaţiile de comandă, semnalizareşi liniile din gări. “Instalaţia de comandă şi control, gările sau mijloacelede semnalizare se măsoară în unităţi. Există gări unde se află şi 10 linii decale ferată, nimeni nu a calculat cât costă reparaţia acestora. În România, pecalea ferată există instalaţii de semnalizare din anii 1930 şi altele din anii1950 şi 1960. Peste 80% din aceste instalaţii sunt scadente la reparaţii”, ne-aumai explicat sursele citate.

Costul căii ferate Bucureşti - Aeroportul Henri Coandă,o necunoscută

Chiar dacă există discuţii pentru construcţiaunei linii de cale ferată până în aeroportul Henri Coandă, MinisterulTransporturilor nu a inclus în standardele de cost valoarea acestei lucrări deinfrastructură feroviară. “Dacătot s-a precizat că reabilitarea unui km de cale ferată costă 2,18 milioane deeuro, cât costă construcţia unei staţii de cale ferată la punctul de oprire dinOtopeni? În cei 2,18 milioane deeuro nu pot fi incluse instalaţiile de comandă, semnalizare şi gările”, au adăugat specialiştidin industria feroviară.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638946-02-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MARY
24 Oct 2010

MOLEA FA CEVA TAICA CA DE AIA TE-AM ALES. AM UITAT , TU AI ALTE PROBLEME MULT MAI IMPORTANTE.

Adauga un comentariu

Random image