2017-10-24 08:50


Studiu: Doar doi din zece români văd o redresare a economiei în următoarea perioadă

 |  13:47
Studiu: Doar doi din zece români văd o redresare a economiei în următoarea perioadă

Doar doi din zece români văd o îndreptare a situaţiei economice a ţării în următoarea perioadă, conform studiului Barometrul de Încredere a Consumatorului” realizat de GfK România. Dacă în 2011, 80% dintre cei chestionaţi nu credeau că economia merge bine, în prezent acest procentaj a scăzut la 65%.

În luna mai, indicele de încredere a populaţiei măsurat de Barometrul de Încredere a Consumatorului a înregistrat cea mai mare valoare de la debutul crizei. Numărul neîncrezătorilor s-a redus de la 61% acum un an la 50% în prezent.

Dacă în mai 2011, aproape patru din zece dintre cei chestionaţi credeau că situaţia financiară a familiei lor se va înrăutăţi în următoarele 12 luni într-o mai mică sau mai mare măsură, la distanţă de un an, doar 27% mai cred acest lucru, în vreme ce 24% se aşteaptă ca situaţia lor chiar să se îmbunătăţească şi 42% să rămână la fel ca în prezent.

Comparând starea lor financiară prezentă cu cea din urmă cu un an, doar jumătate dintre cei chestionaţi afirmă că aceasta s-a degradat, faţă de 64% care considerau acest lucru în mai 2011, iar 11 procente afirmă că trăiesc mai bine decât în mai 2011. Predilecţia către economisire şi încrederea în stabilitatea locului de muncă sunt alţi indicatori esenţiali în evaluarea bunăstării societăţii.

Mai mult de trei sferturi dintre români nu consideră că este momentul potrivit pentru a economisi, iar opt din zece spun că este puţin probabil să pună bani deoparte în următorul an. 87% din populaţie crede că preţurile au fost mai ridicate în mai 2012 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, iar 77% estimează că acestea se vor mări pe parcursul următorului an. Pe de altă parte, oamenii sunt mai încrezători în stabilitatea locurilor de muncă în condiţiile în care doar 58% dintre români afirmă că şomajul va creşte în decursul acestui an, cu 10 procente mai puţin decât în mai 2011.

Intenţia de achiziţie a unor bunuri de folosinţă îndelungată rămâne scăzută. Totuşi, aproape 18% îşi doresc să investească în lucrări de îmbunătăţire a locuinţei, dar numai 6% intenţionează să îşi cumpere sau să îşi construiască o casă în următoarea perioadă.

Informaţiile provin din Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu cofinanţat de Comisia Europeană şi realizat lunar de GfK România. Datele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste, eşantionul fiind de 1000 de persoane intervievate în fiecare lună.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 11 milioane euro în 2011.

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, cu peste 11.000 de experţi care se dedică zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului în care oamenii trăiesc, gândesc şi cumpără, în peste 100 de ţări.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639567-02-19

TAGURI: GfK Romania, Barometrul de Încredere a Consumatorului



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri