2016-12-10 20:46

ECONOMIE


Studiu: România ocupă penultimul loc în zonă în privinţa serviciilor bancare prin internet

 |  16:56
Studiu: România ocupă penultimul loc în zonă în privinţa serviciilor bancare prin internet

Româniaare una dintre cele mai mici rate de penetrare a serviciilor bancare prin internetdin ţările central şi est europene - 4%, faţă de 42% în Cehia, 34% în Austriasau 13% în Croaţia.

Numai Bulgaria se află în urma României la acest capitol, cu 2% penetrare,conform studiului GfK FMDS 2011, în care GfK a investigat obiceiurile deutilizare a serviciilor financiare online de către români în comparaţie cu celeale cetăţenilor din alte ţări ale Europei Centrale şi de Est.Dintr-o medie de 4,5 activităţi derulate pe internet, 4,2 sunt pentruinformare, comunicare şi amuzament, un număr foarte redus de utilizatoriaccesând internetul pentru tranzacţii. Astfel, dintr-un total de 9,6 milioanede români bancarizaţi, doar 4% îşi verifică contul prin Internet banking şi 3%fac tranzacţii folosind acest serviciu online. Un procent asemănător face plăţionline cu cardul (3%, faţă de 9% în Austria) sau plăţi de pe telefonul mobil(1,6%, faţă de 29% în Austria) şi doar 3% au achiziţionat un serviciu financiarprin intermediul internetului.Deşi penetrarea internetului în România este una dintre cele mai mici dinregiune, există încă suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilorfinanciare digitale. Cu atât mai mult cu cât utilizarea telefonului mobil seaflă în plin avânt - nu numai ca răspândire, ci şi ca intensitate -, dar estefolosit în principal pentru comunicare şi distracţie. Peste jumătate dintreromâni folosesc internetul săptămânal, 80% folosesc telefonul mobil, iar 13% ausmart phone. Mai mult, aproape o treime se declară entuziaşti ai noilortehnologii, iar altă treime, deşi nu este formată din entuziaşti, aratădeschidere spre adoptarea acestora, semnalează raportul.”În orice domeniu, nivelul scăzut de familiarizare cu tehnologii noiîngreunează adoptarea lor, iar serviciile financiare online nu fac excepţie.Chiar mai mult, în cazul lor temerile care îi împiedică pe consumatori săîncerce să facă plăţi sau să cumpere produse financiare online sunt mai maridecât în cazul altor servicii noi, pentru că riscul unor pierderi este perceputmai acut. În plus, mulţi români nu au găsit încă o motivaţie suficient derelevantă care să îi facă să se informeze mai mult şi să facă primul pas”, adeclarat Anca Zamfirescu, senior Research Consultant, expert în piaţafinanciar-bancară la GfK România.Datele care stau la baza acestor concluzii provin din studiul GfK FinancialMarket Data System (FMDS) şi au fost făcute publice în cadrul Conferinţei GfKFinancial Market Research.GfK FMDS este un studiu desfăşurat o dată la două luni care măsoară obiceiurilebancare ale locuitorilor cu vârsta de peste 15 ani din 13 ţări ale EuropeiCentrale şi de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croaţia, Slovacia,Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Herţegovina, Bulgaria şiRomânia, eşantionul celor chestionaţi în România fiind de 1.000 de persoane,reprezentativ la nivel naţional.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639249-11-01



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image