2016-12-06 05:08

ECONOMIE


Taxă de autostradă de 3,5 euro la 100 km

 |  21:00
Taxă de autostradă de 3,5 euro la 100 km

Chiar dacă avem frânturi de autostrăzi construite din bani publici şi fonduri europene, Guvernul Boc se pregăteşte să introducă taxa de autostradă. Dacă Executivul nu aprobă legislaţia privind aplicarea sistemului de taxare a autostrăzilor, Ministerul Transporturilor ar putea scumpi rovinieta pentru a acoperi cheltuielile de întreţinere şi reparaţii ale drumurilor şi autostrăzilor.

De la sfârşitul anului viitor sau cel târziu din 2013, şoferii care vor circula pe autostrăzile din România vor plăti o taxă de 3,5 euro la 100 de kilometri. “Experţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii împreună cu specialiştii companiei de consultanţă Jaspers au finalizat  un studiu privind nivelul şi modul de taxare a autostrăzilor din România. Experţii MTI şi specialiştii Jaspers au efectuat un sondaj care arată că şoferii români ar fi dispuşi să plătească 3,5 euro la 100 km de autostradă. Primele autostrăzi care vor avea taxe ar putea fi Bucureşti - Constanţaşi Bucureşti - Piteşti”, ne-au declarat surse oficiale din cadrul Ministerului Transporturilor. Potrivit acestora, nivelul taxei de 3,5 euro la 100 km de autostradă era prevăzut şi în contractul de construcţie în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov. “Problema e că nuexistă lege care să permită introducerea sistemului de taxare al autostrăzilor. Guvernul trebuie să demareze procedurile legislative pentru introducerea sistemului de taxare. Dacă nu reuşim să aprobăm legea, vom fi nevoiţi să creştem nivelul rovinietei. Comisia Europeană nu mai admite alocarea de fonduri pentru întreţinerea drumurilor şi autostrăzilor. Trebuie să facem rost de bani pentru întreţinerea drumurilor şi autostrăzilor”, ne-au declarat sursele citate.

Tronsonul Comanic - Braşov, la a treia încercare

După două eşecuri, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale se pregăteşte să scoată la mezat contractul de construcţie în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov. “Cel mai avansat proiect de concesiune pentru o autostradă este tot tronsonul Comarnic - Braşov. Există probleme cu reactualizarea preţurilor, din 2007 nu s-a reînnoit studiul de fezabilitate. Proiectul privind concesiunea Comarnic - Braşova fost prelungit până la Făgăraş. Dacă pentru tronsonul Comarnic - Braşovsunt toate avizele, pe secţiunea Braşov- Făgăraş nici măcar nu există studiu de fezabiliate. Vor exista întârzieri mari dacă nu se renunţă la o porţiune dintre Braşovşi Făgăraş”, ne-au mai explicat sursele din Ministerul Transporturilor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639266-02-26

TAGURI: emil boc, fonduri taxa auto, guvern



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Se modifică permisele auto. Ce informații vor conține în plus Autoritățile vor să modifice până la sfârșitul acestui an permisele de conducere, astfel ca... 24 Noi 2016 | (0)
Bucureşti. Deficit de personal de 22% la Serviciul pentru permise auto Prefectura Bucureşti a anunţat joi, într-un comunicat de presă, că Serviciul Public Comunitar... 24 Noi 2016 | (2)