2016-12-06 14:34

ECONOMIE


Statul va încasa mai nimic din privatizarea CFR Marfă

 |  15:22
Statul va încasa mai nimic din privatizarea CFR Marfă

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii(MTI) a “uitat”săprecizeze că înainte de a scoate la privatizare CFR Marfă doreşte falimentareaoperatorului feroviar, afirmă sindicaliştii. Mai mult, CFR Marfă nu poate fiprivatizată pentru că noul proprietar al operatorului feroviar va fi obligat săinvestească cel puţin 500 milioane de euro pentru ecologizarea celor peste 40de depouri unde se repară lomotive şi vagoane, afirmă aceleaşi surse.

Oficialii Asociaţiei Industriei Feroviare dinRomânia (AIF) ne-au declarat că societatea CFR Marfă ar putea fi privatizată caşi Romtelecom. “Mărirea tarifelorpentru accesul la infrastructura feroviară va obliga la o creştere în lanţ atarifelor practicate de transportatorii feroviari, fie ei privaţi, fie ei destat, ceea ce va îndepărta în continuare călătorii şi producătorii de caleferată, spirala negativă fiind accentuată. În contextul anuntaţei privatizări a CFR Marfă, schimbarea politicilortarifare şi deteriorarea condiţiilor de piaţă va conduce la diminuarea valoriide vânzare a acţiunilor societăţii şi, implicit, la păgubirea bugetului de statal României”, ne-au explicat oficialii AIF. Potrivit acestora, la MinisterulTransporturilor nu există un audit privind valoareasocietăţii CFR Marfă la acest moment. “Operatorulferoviar de marfă a rămascu foarte multe active fără valoare adăugată, respectiv vagoane şi locomotive abandonateîn toată ţara. Terenurile valoroase nu maisunt la CFR Marfă. Societatea are anumite probleme juridice cu terenurile”,ne-au mai declarat oficialii AIF. Aceştia au precizatcă în strategia de privatizare a CFR Marfă nu este specificat dacă unităţileunde se reparaă locomotivele şi vagoanele vor fi privatizate. “CFR Marfă are în proprietate toate atelierele de reparatlocomotive. Dacă MAV, operatorul feroviar de marfă din Ungaria, s-a vândut cupeste 300 milioane de euro în 2008, la noi, unde se mai anunţă criză şi anulviitor, cu cât se poate vinde CFR Marfă? Majorarea tarifelor în această zonă va contribui la distrugerea şifalimentul societăţilor din domeniul feroviar şi a sistemului de transport pe şinădin România”, au explicat sursele citate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-03-11



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image