2016-12-03 17:51

ECONOMIE


Studiu GfK. Românii sunt ceva mai optimişti în privinţa relansării economiei

 |  17:54
Studiu GfK. Românii sunt ceva mai optimişti în privinţa relansării economiei

Aşteptările românilor privind starea economiei s-auîmbunătăţit semnificativ de la jumătatea anului trecut, însă pe medie rămânpesimiste, iar sentimentul consumatorilor la nivel european a evoluat pozitivîn trimestrul doi pentru prima dată de la declanşarea crizei, potrivit unuisondaj GfK.Studiul probează climatul de consum din Europa, evaluând aşteptările privindstarea economică, preţurile şi veniturile, precum şi dorinţa de cumpărare înrândul consumatorilor din România, Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Grecia,Italia, Marea Britanie, Polonia, Cehia şi Spania, ţări care însumează circa 80%din populaţia totală a UE, se arată într-un comunicat al companiei, citat deMediafax.

Stareade spirit a consumatorilor din multe ţări ale UE, inclusiv România, aînregistrat, în al doilea trimestru din 2011, pentru prima dată de ladeclanşarea crizei economice, o îmbunătăţire, în ciuda nesiguranţei create dediscuţiile privind pachetul de salvare a Greciei, arată studiul GfK. Mulţiconsumatori speră ca ţara lor să poată depăşi, pe termen mediu, criza.Excepţiile sunt Austria, unde indicatorul a înregistrat o scădere de laînceputul anului, şi Cehia, potrivit studiului. Germania continuă să fiemotorul creşterii economice în Europa: în prezent indicatorul din această ţarăse situează la o valoare de 50,3 puncte. Indicatorul a înregistrat, de asemenea,o creştere deosebit de puternică în Spania, Marea Britanie, Franţa şi Polonia.

Aşteptărileprivind economia indică depăşirea momentului critic al crizei pentrumajoritatea ţărilor europene, iar indicatorul a înregistrat o îmbunătăţiresemnificativă în România. Totodată, românii sunt mai optimişti cu privire lavenituri, aşteptând o îmbunătăţire a situaţiei personale financiare în viitorulapropiat.

O altăproblemă majoră pentru europeni o reprezintă inflaţia, reiese din studiul GfK. Înmulte ţări monitorizate de studiu, aşteptările consumatorilor privind preţurileau depăşit faza de vârf, scăzând în al doilea trimestru. Italia înregistreazăîn prezent cel mai scăzut nivel (-18,4 puncte). Cu toate că valoareaindicatorului rămâne foarte ridicată în Franţa, la 32 de puncte, situaţia dinaceastă ţară s-a ameliorat considerabil: în aprilie, indicatorul se afla încăla valoarea de 49 de puncte. Şi în Austria, aşteptările privind preţurile seaflă la un nivel ridicat, respectiv la 30,6 puncte. Valoarea indicatorului acrescut în Marea Britanie, Cehia şi Grecia.

Şiaşteptările privind veniturile au crescut în Europa în al doilea trimestru alanului. Valoarea indicatorului a înregistrat o creştere în Germania, Spania,Austria, România şi Polonia.

La sondaj auparticipat 16.800 de europeni din cele 11 ţări amintite, dintre care 1.000 derespondenţi din România.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639253-04-15



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image