2016-12-08 18:16

ECONOMIE


Studiu de 7 milioane euro pentru linia de mare viteză

 |  21:00
Studiu de 7 milioane euro pentru linia de mare viteză

Ministerul Transporturilor nu este în stare, de şapte ani, să repare podul de cale ferată Grădiştea, care asigură legătura între Bucureşti şi Bulgaria, însă va aloca milioane de euro pentru studiul de prefezabilitate privind realizarea unei linii feroviare de mare viteză. Specialişti în domeniul feroviar estimează că studiul de fezabilitate va costa între 5 şi 7 milioane de euro, iar construcţia liniei de mare viteză, minim 10 miliarde de euro.

Oficialii CFR au anunţat că se pregăteşte documentaţia de licitaţie pentru efectuarea studiului de prefezabilitate privind realizarea unei linii feroviare de mare viteză pe teritoriul României. “Au fost purtate discuţii în acest context şi cu partenerii noştri din Ungaria şi Austriapentru a continua traseul Viena - Budapesta spre Bucureşti. (…). Licitaţia va fi precedată de o consultare publică cu sprijinul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii privind impactul introducerii liniei de mare viteză în România”, a declarat directorul Strategie şi Relaţii Internaţionale în cadrul Companiei CFR,  Jean Nicolaos, citat de Agerpres.  Reprezentantul CFR a adăugat că problema ce va trebui rezolvată prin studiul de prefezabilitate şi prin următoarele documentaţii este traseul liniei de mare viteză din România. “În principal, această rută trebuie să plece de la frontiera ungară şi să ajungă la Constanţa. Dacă între Bucureşti şi Constanţaeste clar că vom avea linie de mare viteză, este de discutat şi de stabilit până la Bucureşti pe unde să treacă ruta: ori prin Carpaţii Meridionali ori prin Sud, pe la Craiova. Vom vedea”, a spus Nicolaos.

Proiectul ar putea primi finanţare UE

Preşedintele Clubului Feroviar Român, Ştefan Roşeanu, afirmăcă Ministerul Transporturilor trebuie să identifice traseul şi etapele de realizare a proiectului liniei de mare viteză. “Această linie nu ar trebui construită pe traseul Arad-Deva-Sibiu-Braşov-Ploieşti-Bucureşti. Linia ar trebui să treacă prin Piteşti, Craiova, Timişoara, Arad. Uniunea Europeană ar putea finanţa acest proiect, întrucât construcţia unei linii de mare viteză se încadrează în obiectivele înscrise în Cartea Albă a Transporturilor, elaborată de Comisia Europeană în 2011. Documentul arată că, până în 2050, trebuie finalizată la nivel european o linie de mare viteză”, a spus Roşeanu. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-04-09

TAGURI: CFR, linie de mare viteza, studiu prefezabilitate



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Linie specială de autobuze în perioada sărbătorilor Regia Autonomă de Transport București (RATB) pune la dispoziția bucureștenilor, începând de... 27 Noi 2016 | (0)
RATB: Circulația tramvaielor pe liniile 7 și 25, deviată Regia Autonomă de Transport București (RATB) a anunţat joi, într-un comunicat de presă, că... 24 Noi 2016 | (0)