2016-12-05 20:45

ECONOMIE


TAROM zboară în faliment, pierderile au crescut la aproape 80 milioane de euro

 |  16:40
TAROM zboară în faliment, pierderile au crescut la aproape 80 milioane de euro
Compania Tarom a înregistrat anul trecut opierdere de 332,48 milioane lei (79,97 milioane euro), în creştere cu 41,6%faţă de anul precedent, când operatorul aerian de stat a raportat un rezultatnegativ de 234,69 miloane lei. Veniturile companiei au urcat cu 15% şi au ajunsla 1,287 miliarde lei (305,93 milioane euro). În acelaşi timp, cheltuielile aucrescut cu 20,8%, de la 1,34 milioane lei la 1,62 miliarde lei. Cifra de afaceria urcat cu 13%, de la 811,94 milioane lei la 918,64 milioane lei (218,21milioane euro). "Veniturile prognozate nu s-au realizat din cauzamenţinerii unui nivel scăzut la tarife, pe care a trebuit să le adaptăm laposibilitatea de cumpărare a pasagerilor", a declarat într-un comunicatdirectorul general al Tarom, Gabriela Bordea, citată de Mediafax. Închidereaexerciţiului financiar 2010 s-a soldat cu o majorare cu 29% a cheltuielilor cucombustibilul, impactul acestor costuri asupra rezultatelor financiare de anultrecut fiind de 19 milioane de euro, menţionează compania. Erupţia vulcanuluiEyjafjallajokull din Islanda în aprilie 2010 a avut un impact financiar de 4,87milioane euro asupra companiei Tarom. Un alt factor care a condus la rezultatulfinanciar actual a fost reprezentat de devalorizarea euro şi a monedeinaţionale în raport cu dolarul. "Pe rutele intraeuropene, toţi operatoriide transport aerian au raportat pierderi în 2010, cauzate de creşterea preţuluipetrolului şi de numeroasele taxe impuse companiilor aeriene de către guvernelemai multor ţări europene", potrivit TAROM. În pofida pierderilorînregistrare, numărul pasagerilor transportaţi a urcat cu 23,6%, de la 1,771milioane călători la 2,191 milioane de pasageri, iar cota de piaţă a ajuns la22,4%, faţă de 19,7% în 2009. "Este important de precizat că aceastăcreştere a numărului de pasageri s-a realizat în condiţiile în care nivelulpieţei de aviaţie în România a crescut cu doar 9,45%", se arată încomunicat. Gradul de încărcare a curselor a fost de 62%, cu 6 puncteprocentuale mai mult faţă de 2009, luna august 2010 fiind cea mai buna lună dinultimul deceniu din punct de vedere al numărului de pasageri transportaţi,respectiv 234.066 de pasageri. Totodată, numărul salariaţilor companiei ascăzut cu 118 persoane, de la 2.486 la 2.368 angajaţi anul trecut, ceea ce adus la o scădere a cheltuielilor cu personalul de 9,434 milioane lei. Înprezent, numărul angajaţilor este de 2.307.

Salariul mediu net s-a redus numai cu 5%

În acelaşi timp, salariul mediu net s-a reduscu 5%, de la 3.486 lei la 3.314 lei. Operatorul aerian precizează că doarcifrele exprimate în lei sunt auditate. Contabilitatea în euro se realizeazădupă standardul contabil IFRS, iar cifrele rezultate pot fi diferite de celeprezentate. Transformarea cifrelor din lei în euro la un curs mediu, de 4,2099lei pentru un euro are scopul de a da o imagine mai clară a acestor rezultatefinanciare. Rezultate financiare corespunzătoare anului 2009 au fost preluatede pe site-ul Ministerului de Finanţe. Pentru acest an, operatorulintenţionează să crească veniturile prin optimizarea sistemului de revenuemanagement în vederea maximizării veniturilor pe cursă, realizarea unuiportofoliu de servicii conexe, cum ar fi servicii de cazare sau închirieremaşini, începerea unor proiecte de eficientizare a activităţii de cargo şi aserviciilor de handling de mărfuri şi prin accelerarea recuperării creanţelor.Alte măsuri vizează dislocarea a două aeronave Boeing 737-800 din programul decurse regulate şi alocarea acestora pentru închiriere curse charter de cătreagenţii de turism de pe piaţa din România, stabilirea de criterii deperformanţă pentru reprezentanţii TAROM şi agenţii generali de vânzări din străinătateşi transformarea unor activităţi proprii în centre de profit. Pentru scădereacheltuielilor din acest an, compania vrea să reducă personalul cu 5% prinretrageri voluntare cu pachete compensatorii, implementarea unor operaţiuni dehedging pentru combustibil şi pentru operaţiunile de schimb valutar cu efect deconservare a riscurilor de creştere a preţului petrolului şi a evoluţieicursului de schimb. De asemenea, vor fi descentralizate activităţile defundamentare şi execuţie bugetară la nivelul direcţiilor pentru creşterearesponsabilizării factorilor de decizie şi atingerea ţintelor de buget.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639249-11-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image