2016-12-03 19:54

ECONOMIE


Straco lărgeşte o centură la preţ de autostradă

 |  21:00
Straco lărgeşte o centură la preţ de autostradă

Ştiaţi că lărgirea a 12 km din Centura de sud a Capitalei costă peste 87 milioane de euro, iar construcţia a 20 km de autostradă costă 94 milioane de euro? Ambele lucrări sunt executate de noii „regi ai asfaltului”, fraţii Alexandru şi Traian Horpos, patronii firmei Straco. Chiar dacă Ministerul Transporturilor a reuşit să prelungească termenul de eligibilitate a cheltuielilor proiectului autostrăzii Deva - Orăştie până la finalul anului viitor, Straco nu va putea finaliza tronsonul de 33 km până la sfârşitul lui 2012.

Dacă anul 2010 a fost mai slab decât 2009 pentru „greii” asfaltului,   Alexandru Horpos, patronul firmei Straco, a câştigat contractele a două autostrăzi, firma de construcţii având în CV doar reabilitarea unor drumuri naţionale sau repararea unor trotuare din Capitală. În ultimii trei ani, între Straco şi Compania de Autostrăzi s-au semnat trei contracte: lărgirea la patru benzi a 12 km din Centura de sud a Capitalei, construcţia tronsonului de autostradă Deva - Orăştie şi o porţiune de circa 20 km de autostradă între Sibiu şi Orăştie. De departe, cel mai gras contract pe care a pus mâna Straco, în 2008, este proiectul de lucrări privind lărgirea la patru benzi a Centurii de sud a Capitalei, tronson în lungime de aproximativ 12 km. Dacă la semnarea contractului dintre CNADNR şi Straco valoarea lucărilor era undeva la 35 milioane de euro, în prezent, fără să fie începute lucrările, au fost semnate acte adiţionale care au condus la majorarea contractului până la aproximativ 87 milioane de euro, pe motiv că familia Horpos a venit la licitaţie cu preţuri unitare pe suta de metri liniari de utilităţi.

Surprinzător, în urmă cu două luni, Straco a semnat un contract pentru construirea a aproximativ 20 km de autostradă între Sibiu şi Orăştie, lucrare în valoare de circa 94 milioane de euro   

Autostrada Deva - Orăştie nu va fi finalizată până în 2012

După 10 luni de la semnarea contractului dintre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi asocierea Straco Group (România) - Strabag (Austria) pentru construcţia tronsonului Deva - Orăştie, constructorii doar au „scurmat” pământul pe câţiva kilometri de pe aliniamentul celor 33 km de autostradă. Motivul: nu există alocaţii bugetare pentru lucrările la autostrada Deva - Orăştie, ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor. „Termenul de finalizare este unul fantezist, sunt şanse puţine să fie finalizaţi cei 33 km de autostradă dintre Deva şi Orăştie până la finele anului 2012. Avansul pentru începerea lucrărilor a fost dat abia în primăvara acestui an. Nici constructorul nu se grăbeşte să recupereze cele nouă luni, au fost probleme cu proiectarea şi cu unele situri arheologice”, ne-au explicat sursele citate.

Chiar dacă vor întârzia lucrările pentru tronsonul de autostradă Deva - Orăştie, contractul dintre Compania de Autostrăzi şi Straco Group-Strabag nu prevede penalităţi. „Nu sunt finalizate toate exproprierile pentru autostrada Deva - Orăştie. Autostrada are 23 de poduri cu o lungime cuprinsă între 24 şi 100 m, incluzând şi podul peste Mureş cu o lungime de 500 de metri”, ne-au precizat sursele din cadrul MTI.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-08-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image